کد خبر : 1504742 | 24 بهمن 1396 ساعت 02:00 | 324.8K بازدید | 0 دیدگاه

کریمی- ساکت/ قضاوت با مردم

داغ‌ترین مناظره فوتبالی تاریخ در نود

عادل فردوسی‌پور در برنامه این هفته مناظره‌ای را با حضور علی کریمی و محمدرضا ساکت برگزار کرد.

داغ‌ترین مناظره فوتبالی تاریخ در نود

به گزارش "ورزش سه"، برنامه نود دوشنبه شب (بیست و سوم بهمن ماه) از ساعت 22:40 آغاز شد که مسابقات لیگ برتر در هفته بیست و سوم مورد بررسی قرار گرفت و به حواشی دربی لیگ یکی مازندرانی‌ها اشاره شد؛ ولی بخش اصلی این برنامه به مناظره کاپیتان سابق تیم ملی ایران و دبیر کل فدراسیون فوتبال اختصاص داشت که مشروح آن را در زیر می‌خوانید:

 

نظرسنجی


مخاطبان برنامه نود می‌توانند در پاسخ به سوال «تیم‌های استقلال و پرسپولیس در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا جمعا چند امتیاز می‌گیرند؟» یکی از گزینه‌های «شش»، «چهار»، «سه»، «دو»، «یک» و «صفر» را که نشانگر امتیاز تیم‌هاست را انتخاب کنند.

 

1283094

 

آنچه در برنامه نود امشب (96/11/23) خواهید دید:


- خاطره انگیزترین نمایش‌های نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا.
- پیروزی لحظه آخری خونه به خونه برابر نساجی و جنجال و خون‌ریزی در دربی مازندران.
- مناظره علی کریمی  با محمدرضا ساکت.

 

* نخستین آیتم برنامه نود به قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران و عملکردی که آنها برابر حریفانشان در جام ملت‌های آسیا داشتند، اختصاص داشت.

 

* صنعت نفت آبادان 0 پرسپولیس 3


نکات بازی


پرسپولیسِ برانکو تنها در آبادان برابر صنعت نفت به برتری نرسیده بود که به این موفقیت رسید.
آبادان، دهمین شهر ایران که پرسپولیس با هدایت برانکو در آن به پیروزی دست یافت.
وحید امیری با 6 پاس گل در رده دوم برترین پاسورهای لیگ.
5 گل در یک فصل، بهترین عملکرد فرشاد احمدزاده.
فراز کمالوند با 6 شکست، بیشترین باخت را در بین مربیان لیگ مقابل برانکو داشته است.


- کنفرانس مربیان


برانکو ایوانکوویچ: خیلی از این برد خوشحال هستم؛ از نحوه بازی تیم خوشحال هستم و این بهترین پیش‌بازی ما برای لیگ قهرمانان است.
فراز کمالوند: تبعیض در فوتبال ایران بی‌داد می‌کند؛ به پرسپولیس کاری ندارم اما یک جام بگیرند و به استقلال بدهند؛ پرسپولیس قوی‌تر از ما بود و نوش جانش که به برتری رسید؛ برای چه ما باید هر سه روز بازی کنیم؛ ما را له کردند و جلوی پرسپولیس گذاشتند؛ چرا استقلال بیشتر از ما استراحت کرده و فردا بازی دارد؟

 

 

سه گل و سه امتیاز پرسپولیس تهران از آبادان

 


* استقلال تهران 3 سپیدرود 0


- کنفرانس مربیان


علی کریمی: روز ما و بچه‌های ما نبود؛ باز هم مثل مسابقات قبل روی اشتباهات فردی گل خوردیم؛ شکست برابر استقلال بر گردن من است و در دو هفته زمان تا دیدار بعد باید روی ضعف‌هایمان بیشتر کار کنیم.
وینفرد شفر: از عملکرد امروز بازیکنانم خوشحال هستم؛ دوباره خیلی خوب فوتبال بازی کردیم و ضرب‌های زیادی برای دادن پاس داشتیم؛ فوتبال بزن زیرش نبود؛ فوتبالی بود که هواداران با لبخند نگاه و بازیکنان با لبخند بازی می‌کردند.

 

 

سه امتیاز شیرین استقلال تهران در مقابل یاران علی کریمی

 

 

کارشناسی داوری با ابراهیم میرزابیگی


- صنعت نفت آبادان و پرسپولیس


خطایی روی کرار اتفاق نیفتاد و خلیل‌زاده فقط توپ را زد؛ اما هافبک صنعت نفت تمارض نکرد.
اخطار به سید جلال حسینی به درستی داده شد.


- استقلال تهران و سپیدرود


جابر انصاری به دلیل اینکه در محاسباتش برای زدن توپ اشتباه کرد و خطای خطرناکی روی دروازه‌بان سپیدرود داشت، باید اخراج می‌شد؛ ولی پیش از آن مهاجم استقلال در آفساید بود.
دست مجید حسینی با صورت محمد غلامی برخورد کرد و باید یک پنالتی برای سپیدرود اعلام می‌شد.
در برخورد حسین کعبی که تکل زده بود با فرشید اسماعیلی خطایی رخ نداد و تصمیم داور درست بود.
مهدوی، هافبک سپیدرود با دست اسماعیلی را هُل داد؛ اما پنالتی نبود و در ادامه داور تصمیم اشتباهی در اعلام کرنر به سود استقلال داشت.

 

* آیتمی ویژه در مورد بازی‌های خاطره انگیز نمایندگان ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا پخش شد.

 

 

لحظات تلخ و شیرین با نمایندگان آسیایی ایران

 

 

* صحبت‌های جنجالی علی کریمی پس از دیدار سپیدرود مقابل استقلال در هفته بیست و دوم لیگ برتر پخش شد.

 

 

صحبت های جنجالی علی کریمی پس از بازی با استقلال تهران

 

 

آغاز مناظره علی کریمی و محمدرضا ساکت از ساعت 23:30


محمدرضا ساکت: برای علی خسروی، پیشکسوت داوری آرزوی سلامتی دارم و قهرمانی مقتدرانه فرزندان ایران اسلامی در تیم ملی فوتسال در جام ملت‌های آسیا را تبریک عرض کرده و این قهرمانی را به روح زنده یاد بابک معصومی تقدیم می‌کنیم.
علی کریمی: خوشحال هستم که مجددا در خدمت مردم هستم و امیدوارم برنامه جذابی شود و تمام اتفاقاتی که می‌افتد، قضاوت آن برعهده مردم باشد.
علی کریمی: دو، سه ماه قبل یک سری صحبت‌ها را راجع به سوالاتی که فدراسیون فوتبال به دلیل اینکه وظیفه‌اش است، گفتم که باید پاسخ دهد که در آن مقطع هیچ یک از اعضای فدراسیون جوابی ندادند و طبیعتا صحبت‌های جدیدم در راستای همان‌ها بود؛ طرف حساب من هم آقای تاج به‌عنوان رییس فدراسیون بود؛ اما آقای ساکت هم زحمت کشیدند و امشب به این برنامه آمدند؛ چون تمام قراردادهایی که راجع به آن بحث کرده‌ام، امضای آقای تاج پای آن است؛ یکی از صحبت‌هایی که در این چند وقت که خودم روی آن دقت داشتم، بحث ایران نوین است؛ 69 میلیارد تومانی که فدراسیون فوتبال برای آن خسارت داده و به دلیل دو، سه هفته پخش نشدن تلویزیونی مسابقات 69 میلیارد تومان به این شرکت خسارت دادید و همچنین به دلیل عدم نصب تابلوهای تبلیغاتی ردیف سوم این اتفاق صورت گرفته است؛ در سال اول 23 میلیارد تومان و در سال دوم 46 میلیارد تومان خسارت بوده است؛ باید عملکرد طوری تنظیم می‌شد که در سال دوم خسارت کمتر می‌شد؛ اما دقیقا خسارت دو برابر شد؛ چرا از کنار حق باشگاه‌ها گذشتید و به راحتی 69 میلیارد تومان خسارت دادید؟
محمدرضا ساکت: به دلیل مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا آقای تاج در چین تایپه هستند و ضرورت داشت در آنجا باشند؛ فدراسیون و سازمان لیگ در موضوع ایران نوین بارها پاسخگو بوده و اینکه آقای علی کریمی این مسائل را می‌گوید، فدراسیون باز هم پاسخگویی خواهد کرد؛ خیلی خوب است در این بخش‌ها مفاهمه باشد که نامش را مناظره گذاشته‌اید؛ فدراسیون همیشه از منتقد منصف و مودب حمایت می‌کند؛ در تبلیغات محیطی که در سال‌های 93 تا 95 توسط فدراسیون و سازمان لیگ وقت انجام شد، جهش زیادی در بحث درآمدزایی صورت گرفت؛ قرارداد با حضور دستگاه‌های نظارتی امضا و اجرایی شد؛ در طول اجرا بخش‌هایی دچار مشکل شد که فدراسیون زیر بار آن نرفت؛ در متن قراردادهای تجاری آمده که اگر اختلافی بین طرفین بود نهادهای نظارتی ورود کنند.

 

 

ابهامات مادی فدراسیون از زبان علی کریمی و دفاع ساکت (بخش اول)

 

 

ابهامات مادی فدراسیون از زبان علی کریمی و دفاع ساکت (بخش دوم)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ساکت: به دلیل برنامه‌های تیم ملی و برخی علل دیگر بخشی از قراردادها با ایران نوین اجرایی نشد؛ پشت نیمکت ذخیره ها فضای تبلیغ در نظر گرفته شده بود که به مشکل خورد؛ در ایران تنها تیم ذوب‌آهن اختیار ورزشگاهش را دارد و امیدواریم باشگاه فولاد هم به این مهم برسد؛ به همین دلیل در تبلیغات پشت نیمکت و ردیف سوم تبلیغات دور زمین مشکلاتی به وجود آمد؛ این مسائل به کانون کارشناسان دادگستری ارجاع داده شد و به داوری رفت؛ تمام مدارک و مستندات هست؛ پاسخگویی فدراسیون و سازمان لیگ، از طریق مجمع فدراسیون داده شده است؛ هیأت رییسه سازمان لیگ از سوی باشگاه‌ها تعیین می‌شود؛ حسابرس و بازرس مستقل وجود دارد؛ آنها تمام این گزارش‌ها را استماع کردند و حسابرسی پایان سال انجام شد.
علی کریمی: تخفیفی که برای این قراردادها می‌دهید باید مصوبه هیأت رییسه باشد؛ آیا باشگاه‌ها قبول کردند که 69 میلیارد تومان از حق آنها کم شود؟؛ دوست دارم مدیر عامل یا اعضای مجمع هیأت رییسه فدراسیون در این باره حرف بزنند؛ آقای ساکت، شما در مورد شرایط و حکمی است که 35 میلیارد تومان برای حکم دادگاه را هنوز نگرفتید و صدای آن را دریافت نکرده‌اید؛ آخرین مهلتی هم که گرفته‌اید برای آذرماه سال آینده است؛ چطور می‌شود فدراسیون برای این مسائل 69 میلیارد تومان متضرر شود؟
محمدرضا ساکت: بین تخفیف و خسارت تفاوت وجود دارد؛ خسارت را طرف مقابل درخواست کرده است؛ هر دو طرف نسبت به هم تعهداتی داشتند؛ تعهداتی که به دلیل مشکلات ورزشگاه‌ها وجود داشت، مشکلاتی را در این قرارداد از سوی فدراسیون و باشگاه‌ها به وجود آورد؛ خسارت بیشتر از این‌ها بود؛ بعد از آنکه کانون کارشناسان و هیأت داوری تایید کرد، تضامینی گرفته شد و به همین دلیل است که حکم دادگاه و دادگستری کل تهران نشان داد براساس مدارکی که از طرف مقابل داشتیم، آنها اقدام کردند؛ عددی که الان بدهکار هستند نزدیک 20 میلیارد تومان است؛ ایران نوین مبلغ بدهی را به صورت زمین به سازمان لیگ داده شده ولی سازمان لیگ گفته زمین باید تبدیل به پول شود تا قبول کنیم.

علی کریمی: این زمین‌ها کجاست؟
محمدرضا ساکت: در چند نقطه است.
علی کریمی: ما می‌خواهیم درباره قانون صحبت کنیم؛ این زمین‌هایی که می‌گویید کجاست؟
محمدرضا ساکت: در شمال، تهران و ورامین هست اما سازمان لیگ اعلام کرده زمین قبول نمی‌کنم و باید این‌ها تبدیل به پول شود؛ حتما تمام باشگاه‌ها این قدرت نظر را دارند و اینطور نیست که تخفیفی داده شده باشد؛ به دلیل آیتم‌هایی که وجود داشته اینطور تصمیم‌گیری شده است؛ در خود قراردادها تعیین می‌شود در صورت بروز اختلاف باید چگونه تصمیم‌گیری شود؛ انجام این قرارداد به نوعی توسط سازمان بازرسی بود؛ شاید سازمان بازرسی با این مسئله اختلاف داشته باشد؛ در قرارداد موضوع ذکر شده و طرفین ملزم به اجرای آن هستند؛ نحوه رسیدگی به اختلافات مشخص شده و در قرارداد ما و ایران نوین به این شکل است.
علی کریمی: شما(ساکت) می‌گویید 20 میلیارد تومان بدهی است.
محمدرضا ساکت: 8 میلیارد تومان دریافت شده، 2 میلیارد تومان چک گرفتیم و 20 میلیارد دیگر را به صورت زمین پرداخت کرده‌اند.
علی کریمی: اما شما بدون اطلاع تا آذرماه سال دیگر دست نگه داشتید تا این مبلغ پرداخت شود.
محمدرضا ساکت: این زمین باید به فروش برود؛ سازمان لیگ و فدراسیون گفته‌اند زمین قبول نمی‌کنیم و باید تبدیل به پول شود.
علی کریمی: مگر فدراسیون که باید حق باشگاه‌ها را بگیرد، می‌تواند زمین معامله کند؟ مگر بنگاه معاملاتی است؟؛ یک سری آدم در این وسط پول‌هایی پس دادند و استعفا کردند؛ اگر حرفم اشتباه است، می‌توانید شکایت کنید.
محمدرضا ساکت: در مناظره صحبت غیر مستند نکنید.
علی کریمی: اگر غیر مستند است و درست نیست شکایت کنید؛ شما که دست به شکایتتان خوب است؛ اگر صحبت‌های دیگر بزنید، من هم حرف‌هایی دارم. سوال کردم و گفتم خانمی که در سازمان لیگ بوده و در بخش اقتصادی فعالیت داشته، چرا در این داستان ایران نوین استعفا داد؟
محمدرضا ساکت: بنده اطلاعی ندارم؛ ممکن است آدمی بیاید و برود؛ 30 میلیارد خسارت بوده که 20 میلیارد تومان آن با دادن زمین پرداخته شده که باید فروخته شود؛ سازمان لیگ از سه، چهار سال قبل در این بخش کار خوبی کرد که جای تقدیر دارد؛ مبنای سازمان لیگ و ایران نوین قرارداد بوده و ارجاع به داوری هم وجود داشته که بخشی از حقوق را نیز برگردانده است.
علی کریمی: من قانع نشدم و قضاوت با مردم است؛ حق پخش در بازی‌های مقدماتی جام جهانی مقابل عمان و هند توسط شرکت ایتالیایی که در سنگاپور فعالیت دارد، 72 هزار دلار بوده است؛ نخستین ایمیل برای پرداخت این مبلغ با تایید دبیر فدراسیون بوده ولی در ایمیل بعد آقای ترابیان حسابی غیر از فدراسیون داده که البته پس از آن اعلام کردند ایمیل آقای ترابیان هک شده است؛ الان هنوز معلوم نیست این پول در حساب چه شخصی رفته است؛ این اتفاق در سال 94 افتاده است.

 

 

ماجرای عجیب واریز پولهای جام جهانی به شخص ثالث

 

 

محمدرضا ساکت: آقای تاج و بنده در آن مقطع در این موضع نبودیم؛ اما با تغییراتی که اخیرا در فدراسیون انجام شده، حسابرسی مالی درست و جامعی صورت گرفته که این سیستم جامع مالی، تمام عملیات مالی قبل و جدید را به صورت استاندارد و جدید ثبت و ضبط می‌کند؛ این موجب افتخار ما هست؛ امسال هم برای نخستین بار حسابرسی فدراسیون و مجمع به خبرنگاران داده شد و همه در ریز جریانات و گزارش سالیانه قرار گرفتند که این اتفاق، جزو رویکردهای اصلی فدراسیون بود؛ این موضوع که آقای کریمی گفته الان هم در کمیته اخلاق در حال پیگیری است.
علی کریمی: الان این پول کجاست؟
محمدرضا ساکت:مسئله جدیدی نیست که می‌گویید.
علی کریمی: فدراسیون در این باره جوابی نداده و جدید است.
محمدرضا ساکت: آقای تاج کمیته اخلاق را موظف کردند که رسیدگی کند؛ 6 ماه است در خصوص این پرونده برای دریافت حق پخش بازی عمان و هند در کمیته اخلاق بررسی‌ها انجام می‌شود.
علی کریمی: از سال 94 به نتیجه نرسیده است؟
محمدرضا ساکت: کمیته اخلاق یک سال است تشکیل شده است.
علی کریمی: پس کمیته‌ای که نیکبخت را محروم کرد، چه بود؟ منشور اخلاقی بود و حالا اسمش عوض شده و کمیته اخلاق نام گرفته است.
محمدرضا ساکت: آقای کریمی بیشتر به ارکان فوتبال مسلط باشد، اما کمیته اخلاق یک سال است مقتدرانه مسائل را پیگیری می‌کند و حتی موارد گذشته را نیز دارد پیگیری می کند.
علی کریمی: با کدام مربیانی که از بازیکنان پول می‌گیرند برخورد می‌شود؛ یک مدیر عامل یک میلیارد و 200 میلیون تومان از بازیکنان پول می‌گیرد؛ این‌ها پرونده دارند؟
محمدرضا ساکت: کمیته اخلاق به شرطی که مستندات کافی داشته باشد و البته خودش هم رصد می‌کند، تصمیم می‌گیرد؛ هر خبری را هرکجا در داخل یا خارج کشور پیرامون فوتبال ایران دریافت کند، پیگیری خواهد کرد؛ اخیرا گفته بودند مدارس فوتبال غیرقانونی نزدیک به 115 مدرسه فوتبال غیرقانونی بود که با برخورد کمیته اخلاق مواجه شد؛ رسانه‌ای شدن یک موضوع بعد از اینکه ابعاد یک موضوع روشن شود، در رسانه گفته خواهد شد؛ حفظ حرمت انسان‌ها را باید در نظر گرفت؛ شاید آقای ترابیان مرتبط با موضوعی که آقای کریمی گفت، نباشد؛ کمیته اخلاق در مسائل فرهنگی، مالی و اخلاقی و حتی موارد غیر فنی مرتبط با فوتبال رسیدگی می‌کند؛ در حال حاضر به طور مرتب احکامی از کمیته اخلاق داریم که بخشی از آن رسانه‌ای شده است؛ بخش دیگری هم در کمیته اخلاق است که بعد از تصمیم‌گیری رسانه‌ای می‌شود؛ کمیته اخلاق با جدیت کارش را انجام می‌دهد و رسالتش را پیگیری می‌کند؛ یک نظام شفاف مالی در فدراسیون انجام شده و نسبت به گذشته ارتقا پیدا کرده است؛ کمیته اخلاق با قدرت کارش را انجام می‌دهد؛ همه دلسوزان فوتبال، هرچه به‌عنوان فساد در فوتبال می‌دانند به کمیته اخلاق بگویند تا پیگیری کند.

 

 

بحث اخراج مربیان تیم‌ملی توسط کی‌روش و انتقاد کریمی

 


علی کریمی: کمیته اخلاق در سال 93 شکل گرفته و آقای محمدزاده آن را اعلام کرده است.
محمدرضا ساکت: آقای تورک یک سال است با نظام و قوانین جدید در کمیته اخلاق فعالیت دارد.
علی کریمی: طبق اصل 139 قانون اساسی، ارگان دولتی نمی‌توانند در مسائلی مثل دادن زمین از طرف ایران نوین دخالت کنند.
محمدرضا ساکت: سازمان لیگ یک سازمان دولتی تلقی نمی‌شود.
علی کریمی: مگر سازمان لیگ زیر مجموعه فدراسیون نیست؟
محمدرضا ساکت: فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران یک نهاد غیردولتی است.
علی کریمی: یک آیین نامه‌ای است که هر ساله در مجمع و افرادی که هستند، برای آن تصمیم می‌گیرند؛ هر کسی نمی‌تواند طبق آیین نامه شما در ریاست فدراسیون شرکت کند؛ رییس فدراسیون باید 10 سال سابقه ریاست داشته باشد؛ مثلا یک نفر می‌تواند یک شرکت سوری داشته باشد و 10 سال رییس شود؛ ولی مربی و بازیکن با سابقه فوتبال نمی‌تواند رییس فدراسیون باشد.
محمدرضا ساکت: وقتی یک سوالی را مطرح می‌کنید، منتظر جواب باشید. شما می‌گویید آیین نامه را به نفع خود می‌نویسید که درست نیست؛ تغییر اساسنامه مراحل خاص خود را دارد و باید به تایید فیفا برسد که آیین نامه فدراسیون برای سال 90 است.
علی کریمی: امکان ندارد این چیزی که از سال 90 بوده، بندهای آن تغییر کند؟
محمدرضا ساکت: باید در مجمع فدراسیون تغییر کند و ما نمی‌توانیم براساس تمایلات فردی آن را تغییر دهیم.

 

 

تناقض در ارسال اساسنامه فدراسیون به فیفا

 

 

علی کریمی: سوالی در مورد قرارداد فدراسیون با سامانه پیامکی 6090 دارم که در زمان آقای تاج بسته شد که یک سال هم طول نکشید و فسخ شد؛ این قرارداد چقدر درآمد داشت که در آن جوایزی هم در نظر گرفته شده بود.
محمدرضا ساکت: از سال 94-93 afc اعلام کرد تمام تولیدات محتوای فوتبال باید در فوتبال هزینه شود؛ در آن سال چون باشگاه‌ها با سیستم پیامکی آشنایی نداشتند، قراردادهایی با ایرانسل و همراه اول امضا کردیم که هر باشگاه باید خودش تولید محتوا و خبر می‌کرد تا به سامانه دسترسی پیدا کند و برای هوادارانش ارسال خبر داشته باشد تا تماشاگران در سامانه مخصوص باشگاه، پیامک دریافت می‌کردند و باشگاه‌ها با این روش و مکانیزم درآمدزایی آشنا شدند؛ این کار انجام شد و باشگاه‌ها در این موضوع توجیه شدند؛ باشگاه‌ها گفتند به جای اینکه یک سر شماره برای همه تیم‌ها باشد، هر باشگاه یک سر شماره اختصاصی داشته باشد که پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی این کار را انجام دادند.
علی کریمی: این پولی که در زمان عقد قرارداد(سال 92) با 6090 تا اجرای آن بوده به کجا رفته است؟
محمدرضا ساکت: حدود 2 میلیارد تومان در سال‌های 93 و 94 درآمدزایی داشت.
علی کریمی: در قرارداد با این سامانه آمده اگر 10 ماه از تاریخ فوق بگذرد، باید حق گرفته شود؛ چطور می‌گویید بعد از یک سال باید پول گرفته شود؟
محمدرضا ساکت: شرکت مخابرات کنتورینگ را ارسال می‌کند و براساس آن پول دریافت می‌شود؛ در بیست و هشتم اردیبهشت ماه 92 قرارداد با این سامانه بسته شد؛ تا شهریورماه 93 ، 14 میلیارد تومان درآمدزایی بوده است.
محمدرضا ساکت: باشگاه‌هایی که تولید محتوا داشته‌اند، خودشان این کار را برعهده گرفتند؛ این سرشماره تعطیل شد و همراه اول که زیر نظر مخابرات است، این کار را ادامه نداد؛ به این خاطر بود که باشگاه‌ها آموزشی پیدا کردند که خودشان این کار را انجام دهند؛ باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس این کار را کردند.

محمدرضا ساکت: فدراسیون مورد اهانت‌هایی قرار گرفت که زیبنده اهالی فوتبال نیست؛ در سال 2017 فدراسیون ایران تنها فدراسیون پنج ستاره جهان شد؛ 2018 را با قهرمانی در فوتبال ساحلی پرشین کاپ و جام ملت‌های فوتسال آغاز کردیم و شروع مقتدارنه داشتیم؛ اما بخشی از تمرکز فدراسیون به مباحثی می‌رود که فدراسیون به آن تعهدی ندارد؛ افرادی که در فدراسیون هستند زیر نظر مجمع 80-70 نفره فعالیت می‌کنند؛ 18 تیم ملی خودشان را آماده می‌کند؛ آقای کریمی شما به جای اینکه این گونه در این شرایط چنین مسائلی را مطرح کنید، بدانید در موسسه‌های حسابرسی مستقل، سازمان لیگ و فدراسیون این موضوعات پیگیری می‌شود؛ شما(کریمی) با استرس خاصی اشاره کردید بحث حق پخش بازی عمان چه چیزی است؛ نگاه و روند فدراسیون را گفتیم؛ امروز تلاش بر این است تا این شفافیت ابتدا از سوی فدراسیون انجام بگیرد؛ شفافیت در هیأت رییسه و مجمع اخیر وجود داشت؛ چرا ادبیاتی دارید که انگار دعوا می‌کنید؛ اگر فرزندتان از 10 درس، یک درس اشتباه داشته باشد، سیلی به او می‌زنید؟؛ آیا هیأت فوتبال استان‌ها و هیأت جزیره کیش در کنار کمیته‌های فدراسیون اشتباه می‌کنند؟؛ این موفقیت‌ها حاصل تلاش همه است؛ قهرمانی جام ملت‌های فوتسال آسیا مربوط به تمام خانواده فوتسال است؛ مسیری که فدراسیون می‌رود، قانون‌مندتر و تشکیلاتی‌تر پیش می‌رود؛ استانداردها را در فدراسیون اجرا می‌کنیم تا فدراسیونی پاسخگو باشیم؛ اتفاقاتی که در مرکز ملی فوتبال وجود دارد را باید در نظر گرفت؛ آقای صفایی فراهانی را معمار فوتبال ایران می‌دانم که ایشان هم به من پیشنهاد چنین پستی داد؛ زمین شماره 2 کمپ تیم ملی به مراحل نهایی رسیده و کارهای آن را پیش می‌بریم.

 

 

بحث مشکلات و درآمد زایی باشگاه ها از زبان کریمی و ساکت

 

 

علی کریمی: آیا یک فدراسیون 5 ستاره، لباس‌های تیم ملی جوانانش را باید در فرودگاه بگیرد؛ تیم ملی اصلی فدراسیون، همین تیم ملی بزرگسالان است که به خیر و خوشی به جام جهانی صعود کرده است؛ اگر صفایی فراهانی نبود همین الان تیم ملی کمپ نداشت؛ هزینه‌هایی که از جام جهانی قبلی و همین جام جهانی گرفتید، چه شد؟ پول‌هایی که به حساب آقای هوشنگ مقدس ریختید؛ پول به حساب شخص دیگری رفته و یک نفر دیگر هم پول ریخته که به حساب آقای هوشنگ مقدس آمده و این اتفاق در سال 92 بوده و پول جام جهانی قبلی است؛ مراجع ذی صلاح لیست این پرداختی‌ها را خواسته‌اند.
محمدرضا ساکت: هیچ پولی در خارج از سیستم مالی فدراسیون پرداخت نشده؛ کفاشیان به دلیل تحریم‌ها این کار را انجام داده و درست است؛ اگر کفاشیان نیست نباید در حقش جفا شود؛ تدبیر آن زمان اینطور بود که به خاطر تحریم‌ها چنین تصمیمی گرفته شود.
علی کریمی: این مسائل در کَت من نمی‌رود؛ آن زمان آقای تاج نایب رییس وقت فدراسیون بود و مگر می‌شود در جریان این مسائل نباشد؟
محمدرضا ساکت: وقتی مدیریت لایه‌های متفاوتی دارد، رییس فدراسیون مسؤولیت تام مالی را دارد؛ پول به حساب آقای مقدس ریخته شده و به احتمال زیاد و حتما اینطور است که به حساب فدراسیون برگشت دادند؛ از طریق سفارت بوده و آنها در جریان هستند؛ هنوز پول جدیدی برای جام جهانی 2018 نه به ما، به هیچ کشور دیگری وارد نشده است؛ پس از جام جهانی پول می‌آید و طبیعی است که در هزینه‌های مد نظر استفاده خواهیم کرد؛ وقتی مجمع فدراسیون برگزار می‌شود، در مجمع حسابرسی سال قبل انجام می‌شود و بودجه سال قبل تدوین و تصویب می‌شود؛ 67 میلیارد است که درآمدهای مختلف فدراسیون از جمله جام جهانی در آن آمده است.
علی کریمی: تاییدیه فیفا برای اساسنامه فدراسیون را می‌توانم ببینم؟ این همه مدارک با خودتان آوردید ولی این تاییدیه را چرا با خودتان نیاوردید؟؛ تیم ملی بزرگسالان هم لباس‌ها را جمع می‌کند؛ بعد از هر تمرین لباس‌ها را می‌شورد و از بازیکنان می‌گیرد.
عادل فردوسی‌پور: تیم جوانان ایران در سکوت خبری آمد و ما نتوانستیم پیگیر این موضوع باشیم.
محمدرضا ساکت: در خیلی از کشورها این اتفاق می‌افتد؛ البسه جمع‌آوری و ضدعفونی می‌شود.
علی کریمی: وقتی در تیم ملی بودیم، بعد از هر اردو البسه ما جمع می‌شد؛ آیا فدراسیون پنج ستاره باید اینطور باشد؟
محمدرضا ساکت: آقای کریمی مباحث را سلسله‌وار می‌گویند و رد می‌شوند؛ نحوه کار را می‌توانید از مربیان تیم ملی بپرسید که چطور بوده است؛ 4 نوع البسه در فصول مختلف در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد؛ گزارشی که از مدیر تیم جوانان ایران داریم؛ در اردن بخشی از امکانات اضافه آن تیم، به دلیل اینکه آن تیم صعود نکرد و قرار بود تیم جدیدی تشکیل شود، البسه جمع‌آوری شد؛ از آقایان چمنیان و ناظم‌الشریعه بپرسید که آیا البسه آنها هم جمع‌آوری شده است؟

 

 

انتقاد تند کریمی از گرفتن لباس های بازیکن های تیم ملی رده های سنی

 


عادل فردوسی‌پور: باید پذیرفت قراردادهای فدراسیون طی سالیان اخیر خوب نبوده و متضرر شدیم؛ ما به بحث ایران نوین ورود کردیم و 35 درصد سود این شرکت، به 21 درصد رسید.
محمدرضا ساکت: شرکت برهان نوین تعهداتی داشت که راه‌اندازی، بهره‌برداری موقت و رسمی و تامین تمام تجهیزات ورزشگاه‌ها را برعهده بگیرد؛ این شرکت گفت با افت تماشاگران قرارداد تغییر می‌کند؛ به همین خاطر این بخش‌ها را از او گرفتند و فروش و اجرای عملیاتی فروش بلیت را گرفتند و به 12 و نیم درصد رساندند؛ علتش هم این بود که فدراسیون و آقای تاج تاکید داشتند که بلیت فروشی را در اختیار باشگاه‌ها بگذارند؛ فدراسیون جدید این سیاست گذاری را کرده و خودِ باشگاه بلیت فروشی را انجام می‌دهد که در صورت تمایل می‌تواند با 12 و نیم درصد از درآمدزایی به شرکت برهان نوین بدهند.
علی کریمی: صحبت‌های آقای ساکت برای من قانع کننده نیست؛ اگر مردم نباشند، ما هم نیستیم؛ آقای ساکت فرافکنی می‌کند ولی خود بازیکن تیم ملی جوانان می‌گوید در فرودگاه این کار را با ما کرده‌اند؛ آقای خطیر که در فدراسیون بود و با نماینده فیفا به کمپ تیم ملی رفت و با آقای اوسیانو دعوا کرد، به کجا رفت؟ الان کجاست؟
محمدرضا ساکت: فدراسیون تا این اندازه صبوری دارد که صحبت‌های ناپسند افراد را با آرامی پاسخ می‌دهد؛ هیچ عکس‌العمل برای صحبت‌های خیابانی و صحنه‌ای انجام نمی‌دهد؛ ما می‌گوییم اگر کسی حرفی زد، باید پاسخ داد ولی تهمت‌ها را باید پیگیری کرد.
علی کریمی: اگر شما مباحث ما را خیابانی می‌گویید این را اعلام کنید که سمت سباستین در تیم ملی چیست؟ دلیل اخراج مربیان ایرانی از تیم ملی چه بود؟ چرا فدراسیون فوتبال پیگیر این موضوع نبود؟ به چه عنوانی سباستین در کادر فنی تیم ملی است و سمت ایشان چیست؟ بدنساز است یا مربی؟
محمدرضا ساکت: آقای نکونام همین الان با آقای کی‌روش در ارتباط است و دوستی نزدیکی دارد؛ آیا یک سرمربی حق ندارد همکاران خود را انتخاب کند؟ با آنها ادامه دهد یا خیر؟

علی کریمی: حق طبیعی هر مربی است؛ آیا حق طبیعی هر مربی است که مدیر رسانه‌ای را هم انتخاب کند؟
محمدرضا ساکت: خیر؛ در فدراسیون اگر رییس هر چیزی را صلاح بداند، انجام می‌دهد؛ الان آقای معتمدکیا مدیر رسانه‌ای است ولی اگر آقای کی‌روش بخواهد شخصی را به کادر فنی اضافه کند، با آقای تاج هماهنگ خواهد کرد و براساس مسیری است که به راه موفقیت تیم ملی می‌رسد؛ شاید کی‌روش راضی نباشد این را می‌گویم ولی از سردار آزمون و میلاد محمدی بپرسید در بازی ایران و کره که آسیب دیدید و نرفتید، کدام مربی کار ارتقا شما را انجام داد و به بازی با سوریه رسیدید؟ همین آقای سباستین بود.
علی کریمی: آقای کنعانی در گذشته مصدوم می‌شود و به کمپ تیم ملی می‌رود چون هر روزی که با تیم ملی تمرین کند، آقای سباستین حقوق می‌گیرد؛ وقتی کنعانی در باشگاه مصدوم شده باید در تیم ملی تمرین کند؟
محمدرضا ساکت: آقای کی‌روش به‌عنوان فردی که بهترین پنل را برای آماده‌سازی دارد، بازیکنانی که در آستانه مصدومیت هستند یا آسیب دیده‌اند را به کمپ دعوت می‌کند تا به شرایط مطلوب برساند؛ ما باید از آقای کی‌روش تقدیر کنیم یا خیر؟؛ ناسپاسی است وقتی این حرف‌ها را بگوییم.
علی کریمی: آقای ساکت خواهشا فرافکنی نکنید؛ من علت اخراج مربیان ایرانی از تیم ملی را خواستم.
محمدرضا ساکت: اخراج نبوده است؛ آقای کی‌روش در یک مقطعی احساس کرد این کار لازم است صورت بگیرد.
علی کریمی: چرا یک قراردادی بستید که یک ماه بیشتر یک مربی در تیم ملی نماند؛ یک مربی ایرانی قرارداد بست ولی کمتر از یک ماه اخراج شد چون ایشان در لهستان بودند؛ سفارت اتریش از فدراسیون استعلام گرفت که همانجا آقای تاج گفتند آن فرد سوء استفاده کرده است؛ اصلا اگر مربی ایرانی نیاز نیست چرا قرارداد بستند؟
محمدرضا ساکت: هر زمان ایشان تشخیص دهد، بهترین تصمیم را برای تیم ملی می‌گیرد. این حرف‌ها در حق آقای کی‌روش و تیم ملی جفا است؛ آقای کی‌روش مسیر درستی برای جام جهانی ترسیم کرده است؛ بدون باخت به جام جهانی رفته و با حمایت باشگاه‌ها، رسانه‌ها و بازیکنان به این مهم رسیده است؛ هر کسی که کوچک‌ترین رفتار نامناسبی داشته باشد، از تیم ملی کنار می‌رود.
علی کریمی: فدراسیون پنج ستاره هستیم ولی چرا یک تیم فوتبال مطرح دنیا با ما بازی نمی‌کند؟
محمدرضا ساکت: به دلیل برخی مسائل سیاسی که در جریان هستیم و از سوی دیگر مشکلات مالی، این اتفاقات افتاده است؛ یک سری مسائل که در فوتبال مطرح می‌شود را نیز باید گفت که 70 درصد درآمد باشگاه‌ها و فوتبال یک کشور از حق پخش تلویزیونی تامین می‌شود؛ آقای کی‌روش از میدان بزرگ نمی‌ترسد ولی محدودیت ما موجب شده اینطور بازی‌ها را نداشته باشیم؛ علی رغم مسائل و مشکلاتی که در خارج از کشور وجود دارد و ما را اذیت می‌کند، برای آماده‌سازی تیم ملی تمام مسابقات تدارکاتی انجام گرفته و زمان آن بسته شده است؛ قرار است با تیم‌های ملی لیبی، تونس، الجزایر، سوریه، ازبکستان، ترکیه، یونان و لیتوانی در کشورهای مختلف بازی دوستانه انجام می‌شود اما فراموش نکنید با ظرفیت اقتصادی ما بهترین کمپ هم در سوریه انتخاب می‌شود؛ با سیاست گذاری خوب در روسیه که از سوی کی‌روش انجام گرفت و فدراسیون و وزارت حمایت کردند، کمپ خوبی در نظر گرفته شده است.
محمدرضا ساکت: من از کمیته انضباطی در خصوص جریمه 40 میلیون تومانی پرتاب بطری توضیح خواستم.
علی کریمی: امروز در کمیته انضباطی گفتند به دلیل تکرار این اتفاقات در ورزشگاه رشت بوده ولی چون چندبار این اتفاق افتاد باید اینطور جریمه کنند؟ در تمام استادیوم‌ها این اتفاقات می‌افتد.
محمدرضا ساکت: کمیته انضباطی چرا جریمه می‌کند؟ چون تماشاگران متنبه شوند؛ این رای صادر شده و کمیته انضباطی انسان‌های فرهیخته‌ای دارد؛ تماشاگران سپیدرود هفت مورد در گذشته داشتند ولی چون تکرار شده، بنابر قانون کمیته انضباطی به 40 میلیون تومان جریمه رسیده است؛ آقای افتخاری گفتند باشگاه استقلال 500 میلیون تومان در بیرون از ایران جریمه داده است؛ جرایم برای بازدارندگی است، نه ستیز؛ با اینکه شما(علی کریمی) در ادبیات خود کم‌لطفی کردید، اما اعضای کمیته انضباطی در نهایت ادب با شما صحبت کردند؛ از مدیر عامل باشگاه سپیدرود تشکر می‌کنم و می‌خواهم مقررات و ضوابط سازمان لیگ را به شما (علی کریمی) بگویند؛ اینکه ما جزئیات یک موضوع را در رسانه‌ها بگوییم، دلیلی ندارد.

 

 

ناتوانی فدراسیون برای برگزاری بازی های دوستانه بزرگ برای تیم ملی

 

علی کریمی: اگر قرارداد حق پخش با صدا و سیما بسته شود، به نفع صدا و سیما خواهد بود چون در قراردادهای فدراسیون همیشه طرف دوم سود می‌کند (طعنه کریمی به قراردادهای سالیان اخیر فدراسیون).
محمدرضا ساکت: خواهش می‌کنم صدا و سیما پیگیر این موضوع باشد.
فردوسی‌پور: کنعانی در پیامکی گفته وقتی با استقلال فسخ کردم، در اختیار تیم ملی بودم و آقای کی‌روش لطف کرد و زیر نظرشان تمرین کردم.
- در این لحظه کی‌روش هم پیامکی به فردوسی‌پور ارسال کرده است.
علی کریمی: ای‌کاش آقای کی‌روش پشت خط حرف می‌زد؛ چون صدایش را خیلی وقت است نشنیده بودیم.
فردوسی‌پور: آقای سباستین مدرک بدنسازی دارد.
محمدرضا ساکت: بنده هم به نمونه کار سباستین اشاره کردم.
علی کریمی: یک تیم فوتبال چند مربی بدنساز باید داشته باشد؟ دیگو، میک و سباستین مربیان بدنسازی تیم ملی هستند.
محمدرضا ساکت: متودولوژی هر یک از مربیان ما متفاوت است.
علی کریمی: یک مربی با مصدومان تمرین می‌کرد و یکی دیگر با دیگر بازیکنان تیم ملی.
محمدرضا ساکت: در مورد کادری حرف می‌زنیم که بهترین عملکرد را داشته است؛ آقای کی‌روش در تمام زمینه‌ها رفتار مثبتی داشته و الگوی مثبتی به وجود آورده است.
علی کریمی: این همه برای این قرارداد هزینه کردید، توقع داشتید به جام جهانی نروید؟
محمدرضا ساکت: در دنیا چند کشور نتوانستند به جام جهانی بروند؟
علی کریمی: ایتالیا نرفته است.
محمدرضا ساکت: در قاره آسیا چند تیم به این موفقیت می‌رسند؟؛ نایب رییس فدراسیون چین یک سال قبل به ایران آمده بود و گفت بودجه فدراسیون ما 120 میلیون دلار بوده که 200 میلیون دلار رسانده‌ایم و تلاش ما این است در سال 2030 قهرمان جام ملت‌های آسیا شویم؛ باید ببینیم اگر هزینه کردیم، خروجی داشته است یا خیر.
علی کریمی: آقای کی‌روش علاوه بر قرارداد برای هر مسابقه پاداش 10 هزار دلاری گرفتند؛ چرا باید از پاداش فیفا هم درصد بگیرند؛ بازی به بازی پاداش گرفتند و علاوه بر آن، از پاداش فیفا هم درصد خواهند گرفت؟
محمدرضا ساکت: قرارداد آقای کی‌روش محرمانه است؛ بهتر است واقعیت‌ها گفته شود.
علی کریمی: مشکلی با تیم ملی کشورمان نداریم؛ فقط مانده آقای تاج استعفا دهد و آقای کی‌روش رییس فدراسیون شود؛ در قرارداد یک مربی خارجی چند روز مرخصی آمده است؛ هر مربی خارجی 6 هفته مرخصی دارد؛ اردو را انجام می‌دهد و به دنبال کارهایش را می‌رود.
محمدرضا ساکت: با هماهنگی تاج این مرخصی‌ها را می‌رود؛ آقای کی‌روش در خارج از ایران نیز تمام عملکرد بازیکنان را در نظر می‌گیرد؛ 60 درصد بازیکنان لژیونر هستند.
علی کریمی: خاک این فوتبال را خوردم و با مربیان مختلفی کار کردم؛ شاید حرف‌های شما برای مردم قابل توجه باشد؛ ولی برای بنده به نوعی رفع مسؤولیت است؛ شما(ساکت) با چند مربی خارجی کار کردید؟
محمدرضا ساکت: در سپاهان با لوکا، تابارز، ویرا، قلعه‌نویی و ...!

 

 

انتقاد کریمی از قرارداد و مرخصی های کی روش و پاسخ ساکت

 

 

- پیامک کی‌روش به فردوسی‌پور: لطفا پاسخ من را بدهید؛ هیچ تردیدی وجود ندارد که استعداد را می‌توانید بخرید ولی شخصیت را نمی‌توانید؛ در لحظه‌ای مناشب جواب بی‌احترامی و دروغ‌های بزدلانه را خواهم داد؛ این شخص(علی کریمی) احترامش را از دست می‌دهد و 124 بازی ملی خود را از یادها می‌برد.

 

 

پیام کی روش به انتقاد های تند علی کریمی

 


علی کریمی: الان جواب بدهد؛ اگر آدم بزدلی بودم، الان با دبیر فدراسیون فوتبال چنین مناظره‌ای نمی‌توانستم داشته باشم؛ هم‌باشگاهی‌ها و هم‌بازیان من باید درباره بازی‌های ملی من صحبت کنند؛ من به ایشان بی‌احترامی نکردم؛ گفتم ایشان با چه عنوان و مدرکی سباستین را آورده است؛ وقتی از آقای کی‌روش رزومه خواستید، چه چیزی دادند؟
محمدرضا ساکت: ما شاهد این مسائل از سباستین نبودیم؛ کیفیت کارشان را به صورت عملی دیدیم؛ شاید کی‌روش راضی نباشد بگویم ولی عملکرد ایشان(سباستین) را راجع به میلاد محمدی و سردار آزمون گفتم.
علی کریمی: ناراحتی بنده بخاطر همین است وگرنه من بی‌احترامی نکردم.

 

 

جواب تند و جنجالی علی کریمی به پیام کی روش

 


محمدرضا ساکت: هواداران ذوب‌آهن و تراکتور تا پایان مسابقات آسیایی در کنار تیم‌هایشان باشند تا به موفقیت برسند.
علی کریمی: پرسپولیس تا روز آخر در لیگ قهرمانان آسیا خوب کار کرد ولی به دلیل اینکه نتوانستیم در دیدار با الهلال حق میزبانی را بگیریم، آن اتفاقات افتاد.
محمدرضا ساکت: از سال 90 تا به امروز اساسنامه فدراسیون به فیفا ارسال شده ولی مخالفتی انجام نگرفته و سکوت کرده است؛ برداشتم این بود که اساسنامه به تایید فیفا رسیده است.
علی کریمی: یادم است آقای براتی یک زمان از منتقدین سرسخت شما(ساکت) بوده ولی الان ...
محمدرضا ساکت: آقای براتی مثل خیلی‌های دیگر نقطه نظراتش را می‌گوید و اصلاح ساختار و قوانین را با جدیت پیگیری می‌کند؛ در مورد مسائل تیم ملی طی سالیان اخیر و قبل از حضورم در فدراسیون هیچ صحبتی در این باره انجام ندادم که چرا مربیان ایرانی از تیم ملی اخراج شده‌اند.
علی کریمی: مگر برکناری سرپرست یک تیم، در اختیار سرمربی یک تیم است؟ مثل آقای پیروانی.
محمدرضا ساکت: اتفاقاتی در آنجا وجود داشت که آقای تاج در آنجا بود.
علی کریمی: یک زمان احیانا آقای کی‌روش از بازیکنان نخواستند که علیه آقای برانکو صحبت کنند؟!
محمدرضا ساکت: واقعا من چنین چیزی نشنیدم؛ زمین شماره 2 کمپ تیم ملی با پیگیری‌ها در مراحل پایانی کارش قرار گرفته و آماده کشت است که در این صورت برای آماده‌سازی تیم ملی در جام ملت‌ها آماده خواهد شد.
محمدرضا ساکت: مهم‌ترین مسئله را در سامانه داوری دنبال می‌کنیم تا سامانه داوری انجام شود، توانستیم شرایط بسیار خوبی از لحاظ ایجاد سیستم‌های کامپیوتری داشته باشیم تا به نحو کیفی انجام شود؛ اتفاقات خوبی در کمیته آموزش رخ داده و کلیه سطوح مربیگری در حال تغییرات است و جلسات مدرسین به خوبی انجام می‌شود.
علی کریمی: نمی‌دانم فدراسیون ما چطور است که هر کسی در آن می رود، دو دستی می‌چسبد.
محمدرضا ساکت: اینطور نیست.
علی کریمی: چرا، همینطور است؛ تا روزی که شماها در این فوتبال باشید، ما رنگ خوشی در فوتبال نمی‌بینیم؛ یک مربی را به جایی رسانده‌اید که به یک هموطن توهین کند؛ بزدل کسی است که شما(ساکت) از کنار آن به راحتی استفاده می‌کنید؛ بزدل آن افراد هستند؛ همه من را می‌شناسند و تا روزی که زنده باشم این روش را دنبال می‌کنم؛ امیدوارم وقتی چشم در چشم هم شدیم ایشان(کی‌روش) بتواند این حرف را بزند؛ شما انقدر به ایشان باج دادید و دستش را باز گذاشتید که اینطور حرف‌ها را بزند؛ البته این مدل حرف زدن بخاطر سباستین است و یک نسبت دورادوری دارد.
محمدرضا ساکت: کاملا این موضوع تکذیب می‌شود و آقای تاج این موضوع را رد کردند.
علی کریمی: پس با تاج هماهنگ هستید.
محمدرضا ساکت: بله امروز در ارتباط بودیم؛ امروز تا بیست و پنجم خردادماه 97 روزهای سختی در لیگ، جام باشگاه‌های آسیا و تیم ملی داریم؛ واقعا انتظار می‌رود دور از تفکرات فردی نگاه ملی داشته باشیم؛ آغوش ما برای پذیرش هر گونه انتقاد و صحبت باز است.
علی کریمی: آقای ساکت صحبت از ادب می‌کند؛ خوب است حرف‌های آقای تاج با رادیو ایران را هم گوش بدهد.
محمدرضا ساکت: من در جریان هستم و می‌دانم یک خبرنگار جوانی سعی می‌کرد صحبت‌های دیگران و بزرگان ورزشی را طوری بگوید که آقای تاج ناراحت شود؛ دو قاب عکس را با یکدیگر به دعوا می‌اندازند؛ در مورد حق پخش این برنامه‌ریزی صورت بگیرد چون فوتبال ما نیاز به این موضوع دارد تا متحول شود؛ فدراسیون با اقتداری که دارد روز به روز به دنبال ارتقا است؛ فدراسیون آغوش بازی برای پذیرش انتقادات و پیشنهادات دارد؛ گوش شنوا هست.
فردوسی‌پور: چرا کریمی با مدرک مربیگری اجازه حضور در کنفرانس خبری را پیدا نکرد ولی این اجازه به عنایتی داده شد؟ در صورتی که کریمی قبل از انتقادهایش چنین اجازه‌ی داشت.
ساکت: روح من و آقای تاج در جریان شکایت کمیته امر به معروف و نهی از منکر اصفهان از آقای کریمی نبوده است.

علی کریمی:کلا آقای تاج در جریان نیست و آتش زدن پیراهن تیم نفت را خبر نداشت؛ قرارداد یک بازیکن که دستکاری شده بود را خبر نداشت؛ کمیته‌ای که از من شکایت کرده از کمیته اخلاق فدراسیون استعلام گرفته است.
علی کریمی: این مسائل برای مردم روشن نیست؛ این جام جهانی هم می‌آید و می‌رود و ان‌شاالله در جام ملت‌های آسیا تیم ملی قهرمان خواهد شد.
فردوسی‌پور: باورم نشد علی کریمی که بیشترین هوادار را دارد، در نشست خبری بعد از بازی با استقلال خوزستان، لوگوی برنامه نود را پرتاب کرد و این انتظار را نداشتم.
علی کریمی: بله؛ حق شما بود.
فردوسی‌پور: آقای کریمی! کانال خود مسائلی راجع به علی جوادی یا بنده می‌گویید که درست نیست.
علی کریمی: راجع به آقای جوادی اگر پیشنهادی باشد، می‌توانم رو کنم.
فردوسی‌پور: راجع به اینکه آقای کریمی گفته عادل فردوسی‌پور با فدراسیون تاج و فدراسیون ساکت برخورد خوبی دارد، باید بگویم 36 برنامه راجع به تخلفات صورت گرفته در فوتبال بحث شده است.
علی کریمی(خطاب به ساکت): حق پخش را برای خودتان می‌خواهید نه برای باشگاه‌ها؛ تمام مدیران باشگاه‌ها بدهکار هستند؛ اگر حق پخش را بگیرید، باشگاه‌ها را از پیش بدهکار می‌کنید؛ اتفاقاتی بعد از استقلال خوزستان که فشارهایی آورد؛ در بحث کارشناسی حرف‌هایی زدند؛ من هم شجاعتش را دارم که اگر اشتباهی کنم، از تمام مردم عذرخواهی می‌کنم؛ ما در این چند وقت در فوتبال هستیم و دیگر ما را نمی‌بینید؛ صحبتم درباره کارلوس کی‌روش و پیرامون حمایتم از مربیان ایرانی بود؛ بالاخره باید از مربیان ایرانی استفاده کند تا کسب تجربه کنند.
علی کریمی: جا دارد از هواداران استقلال تشکر کنم؛ از فدراسیون کسی نبود که آن را ببیند، اما طرفداران استقلال نشان دادند اگر پای حق وسط باشد، رنگ‌ها جذابیتی ندارد و به امید روزی که افرادی در این فوتبال باشند که دنبال حق باشند.

 

 

تشکر علی کریمی از هواداران استقلال تهران

 


فردوسی‌پور: از علی جوادی(مسؤول روابط عمومی فدراسیون فوتبال) شناخت دارم و می‌دانم جزو زحمت‌کشان است.
محمدرضا ساکت: جزو پاک‌ترین‌هاست.
علی کریمی: زمانی که دستیار کارلوس بودم، همین آقای جوادی مقاله‌ای نوشت که کریمی اجنبی‌پرست شده است؛ اگر اشتباهی را می‌کنم، معذرت می‌خواهم اما آخرین باری که یک داور اشتباهی کرد برای چه زمانی بود؟

 

 

عذر خواهی علی کریمی برای اتفاقات کنفرانس خبری جنجالی

 


محمدرضا ساکت: 80 درصد درآمد تبلیغات محیطی و حق پخش برای باشگاه‌هاست که براساس جایگاه‌های جدولی و پخش تلویزیونی تعلق می‌گیرد.
علی کریمی: اگر آقای تاج اینجا بود، زیر سرم می‌رفت!
محمدرضا ساکت: به قول خودِ شما(فردوسی‌پور) آقای تاج جزو پاسخگوترین آدم‌هاست.
علی کریمی: قضاوت با مردم؛ هیچکدام از جواب‌های آقای ساکت من را قانع نکرد؛ کمیته‌ها بدون اجرای دبیر کل نمی‌توانند راجع به موضوعاتی تصمیم‌گیری کنند در حالی که آقای ساکت می‌گوید در جریان شکایت کمیته امر به معروف و نهی از منکر اصفهان از بنده نیست.
علی کریمی: مگر شرکت ایران نوین از فدراسیون خسارت نگرفته است؟ آنها هم بروند از من شکایت کنند؛ راه دوری که نمی‌رود؛ صحبت‌های آقای ساکت من را قانع نکرد ولی اگر مناظره‌ای با آقای تاج باشد، بنده با کمال میل می‌پذیرم؛ قبل از این برنامه رفقای من گفتند آرام باشم؛ مگر من می‌خواستم چطور باشم؟
فردوسی‌پور: آقای کریمی! برادرم اصلا نقشی در صفحه اینستاگرام ندارد که در کانال تلگرام آن حرف‌ها را زدید.
علی کریمی: ارتباط دارد؛ بنده کارهایی که گفتم که اصلا ایرادی ندارد.

 

 

بخش پایانی مناظره علی کریمی و ساکت

 

 

ترین‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر


حرکات تکنیکی: حسن بیت‌سعید، اکبر صادقی، علی علیپور، علی کریمی، مهدی زبیدی، امیرحسین فشنگچی، دانیال اسماعیلی‌فر، محمدرضا خلعتبری، وحید امیری و محمد ابراهیمی.
تیرک دروازه: رضا دهقانی(مقابل نفت تهران)
کار تیمی: پرسپولیس(برابر صنعت نفت)
موقعیت از دست رفته: سلیمان کریپیچ(مقابل گسترش فولاد)
پاس گل: فرشید اسماعیلی(برابر سپیدرود)
مهار برتر: حامد فلاح‌زاده(مقابل ذوب‌آهن)
گل برتر: قاسم حدادی‌فر(برابر سایپا)

 

 

ترین های هفته 23 لیگ برتر 97-96

 

 

* خلاصه‌ای از 6 بازی هفته بیست و سوم لیگ برتر پخش شد.

 

 

مروری بر هفته 23 لیگ برتر 97-96

 

 

کارشناسی داوری


- تراکتورسازی و گسترش فولاد


توپ به دست مدافع گسترش برخورد کرد و باید اعلام پنالتی می‌شد.
هنریکه خطای پنالتی روی پهلوان مرتکب نشد و تصمیم داور درست بود.
توپ به دست مسیح زاهدی، مدافع گسترش برخورد داشت.


- سایپا و ذوب‌آهن


اعلام پنالتی به سود سایپا درست بود چون توپ با دست مدافع ذوب برخورد کرد.
قبل از گل دوم سایپا، خطایی رخ نداد و محمدزاده فقط توپ قلی‌زاده را زد.
توپ به شکم اسدی، هافبک سایپا برخورد کرد و او دست خود را بست و تصمیم داور در نگرفتن پنالتی درست بود.


- پدیده و پارس جنوبی


مدافع پارس جنوبی با نوک پا، پای مهاجم پدیده را زد و پنالتی درست بود.
ناصحی روی صالحی خطا انجام داد و داور تصمیم درستی در اعلام پنالتی داشت.


- استقلال خوزستان و فولاد


مدافع استقلال خوزستان روی زهیوی خطا انجام داد و یک پنالتی به سود فولاد گرفته نشد.


- پیکان و سیاه جامگان


در محوطه جریمه سیاه جامگان توپ به دست مدافع این تیم برخورد کرد.
اخراج چوکو، مهاجم پیکان به دلیل خطای خطرناک درست بود.
مدافع پیکان با دو دست روی شاکری مرتکب خطا شد و اعلام پنالتی برای سیاه جامگان به درستی بود.
توپ به صورت مدافع پیکان برخورد کرد و داور تصمیم درستی در عدم اعلام پنالتی داشت.


- سپاهان و نفت تهران


به دلیل اینکه نصرتی بدون توپ روی انصاری خطا کرد باید اخطار می‌گرفت.
توپ به شکم مدافع سپاهان برخورد کرد و نگرفتن پنالتی درست بود.

 

* آنالیزی از عملکرد درخشان تیم تراکتورسازی مقابل گسترش فولاد پخش شد که شاگردان ساغلام با دادن 800 پاس در این دیدار، رکورد لیگ را در این زمینه زدند و از سوی دیگر بیشترین شوت در چارچوب را هم داشتند.

 

 

آنالیز تراکتور سازی در بازی مقابل گسترش فولاد

 

 

* گزارشی از عملکرد لژیونرهای فوتبال ایران طی یک هفته اخیر پخش شد.

 

 

بررسی عملکرد لژیونرها (23-11-96)

 

 

* در گزارشی به اتفاقات و حواشی دیدار جنجالی و پُر برخورد دربی لیگ یکی مازندران بین تیم‌های خونه به خونه بابل و نساجی قائم‌شهر پرداخته شد و بعد از آن سرپرست دو تیم روی خط آمدند.

 

 

حواشی داربی جذاب مازندران ( نساجی - خونه‌به‌خونه)

 

 

توضیحات فرزاد مجیدی و محمودی در مورد اتفاقات تلخ داربی مازندران

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نتیجه نظرسنجی


دو میلیون و 100 هزار نفر در نظرسنجی برنامه نود این هفته شرکت کردند که حدود 42 درصد  از مخاطبان برنامه نود اعتقاد داشتند تیم‌های استقلال و پرسپولیس در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا جمعا 4 امتیاز می‌گیرند.


برنامه نود این هفته ساعت 02:49 بامداد روز سه‌شنبه، بیست و چهارم بهمن ماه خاتمه یافت.

دیدگاه‌ها