کد خبر : 1504758 | 24 بهمن 1396 ساعت 14:25 | 25.4K بازدید | 0 دیدگاه

8 سوال دور جدید لیگ قهرمانان؛

از طلسم مسی برابر چلسی تا کابوس نیمار برای رئال

چلسی- بارسلونا و رئال مادرید – پاری سن ژرمن، تنها بخشی از 8 دیدار هیجان انگیز این مرحله لیگ قهرمانان هستند.

از طلسم مسی برابر چلسی تا کابوس نیمار برای رئال

 

به گزارش "ورزش سه"، از امشب دوباره رقابت های لیگ قهرمانان با آغاز مرحله یک هشتم نهایی پیگیری شده و مدعیان یک به یک به مصاف هم خواهند رفت. در ادامه، 8 سوال مهم از 8 دیدار این مرحله را بررسی خواهیم کرد:

 

چگونه رئال مادرید می تواند نیمار را متوقف می کند؟

 

ادینسون کاوانی، کیلیان امباپه و نیمار، ترسناک ترین خط حمله در اروپا را تشکیل می دهند. آنها در این فصل 25 گل در لیگ قهرمانان خود به ثمر رسانده اند که میانگین آن 4.17 گل در هر بازی است.

 

1255387

 

هراس از این خط حمله زمانی برای مدافع عنوان قهرمانی بیشتر می شود که بدانیم کارواخال نیز در بازی رفت محروم است. در این شرایط قرار است ناچو در سمت راست وظیفه متوقف کردن گران ترین بازیکن تاریخ فوتبال را بر عهده گیرد اما نیمار نیز به یکی از استادیوم های مورد علاقه خود باز خواهد گشت. ستاره برزیلی که در 3 دیدار در استادیوم سانتیاگو برنابئو در لباس بارسلونا، 2 بار گلزنی کرده و 2 پاس گل نیز ارسال کرده است.

 

اگرچه ناچو پیش از این نشان داده می تواند از پس بهترین بازیکنان برآید؛ اما بازی چهارشنبه بزرگترین امتحان فصل او خواهد بود.

 

آیا هری کین می تواند دیوار دفاعی یوونتوس را شکست دهد؟

 

هری کین در حال حاضر آماده ترین مهاجم اروپاست. رکورد گلزنی او در این رقابت ها فوق العاده بوده است و هری کین بعد از درخشش در دربی لندن به تورین خواهد رسید.

 

1282520

 

تا به حال هرگز تاتنهام چنین فرصتی برای موفقیت در لیگ قهرمانان نداشته اما در این مرحله ساختار دفاعی غول پیکر مدافعان ایتالیایی برابر تیم پوچتینو صف آرایی خواهد کرد. از 19 نوامبر سال 2017 تنها یک بار دروازه یوونتوس باز شده و وظیفه هری کین، یافتن راهی برای رسوخ به این دیوار خواهد بود.

 

آیا لیورپول بیشترین تعداد گل را در لیگ قهرمانان را به ثمر خواهد رساند؟

 

اگرچه لیورپول شانس زیادی برای فتح لیگ قهرمانان ندارد اما تیم کلوپ احتمالا قادر به زدن گل های زیادی خواهد بود. صلاح، مانه و فرمینو در آمادگی کامل به سر می برند و رقیب آنها، پورتویی است که یکی از ضعیف ترین خطوط دفاعی لیگ قهرانان را داراست.

 

1281186

 

در 27 بازی لیگ برتر این فصل، لیورپول 61 گل به ثمر رسانده است؛ معدود تیم هایی می توانند به طور متوسط 3.62 گل در هر بازی لیگ قهرمانان در فصل جاری به ثمر برسانند.

 

آیا پپ گواردیولا عادت خود برای رسیدن به نیمه نهایی را دوباره ادامه خواهد داد؟

 

شکست سیتی برابر موناکو در فصل قبل و در مرحله یک هشتم باعث شد برای اولین تیم گواردیولا راهی 4 تیم برتر لیگ قهرمانان نشود.

 

1282629

 

اما سیتی این فصل تیمی متفاوت است که در آستانه فتح لیگ برتر بوده و برای قهرمانی در اروپا نیز از بخت مناسبی برخوردار است پس بعید است بازل مانع بزرگی در راه آنها باشد و شاید بیشتر آنها باید به دنبال نتیجه محترمانه ای در مجموع 2 دیدار باشند.

 

آیا طلسم چلسی برای لیونل مسی به پایان می رسد؟

 

قرعه چلسی – بارسلونا یکی از مهم ترین بازی های هزاره جدید لیگ قهرمانان بوده و علیرغم نتایج موفق بلوگرانا در 6 بازی از 7 مسابقه برابر رقیب لندنی، لیونل مسی در 7 بازی برابر این تیم در گلزنی ناکام بوده و چلسی از معدود تیم هایی لقب گرفته که دروازه خود را برابر ستاره بارسا بسته نگه داشته است.

 

1283098

 

علیرغم زدن 29 شوت در این دیدارها، مسی هنوز راه دروازه چلسی را پیدا نکرده و نبرد او با انگولو کانته به عنوان یار مستقیم احتمالی، قطعا دیدنی خواهد بود.

 

آیا طلسم یک هشتم سویا برابر منچستریونایتد باطل خواهد شد؟

 

سویا برای چهارمین دوره در سالهای اخیر به جمع 16 تیم می رسد اما آنها فقط در سال 1958 موفق به صعود از این مرحله شده اند. در این سالها فنرباغچه در سال 2008، زسکامسکو در سال 2010 و لستر فصل قبل مانع صعود سویا به جمع 8 تیم شده اند.

 

1280900

 

اما در سوی مقابل یونایتد با مورینیو و با ورود الکسیس سانچس در زمستان به خوبی تقویت شده و رقیب دشواری برای تحقق یافتن آرزوی تیم اسپانیایی خواهند بود.

 

آیا بایرن مونیخ آماده می تواند برای سه گانه خیز بردارد؟

 

از زمان ورود یوپ هاینکس، بایرن متحول شده و آنها تنها 3 بازی در فصل مغلوب شده و در بوندسلیگا از سال 2016 هرگز باختی را در آلیانس آره نامتحمل نشده اند.

 

1261293

 

با مرور نتایج باواریایی ها در ابتدای فصل، کسی از آنها انتظار فتح لیگ قهرمانان را نداشت اما 14 پیروزی متوالی نشان از پیشرفت زیر نظر سرمربی جدید است و رقیب آنها در این مرحله بشیکتاش خواهد بود که در زمستان، ستاره خود سنک توسان را از دست داده است.

 

آیا رم انتقادات فعلی را پشت سر گذاشته و در لیگ قهرمانان خواهد درخشید؟

 

رم با عملکردی فوق العاده در گروهی که چلسی و اتلتیکومادرید حضور داشتند صدرنشین شده اما جالوروسی مدت هاست افت را تجربه کرده و در 10 بازی قبلی تنها موفق به کسب 3 پیروزی شده است.

 

1283099

 

حالا رقیب آنها شاختاری است که گواردیولا آنها را یکی از باکیفیت رقبای خود در محله گروهی دانست؛ اما هنوز مشخص نیست که آیا تعطیلات طولانی مدت زمستانی در اوکراین به نفع آنها در برابر رم خواهد بود یا خیر.

دیدگاه‌ها