کد خبر : 1504805 | 24 بهمن 1396 ساعت 10:10 | 60.8K بازدید | 0 دیدگاه

اوکتاویو و پایان چندباره همکاری با ایران

پشت پرده برکناری ناگهانی سرمربی تیم ملی ساحلی

تنها بعد از چند ماه همکاری و رسیدن به عنوان سومی جام بین قاره ای ساحلی در امارات، فدراسیون فوتبال از فسخ یک طرفه قرارداد با مربی برزیلی تیم ملی ساحلی خبر داد.

پشت پرده برکناری ناگهانی سرمربی تیم ملی ساحلی

به گزارش "ورزش سه"، مارکو اوکتاویو سرمربی برزیلی چهار ماه پیش بنا به دعوت کمیته ساحلی فدراسیون فوتبال به ایران برگشت تا دومین تجربه نشستن روی نیمکت رهبری تیم ملی را به دست آورد. تجربه ای که توام شد با موفقیتی همچون کسب عنوان سومی رقابت های جام بین قاره ای در امارات تا اوکتاویو یک بار دیگر روزهای خوشی را سپری کند.


اما این موفقیت در بازگشت کاروان ایران از مسابقات به یکباره تحت الشعاع مسائل پیش آمده در همکاری مربی برزیلی با کمیته ساحلی قرار گرفت تا این که بعد از دو ماه گمانه زنی و غیبت اوکتاویو روی نیمکت و اردوهای تیم ملی سرانجام دبیرکل فدراسیون فوتبال از فسخ یک طرفه قرارداد این مربی و برکناری او از هدایت تیم ملی ساحلی ایران خبر داد.


محمدرضا ساکت، دبیر کل فدراسیون فوتبال گفت: «مارکو اوکتاویو، سرمربی برزیلی تیم ملی فوتبال ساحلی بدون اجازه فدراسیون فوتبال از ایران خارج شده و به همین دلیل از سمتش برکنار شده است». او بیشتر از این در خصوص این اتفاق توضیح نداد تا ابهاماتی که از مدت ها قبل فوتبال ساحلی ایران را در بر گرفته بود، همچنان بر قوت خود باقی بماند.


اما غیبت های اوکتاویو در تیم ملی در حالی از دو ماه قبل پنهان مانده بود که ایران در رقابت های پرشین کاپ که چندی پیش در جم برگزار شد نیز بدون مربی برزیلی و با هدایت دستیاران ایرانی او به مصاف رقبا رفت. در آن برهه مسئولان کمیته ساحلی در تشریح دلایل غیبت اوکتاویو برزیلی روی نیمکت ایران به مشکلات خانوادگی این مربی اشاره و مدعی بودند مرد برزیلی با مرخصی در کشورش به سر می برد؛ در حالی که هم زمان با این ادعاها اوکتاویو در صفحات مجازی خود تصاویری از حضور در کنار خانواده و خوشگذرانی ها را منتشر می کرد.


اما کلید تمام ابهامات در ماجرای برکناری مربی برزیلی به رقابت های قهرمانی باشگاه های جهان در جامی ملقب "جام موندیالیتو" در برزیل برمی گردد؛ تورنمنتی که پارس جنوبی به نمایندگی ایران در آن حاضر شد و به مقام نایب قهرمانی رسید. در این جام مارکو اوکتاویو نیز حضور داشت؛ اما نه به عنوان سرمربی ایران؛ بلکه به عنوان سرمربی باشگاه اسپورتینگ لیسبون پرتغال که چندان هم برای او و شاگردانش خوب پیش نرفت؛ چون بین هشت تیم در پله آخر ایستاد.


این اتفاق از دید رسانه ها پنهان ماند؛ اما روسای فدراسیون و کمیته ساحلی که از آن مطلع شده بودند، برای این که هر چه سریع تر به ماجراها و حاشیه های احتمالی فیصله بدهند، فشارها روی اوکتاویو برای بازگشت به ایران را بیشتر کردند؛ اما مربی برزیلی زیر بار نرفت و مدعی شد به خاطر مشکلاتی که در راه همکاری اش با تیم ملی ایران دارد، ترجیح می دهد دیگر برنگردد؛ به همین خاطر فدراسیون هم به صورت یک طرفه قرارداد این مربی را فسخ کرد.


این پایانی بود بر همکاری های چندباره مرد برزیلی با فدراسیون و فوتبال ساحلی ایران؛ پایانی که به نظر می رسد تبعات بسیار زیادی داشته باشد؛ چون اتفاقاتی که میان طرفین در این ماه ها رخ داد و از دید رسانه ها پنهان ماند به قدری حاشیه و جنجال دارد که مورد کنکاش قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها