کد خبر : 1504565 | 23 بهمن 1396 ساعت 11:03 | 22.5K بازدید | 0 دیدگاه

بالا گرفتن اختلاف فدراسیون کشتی با اتحادیه جهانی

ایران، جام جهانی آمریکا را تحریم می کند؟

تغییر تاریخ جام جهانی کشتی فرنگی باعث اختلاف میان ایران و اتحادیه جهانی کشتی شده است.

ایران، جام جهانی آمریکا را تحریم می کند؟

به گزارش "ورزش سه"، چند روز قبل بود که اتحادیه جهانی کشتی در نامه ای به فدراسیون ایران از تغییر تاریخ جام جهانی کشتی فرنگی خبر داد. در حالی که پیش از این میزبانی این رقابت ها در سال ۲۰۱۸ به ایران و شهر اهواز واگذار شده بود و قرار بود مسابقات در اردیبهشت ماه برگزار شود، کشورهای اروپایی به دلیل نزدیکی رقابت های قهرمانی اروپا با جام جهانی خواستار تغییر تاریخ این مسابقات شده اند.


اتحادیه جهانی کشتی نیز در اقدامی عجیب تاریخ جدید برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۱۸ را آذرماه اعلام کرده است. فدراسیون ایران هم در این میان بیکار ننشسته و به تصمیم اتحادیه جهانی اعتراض کتبی کرده است.


فدراسیون کشتی ایران برگزاری جام جهانی ۲۰۱۸ کشتی فرنگی در فروردین ماه و ۲ روز قبل از جام جهانی کشتی آزاد در آمریکا را به عنوان تاریخ پیشنهادی خود اعلام کرده اند.


از سوی دیگر مسئولان فدراسیون کشتی تهدید کرده اند در صورتی که اتحادیه جهانی پیشنهاد ایران را قبول نکند، ایران جام جهانی کشتی آزاد آمریکا را تحریم کرده و در این رقابت ها به نشانه اعتراض شرکت نمی کند. 


حمید بنی تمیم، نایب رییس فدراسیون کشتی در این باره به ایسنا گفت: «قرار است 18 و 19 فروردین ماه یعنی 19 روز قبل از تاریخ قبلی جام جهانی کشتی فرنگی، رقابت‌های جام جهانی آزاد در آمریکا برگزار شود، بر همین اساس ما به اتحادیه جهانی پیشنهاد دادیم رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی نیز دو روز قبل از جام جهانی آزاد برگزار شود چرا که اگر قرار بر همزمانی با رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی اروپا باشد، پس جام جهانی آزاد نیز باید بخاطر فاصله زمانی کم با رقابت‌های اروپایی به تعویق بیفتد در غیر اینصورت ایران در جام جهانی آزاد به نشانه اعتراض شرکت نخواهد کرد.»


اتفاق عجیب دیگر در ماجرای تغییر تاریخ جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۱۸ این است که اتحادیه جهانی شهر اهواز را به عنوان یکی از کاندیدای میزبانی این مسابقات در آذرماه سال آینده معرفی کرده؛ در حالی که پیش از این واگذاری میزبانی این مسابقات به ایران قطعی شده بود. 


بنی تمیم به این اتفاق هم اینطور واکنش نشان داده است: « این موضوع هم از دیگر شیطنت‌هایی است که در اینباره انجام شده است. شاید هم می‌دانند ایران با پیشنهادشان مخالفت می‌کند که اینکار را انجام داده‌اند. به هر حال ما مواضع خود را اعلام کرده‌ایم و منتظر جواب اتحادیه جهانی کشتی هستیم.»

دیدگاه‌ها