کد خبر : 1504823 | 24 بهمن 1396 ساعت 11:25 | 8.6K بازدید | 0 دیدگاه

خادم:

همه بلیت‌های‌مان را برای جلوگیری از تعلیق کشتی هزینه کردیم

رئیس فدراسیون کشتی آخرین شرایط احتمال حضور کشورمان در رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد در آمریکا را تشریح کرد.

همه بلیت‌های‌مان را برای جلوگیری از تعلیق کشتی هزینه کردیم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، رسول خادم درباره میزبانی رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی جام تختی در ماهشهر و تبریز اظهار داشت: سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی با رویکرد جدید در سال 2018 فعال شده و این اتحادیه در اجرای آزمایشی این سیستم، 4 تورنمنت در کشتی آزاد و 4 تورنمنت در کشتی فرنگی را تحت پوشش قرار داده است. بر همین اساس نیز مسابقات کشتی فرنگی جام تختی مورد توجه اتحادیه جهانی قرار گرفت.

 

وی افزود: الان با توجه به شرایط امنیتی و سیاسی که در منطقه وجود دارد، شاهد حضور 14، 15 کشور در ایران برای شرکت در یک تورنمنت بودیم. این در حالی بود که این تورنمنت، یک مسابقه قهرمانی جهان یا جام جهانی نبود. همچنین این تعداد کشور 2، 3 برابر شرکت کنندگانی است که در یک تورنمنت اروپایی حضور پیدا می‌کنند.

 

رئیس فدراسیون کشتی درباره موضوع تعویق رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی که قرار بود اردیبهشت ماه در کشورمان برگزار شود، گفت: در جلسه هیئت رئیسه اتحادیه جهانی، اعضا به این نتیجه رسیدند که جام جهانی کشتی فرنگی در ایران به فاصله 15 روز پس از جام جهانی کشتی آزاد در آمریکا برگزار شود. در ادامه متوجه شدیم که اتحادیه جهانی، تاریخ میزبانی ما را در تقویم قرار نمی‌دهد. ما فهمیدیم که روسیه به دنبال جابه‌جایی زمان میزبانی ما به دلیلی میزبانی‌اش در قهرمانی اروپا است که فاصله 10 روزه با میزبانی ایران دارد. در واقع به همین دلیل کشورهای اروپایی نمی‌توانسند در جام جهانی کشتی فرنگی شرکت کنند. ما نیز به همین دلیل حاضر شدیم که میزبانی‌مان را در فاصله 2، 3 روز پس از جام جهانی کشتی آزاد داشته باشیم تا اروپایی‌ها به ایران بیایند.

 

خادم ادامه داد: اتحادیه جهانی در این باره اعلام کرد که تعویق جام جهانی کشتی فرنگی قطعی است و ما هم گفتیم که تیم ملی در جام جهانی آمریکا شرکت نخواهد کرد. این آخرین مکاتبه‌ای بود که دیشب صورت گرفت. اگر اتحادیه جهانی اصرار بر تغییر زمان جام جهانی کشتی فرنگی در ایران داشته باشد، ما هم در مسابقات آمریکا شرکت نمی‌کنیم.

 

وی که با برنامه «تهران ورزشی» در رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد، درخصوص پرونده علیرضا کریمی اظهار داشت: این موضوع فراتر از بحث کمیته بین‌المللی المپیک بوده و یک مسئله بغرنج و پیچیده است. برخی می‌گویند که سابقه این موضوع سال‌ها در ورزش کشور وجود داشته و همواره حل و فصل شده است، اما این بار در یک شرایط غیر معمول قرار گرفته‌ایم. ما توانستیم تا حدود زیادی زمان بخریم و موضوع تعلیق را که IOC پیگیری می‌کرد، عقب بیندازیم که همین مسئله، فضا را آرام کرد. در حال حاضر هم منتظریم درباره علیرضا کریمی، مربی‌اش و کشتی ایران اظهار نظر رسمی صورت بگیرد. ما در این موضوع همه بلیت‌هایی را که در این چند سال ذخیره کرده بودیم، هزینه کردیم تا دچار تعلیق نشویم. به زودی هم جمع بندی نهایی IOC و اتحادیه جهانی کشتی را خواهیم داشت.

 

«رسول خادم با قبول سرمربیگری تیم کشتی آزاد، ریسک بزرگی کرده است.» خادم به عنوان رئیس فدراسیون کشتی درباره این جمله محمد بنا، سرمربی پیشین تیم ملی کشتی فرنگی گفت: بنا یک مربی بزرگ و افتخاری برای ایران است. او مطلب صحیحی را گفته است. فکر نمی‌کنم هیچ مسئولی بخواهد خودش را سیبل قرار بدهد و خودش به میدان بیاید. به هر حال این تصمیم از سوی شورای فنی گرفته شد و با توجه به سوابقی که در سال‌های قبل داشتم، قرار بر آن شد که مدتی این مسئولیت را دنبال کنم. همه ما امیدواریم یک مربی واجد شرایط بیاید و این بار سنگین را بگیرد و از روی دوش ما بردارد.

دیدگاه‌ها