کد خبر : 1505876 | 29 بهمن 1396 ساعت 10:11 | 3.9K بازدید | 0 دیدگاه

مدافع تیم ملی آماده دیدار با پرسپولیس

دیوار جاسم بن حمد؛ ساخت ایران

مرتضی پورعلی گنجی ، روزهای درخشانی را از لحاظ فوتبالی طی می کند و امید دارد با درخشش در جام جهانی روسیه به فوتبال اروپا ترانسفر شود

دیوار جاسم بن حمد؛ ساخت ایران

به گزارش " ورزش سه " مرتضی پورعلی گنجی ؛ مدافع تیم ملی کشورمان و حال حاضر باشگاه السد قطر ، بی شک یکی از ستارگان ایران در جام جهانی روسیه خواهد بود . این بازیکن که با باشگاه نفت تهران در فوتبال ایران مطرح شد ، ابتدا در پست هافبک دفاعی بازی می کرد . اما بعد از مصدومیت پژمان منتظری ، این بازیکن بابلی توسط کی روش در پست دفاع میانی به بازی گرفته شد و یکی از پدیده های ایران در جام ملت آسیا در سال 2015 بود .


پورعلی گنجی با درخشش در جام ملت های آسیا به کمک مدیران باشگاه نفت تهران طبق قراردادی قابل قبول به فوتبال چین و باشگاه تیانجین تدا منتقل شد و در این تیم هم به عنوان دفاع وسط بازی کرد. بعد از درخشش در این تیم چینی ، پر افتخار ترین باشگاه قطر یعنی السد مشتری این مدافع شد و این انتقال را صورت داد . بعد از مدتی ژاوی هرناندز کاپیتان سرشناس تیم السد به تمجید از پورعلی گنجی پرداخت و او را یکی از استعداد های فوتبال آسیا دانست .


اما یکی از ویژگی های بارز مدافع تیم ملی ایران جنگدنگی بیش از حدش است . وی برای تصاحب و یا دفع توپ حریف ، از هیچ کاری دریغ نمی کند . پورعلی گنجی هم چنین از بازی با پا خوبی برخوردار است و به راحتی می تواند کار بازیسازی را از دفاع شروع کند و به همین دلیل یکی از نفرات ثابت کی روش در پست دفاع وسط قرار گرفته است . در عین حال این بازیکن از شم گلزنی خوبی هم برخوردار است . او طی مدت حضورش در السد ، 8 گل برای این تیم به ثمر رسانده که آماری فوق العاده برای یک مدافع محسوب می شود . پورعلی گنجی دو گل هم با پیراهن تیم ملی ایران وارد دروازه حریفان کرده و یکی از عناصر هجومی کی روش در استفاده از ضربات ایستگاهی است .


این مدافع جوان و 25 ساله امیدوار است با بازی در جام جهانی روسیه و درخشش مقابل تیم های بزرگی همچون پرتغال و اسپانیا علاوه بر موفقیت با پیراهن تیم ملی کشورش راه رسیدن به فوتبال اروپا را پیدا کند .

دیدگاه‌ها