کد خبر : 1505361 | 26 بهمن 1396 ساعت 18:56 | 44.7K بازدید | 0 دیدگاه

به بهانه پیروزی مهم دیشب

رئال زیدان؛ متخصص پیروزی در نبردهای بزرگ!

آنهایی که بازی را ندیدند و یا حتی نصف و نیمه این بازی را تماشا کردند، مطمئنا از شنیدن نتیجه نهایی تعجب کردند.

رئال زیدان؛ متخصص پیروزی در نبردهای بزرگ!

به گزارش "ورزش سه"، هنگامی که رابیو گل اول را وارد دروازه یاران زیزو کرد، برنابئو در سکوت فرو رفت. همه به حذفی عجیب از لیگ قهرمانان فکر می‌کردند اما انگار کسی به یاد رونالدو نبود.

فوق‌ستاره پرتغالی با زدن دو گل توانست کهکشانی‌ها را تا دقیقه 86 پیروز کند و در نهایت، مارسلو در این دقیقه و روی پاس طلایی مارکو آسنسیو، دروازه آرئولا را بگشاید. یاران زیزو در یک بازی جذاب، پرموقعیت و فوق‌العاده در برنابئو، توانستند یاران امری را شکست دهند؛ هر چند یک 90 دقیقه نبرد جذاب میان دو تیم در ورزشگاه پارک‌دو‌پرنس، باقی مانده است.


پس از پایان بازی، هواداران پرشور و خوشحال رئال‌مادرید، شعاری زیبا و پرمعنا را تکرار می‌کردند: "رئال‌مادرید، اینگونه می‌برد!"

 

 

1283609


این شعار، یک شعار واقعی بود. کهکشانی‌ها آنطوری که همیشه بودند توانستند از پس یک تیم قدرتمند بر بیایند. برد 3-1 مدافع عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در مقابل قوی‌ترین تیم تاریخ پاریسن‌ژرمن، یک پیروزی بزرگ بود. این بار جریان با رئال‌مادرید طول این فصل متفاوت بود. این بار، این رئال مادرید بود که به حق خود رسید و توانست یک پیروزی شیرین را کسب کند.

 

رئال زیزو، نشان داد که جریان لیگ قهرمانان اروپا با تمام رقابت‌ها فرق دارد. ستاره این مسابقه کسی جز فوق‌ستاره پرتغالی نبود. کریستیانو رونالدو با یک دبل موثر در برابر پاریسن‌ژرمن، موفقیت‌های بسیاری را کسب کرد. او اکنون به تنهایی در صدر جدول گلزنان این فصل از لیگ قهرمانان اروپا قرار دارد و با دو گلی که مقابل پاریسن‌ژرمن به ثبت رساند، خود را در این رقابت‌ها 11 گله کرد. او همچنین توانست یک برد ارزشمند را به کهکشانی‌ها هدیه کند. نکته عجیبی که در کلمات بسیاری از سایت‌ها دیده می‌شود واتفاقا، نکته درستی نیز هست در ادامه می‌آید: "رونالدو، شب آرامی را سپری کرد اما همه کار کرد!"

 

 

1283625


این جمله، کاملا درست است. رونالدو در بازی مقابل پاریسن‌ژرمن، جز صحنه تک به تک مقابل آرئولا و دو گل خودش، شبی آرام را سپری کرد اما با همان دبل فوق‌العاده‌اش، کهکشانی‌ها را به صعود به دور بعد امیدوار کرد.


رئال مادرید نشان داد که استاد بردن بازی‌های بزرگ است و پی‌اس‌جی، خلاف این امر را ثابت کرد تا نشان دهد که استاد باختن در بازی‌های بزرگ است.این برد بزرگ رئال در حالی به دست آمد که تیم متمول پاریسی در نیمه دوم، می‌‍توانست نظاره‌گر اخراج نیمار به دلیل گرفتن کارت زرد دوم از داور به دلیل تمارض، باشد اما این اتفاق نیفتاد و اگر این امر، محقق می‌شد؛ کار امری در بازی برگشت سخت‌تر هم می‌شد و تقریبا می‌شد صعود رئال را قطعی نامید!


همه نکات مذکور نشان دهنده این است که پاریسن‌ژرمن، باید تغییرات بسیاری در خودش بدهد تا بتواند از سد رئال پرقدرت در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، بگذرد. پاری‌سن‌‍ژرمن، تیمی که یکی از بهترین خط حمله‌های اروپا را در اختیار دارد، دیشب و دربرنابئو، بازیکن تمام‌کنند‌ه‌ای را در اردوی خود نداشت.

 

 

1283610

 

 

کاوانی، امباپه ونیمار، موقعیت‌های متعددی را ساختند اما خودشان و یا دیگر بازیکنان، این توپ‌ها را یکی پس از دیگری از دست می‌دادند. امباپه می‌توانست در همان ابتدای نیمه دوم و در حالی که بازی 1-1 مساوی بود، دروازه ناواس را باز کند اما واکنش خوب ناواس، مانع از این امر شد. یک بار نیز راموس، منجی دروازه کهکشانی‌ها شد و با سر، مانع گل‌شدن ضربه سنگین رابیو شد.

پی‌اس‌جی، موقعیت‌های بهتری داشت اما رئال، رونالدو، آسنسیو، مارسلو، زیزو و همه آنانی که در این برد بزرگ نقش داشتند؛ می‌دانستند که پی‌اس‌جی تیم خطرناکی است و نباید در مقابل این تیم، موقعیت خراب کرد. هرچند یک بار رونالدو در یک صحنه با آرئولا، تک به تک شد و توپ را به صورت او کوبید اما کهکشانی‌ها در امر تمام‌کنندگی، خارق‌العاده بودند.پی‌اس‌جی باید از این بازی، درس‌های بزرگی بگیرد و بداند که موقعیت‌خراب‌کردن مقابل پرافتخار‌ترین تیم اروپا، می‌تواند چنین تاوان سختی را در  انتظار داشته باشد.

 

ترجمه: محمد مهدی موسی پور

دیدگاه‌ها