کد خبر : 1505739 | 28 بهمن 1396 ساعت 15:45 | 4.7K بازدید | 0 دیدگاه

پس از قهر و تهدید به شکایت؛

صلح آخرین راه همکاری با کمیته المپیک

سرپرست کاروان ایران در المپیک ریو قصد داشت در انتخابات کمیته ملی المپیک شرکت کند اما پس از کنار گذاشته شدن تهدید به شکایت کرد و حالا در نهایت با پستی جدید به این مجموعه بازگشت.

صلح آخرین راه همکاری با کمیته المپیک

به گزارش "ورزش سه"، اصغر رحیمی سرپرست کاروان ایران در المپیک ریو به همین پست در بازی های آسیایی جاکارتا منصوب شده بود اما وقتی او برای اولین جلسه بازی های آسیایی به اندونزی رفته بود از جمع کارشناسان خبره ورزشی کنار گذاشته شد و سید رضا صالحی امیری جایگزین وی شد. این تصمیم دلیلی شد تا رحیمی نتواند در انتخابات ریاست کمیته ملی المپیک شرکت کند و از همان اندونزی اعلام کرد از این وضعیت شکایت خواهد کرد و دیگر سمت سرپرستی کاروان ایران در بازی های آسیایی را نخواهد پذیرفت.


او در گفت و گو با مهر عنوان کرده بود:« من ۲۵ سال حضور متوالی در کمیته ملی المپیک دارم. تجربه چندین حضور در رویدادهای بین المللی به عنوان سرپرست و معاون دارم ضمن اینکه از تجربه تدریس در المپیک سولیداریتی نیز برخوردارم. با همه اینها نام من در جمع خبرگان ورزشی نیست اما فردی مثل صالحی امیری به عنوان خبره ورزشی معرفی شده است. قطعا در این زمینه و ظلمی که کمیته ملی المپیک در حق من و به نوعی ورزش انجام داده به رئیس جمهور نامه زده و شکایت خود را به طور رسمی مطرح کرده و پیگیر آن خواهم بود. حسن روحانی باید بداند که در دولت وی و در ورزش چه تخلفات و ظلم هایی صورت می گیرد. اصلا قرار بود هفته آینده انتخاب خبرگان ورزشی انجام شود. من به عنوان رئیس مرکز تیم های ملی و نماینده ملی کمیته المپیک به اندونزی آمده ام اما وقتی اینجا هستم من را به عنوان سرپرست معرفی می کنند. قطعا این مسئولیت را نخواهم پذیرفت شاید همین فردا به تهران برگردم شاید هم تا پایان در جلسات اندونزی شرکت کنم. با بیش از ۲۰ نفر از اعضای مجمع صحبت کرده بودم و دبیرکلی خود را قطعی کرده بودم البته به هیچ کس نگفته بودم قصد اصلی ام از حضور در انتخابات چیست! من قصد داشتم برای ریاست ثبت نام کنم اما با معرفی کارشناسان خبره در کل جلوی ورود من را گرفتند. این مقام مسئول تاکید کرد: من می توانم و می دانم که چطور باید برای کمیته المپیک پول آورد. اینجا (ورزش و کمیته المپیک) جای فردی مثل صالحی امیری نیست. مگر ما ورزشی ها مدعی جایگاه هایی هستیم که صالحی امیری آنها را در اختیار داشته؟ وی باید در حوزه خود فعالیت کند یا حداقل حضور در ورزش را از جایی مثل فدراسیون ها و مرکز نظارت شروع کند نه ریاست کمیته؛   قطعا این موضوع را از طریق رئیس جمهور پیگیر خواهم بود.»


با این حال رحیمی از تمام شکایات و گله های خود منصرف شد و امروز یک مسولیت جدید در کمیته ملی المپیک گرفت. رحیمی به عنوان سرپرست کاروان ایران در المپیک نوجوانان ۲۰۱۸ بوینس آیرس انتخاب شد تا دیگر خبری از شکایت و حواشی نباشد. رحیمی که معتقد بود این کمیته جایی برای امثال صالحی امیری نیست در نهایت مجبور به صلح و ادامه همکاری شد.

دیدگاه‌ها