کد خبر : 1505142 | 25 بهمن 1396 ساعت 14:54 | 11.7K بازدید | 0 دیدگاه

ماشینی که بنزین نداشته باشد، راه نمی رود؛

دست‌نشان: تخریب سکوهای تختی قابل هضم نیست

سرمربی تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در مصاحبه ای مفصل به مشکلات موجود در این تیم پرداخته است.

دست‌نشان: تخریب سکوهای تختی قابل هضم نیست

نادردست نشان سرمربی تیم فوتبال ملوان بندرانزلی که روز گذشته موفق شد در دیدار برابر نساجی مازندران با پیروزی 3 بر صفر زمین مسابقه را ترک کند، در گفتگو با "ورزش سه" توضیحات مفصلی در مورد شرایط و مشکلاتی که سفیدپوشان ملوان این روزها با آنها دست و پنجه نرم می کنند، ارائه داد.


 دست نشان در شروع صحبت های خود در مورد پیروزی برابر نساجی گفت: با توجه به اینکه ما در بازی قبلی پیروزی را با شایستگی و در حالی که اشتباهات مختلفی رخ داد، از دست دادیم، فکر می کنم بچه ها خیلی ناراحت بودند و انگیزه های بیشتری داشتند؛ با اینکه شرایط نساجی حساس تر بود و این تیم یکی از بزرگ های فوتبال ایران است و در لیگ یک از هر نظری آمادگی دارد، چون امکانات و تشکیلات خیلی خوبی دارد. در مجموع فکر می کنم نتیجه ی هفته ی گذشته این انگیزه را برای به دست آوردن پیروزی رقم زد و خوشبختانه سه امتیاز را کسب کردیم. البته می‌دانستیم می توانیم پیروز بشویم ولی فکر نمی کردیم با سه گل ببریم. ولی خدا را شکر با کمک هواداران، بازیکنان و تلاشی که در زمین داشتند و کنترل خوبی که در بازی داشتند، یک روز خوب را رقم زدیم.


سرمربی تیم ملوان بندرانزلی در مورد تعداد پرشمار سربازهای این تیم و تاثیر آنها در نتایج این تیم، افزود: خیلی جالب است که تیم 11 نفره‌ی روز گذشته‌ی ما 7 بازیکن سرباز داشت و سه بازیکن سرباز یعنی حیدری، مقانلو و بابک مرادی برای ما گل زدند. این نشان می دهد که ملوان با نیروی دریایی زنده است و اگر بیشتر کمک کنند، استقامت تیم هم بیشتر می شود. همینجا تشکر می کنم از نیروی دریایی که در شرایطی که ما بودجه برای جذب بازیکن نداریم، سربازان با کیفیتی به ما داده اند.

 

سرمربی قائمشهری تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در مورد رابطه بسیار خوب هواداران این تیم و نساجی مازندران که در فوتبال این روزهای شمال یک اتفاق جالب توجه است، توضیح داد: به هر حال ارتباط خوبی بین هواداری دو تیم است. در بازی رفت همین مورد را در مقابل هواداران ملوان انجام دادند. زیبایی های فوتبال همین است و هر چقدر از زشتی کم شود به زیبایی اش اضافه می شود. در پایان بازی هم تمام بازیکنان و هواداران ما هواداران نساجی را تشویق کردند. ارتباطات باید اینگونه باشد و امیدوارم بین همه ی تیم ها این رفتار جا بیافتد و در نهایت فوتبال است که می تواند لذت، شادی و غم را ایجاد کند و بعد از آن خانواده ی ورزش نباید آسیب بببیند و این کاری بود که هواداران دو تیم انجام دادند.


دست نشان در پاسخ به سوالی در این خصوص که چرا با وجود ماه ها بازسازی سکوهایی ورزشگاه تختی آبادان به یکباره همه ی سکوها تخریب شد، خاطرنشان کرد:  ما هم سر در نیاوردیم که چرا تخریب کردند. مطمئنا اگر قرار بود تخریب شود، می توانستند در جای دیگری ورزشگاهی را در نظر بگیرند تا در آنجا بازی کنیم. همیشه گفتم ملوان به پشتوانه نیروی دریایی و هوادارانش زنده است. وقتی استادیوم نباشد، تماشاگر نیست و وقتی تماشاگر نباشد، دیگر فوتبال ارزش ندارد. در مورد تخریب جایگاه هنوز چیزی نمی دانم و واقعا برایم قابل هشم نیست.


وی ادامه داد: از مسئول این کار باید بپرسید. امسال از دست رفته است و این چیزی است که ناخودآگاه به ملوان ضربه زده است. ملوان  اگر هوادار نداشته باشد تیم معمولی می شود. تیم های شمال به پشتوانه تماشاگرانشان تفاوت دارند. شهرهایی مثل انزلی یک استادیوم مناسب با هوادارانی که دارد، نیاز دارد.


مربی تیم ملوان در خصوص اینکه آیا در انزلی ورزشگاهی مناسب برای بارگزاری بازی های این تیم وجود دارد، اضافه کرد: استادیومی که بشود بازی برگزار کرد وجود ندارد و بیشتر زمین های چمن هستند. ولی خوشبختانه انزلی به دلیل بافت ساحلی شرایط بسیار خوبی دارد و زمین های زیادی وجود دارد که  استادیومی در شان انزلی بسازند. مثلا در جاده ی حسن رود که به منطق آزاد می خورد، فضاهای مناسبی وجود دارد و بیرون از شهر هم است که باعث می شود بحث ترافیک و این مسائل وجود نداشته باشد.


دست نشان در پاسخ به این سوال که چرا نباید شهری مثلی انزلی با شرایط آب و هوایی بسیار مناسبی که دارد، یک استادیوم مناسب داشته باشد، بیان کرد: این خواست مسئولین است که ببینند می توانند در دوره هایی که منتخب مردم هستند چیزی برای آنها به یادگار بگذارند یا خیر. مثلا شهرداد مونیخ استادیوم می سازد و می گوید 7 ساله پولش را به ما برگردان. بایرن مونیخ هم اینقدر پولسازی می کند و پس از چند سال استادیوم برای خودش می شود؛ چرا نباید اینجا این کار شود.

 

وی با اشاره به مشکلات ورزشگاه های مختلف در ایران و به خصوص تبریز که سابقه ی کار در آن دارد، عنوان کرد: مثلا در تبریز برای تیم قدیمی شهرداری تبریز یک استادیوم مناسب وجود دارد. این ها چیزهایی است که فکر می کنم از طریق شهرداری ها باید ساخته شود و در اختیار باشگاه ها قرار داده شود و پولش را بگیرند. مثل پارک و سایر مواردی که شهرداری به صورت مستقیم وارد می شود. وقتی یک شهر مثل انزلی همه درگیر فوتبال هستند چرا شهرداری نباید این کار را بکند. استادیوم قشنگ و زیبا نشان دهنده فرهنگ و تکنولوژی مردم آن شهر است و به نظرم باید شهرداری وارد عمل شوند و بعد پولش را بگیرند. ما از خارجی ها در زمینه های مختلف الگو می گیریم و در این مورد هم این کار را بکنیم. 80 درصد استادیوم های اروپایی برای شهرداری شهر است و ما باید این کار را در ایران هم انجام دهیم.

 

سرمربی فصل گذشته تیم فوتبال صنعت نفت آبادان و خونه به خونه مازندران در مورد اینکه چقدر امیدوار است که تیمش به لیگ برتر صعود کند، ادامه داد: صد در صد کار بسیار سختی داریم. نشدنی نیست و در واقع در فوتبال هیچ چیز نشدنی است و من با کمک بازیکنان تلاش می کنیم که این مهم را رقم بزنیم ولی موفق شدن فقط کار فنی و مربیگری نیست. ابرازهای زیرساختی اولویت دارند و بعد تاکتیک و کارهای مربی. ماشین را باید بنزین بزنید که راه برود وگرنه در سربالایی به ماشین فشار می آید و نمی تواند راه برود.


وی در خصوص بدهی نجومی ملوان به زوران که در نهایت پرداخت شد و اینکه بازیکنان فعلی تیم در شرایط مالی بدی به سر می برد تاکید کرد: یکی از مشکلات عدیده ای که داریم همین موضوعات و بدهی های گذشته است که شاهکار مدیران قبلی است و الان گریبان ما را گرفته است. الان تمام تلاش برای دادن بدهی ها است و پرداخت حقوق بازیکنان فعلی خیلی سخت است.


دست نشان در پایان و در پاسخ به این سوال که با تمام مصائبی که تیم ملوان بندرانزلی با آن مواجه شده است، به نظر می رسد هواداران این تیم هم باید کمی واقع بینانه تر به ماجرا نگاه کنند، گفت: هوادارها متوجه شده اند که با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنیم. خیلی ها می گویند که چقدر صبر دارید ولی به عشق همین مردم من تلاش می کنم و تمام تلاشم را برای موفقیت تیم می کنم.

دیدگاه‌ها