کد خبر : 1505320 | 26 بهمن 1396 ساعت 14:56 | 28.7K بازدید | 0 دیدگاه

گلزنی الوصل در آسیا پس از 3555 روز؛

سایپا، آخرین تیمی که از حریف پرسپولیس گل خورده بود

تیم فوتبال الوصل پس از سالها دوری از رقابت های آسیایی، امسال به لیگ قهرمانان بازگشته است.

سایپا، آخرین تیمی که از حریف پرسپولیس گل خورده بود

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال الوصل امارات فصل گذشته ضمن کسب عنوان نایب قهرمانی در لیگ امارات، سهمیه حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد.

 

نخستین دیدار این تیم در لیگ قهرمانان امسال در خانه مقابل السد قطر بود. شاگردان آروابارنا علی رغم اینکه با یک گل از حریف خود پیش افتاده بودند، در نهایت با دبل بونجاح، ستاره الجزایری السد، قافیه را به حریف باختند و پیروزی در نخستین گام را با شکست عوض کردند.

 

نکته ویژه ای که در این بازی رقم خورد، این بود که گل اول بازی که توسط فابیو لیما، گلزن برزیلی الوصل، به ثمر رسید، اولین گلی بود که زردپوشان اماراتی پس از 3555 روز در آسیا وارد دروازه حریفان خود کردند. جالب تر اینکه آخرین گل آنها در روز 21 ماه می سال 2008 توسط آندره دیاز به تیم سایپای ایران زده شده بود.

 

تیم الوصل تا قبل از امسال، اولین و آخرین بار در سال 2008 در رقابت های لیگ قهرمانان شرکت کرده بود که جواز حضور در آن دوره را به سبب درخشش در لیگ و جام امیر امارات در فصل 2007 به دست آورده بود.


در آن سال الوصلی ها با سایپا، قهرمان وقت ایران، الکویت کویت و نیروی هوایی عراق همگروه بودند که در نهایت با کسب 7 امتیاز در مرحله گروهی حذف شدند. در آن گروه سایپا با 12 امتیاز سرگروه شد و نیروی هوایی هم با 8 امتیاز دوم شد. تقابل های الوصل با سایپا در آن دوره با یک پیروزی برای نماینده ایران و یک تساوی به پایان رسید.

دیدگاه‌ها