کد خبر : 1505936 | 29 بهمن 1396 ساعت 14:38 | 42.8K بازدید | 0 دیدگاه

به بهانه بازی سخت چلسی و بارسلونا

بارسا؛ آخرین قطار مادرید برای ستاره بلژیکی

این هفته، یکی از زیباترین و جذاب ترین بازی های اولین مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا میان چلسی ترمیم شده آنتونیو کونته و بارسای یکه تاز والورده برگزار خواهد شد

بارسا؛ آخرین قطار مادرید برای ستاره بلژیکی

به گزارش "ورزش سه"،  دیداری که بدون احتساب گذشته تاریخی این بازی و داور ترک و جنجالی بازی رفت این دو تیم یعنی جونیت چاکر ترک، از جذابیت های ویژه ای برخوردار است. یکی دیگر از جذابیت های این بازی زیبا، تقابل ستارگان خط حمله بارسلونا با خط دفاع سه نفره یاران کونته خواهد بود و دیگری، جدال خط آتش چلسی و در راس آن، ادن هازارد با مدافعین مقتدر بلوگراناست.


بازی رفت در استمفوردبریج، بسیار مهم خواهد بود. شیرهای لندن، خاطرات خوبی از جونیت چاکر و قضاوت های او، در خاطر ندارند و به همین دلیل است که این بازی، جذابیت های غیرفوتبالی بسیاری نیز دارد. چلسی باید در این مسابقه، جلوی بازیکنانی مانند سوارز، مسی، اینیستا و ... را نیز بگیرد اما کار بارسا در این زمینه، بسیار آسان تر خواهد بود چرا که آنان باید ادن هازارد، ستاره بلژیکی و تکنیکی آبی پوشان لندنی را بگیرند که البته، این امر کار هر تیمی نخواهد بود. 

 

 

1279383

 


قطعا تمام چشم ها در بازی سه شنبه شب در لندن به لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی آبی و اناری ها، معطوف خواهد شد. مسی تاکنون موفق نشده است تا دروازه چلسی را باز کند که این یک آمار اسفناک برای لیونل مسی است. از روزی که چلسی توانست در نیوکمپ، بارسلونا را ببرد دقیقا شش سال می گذرد.لیونل مسی در همان بازی، یک پنالتی را از دست داد تا حسرت گلزنی مقابل شیرهای لندن را همچنان بر دوش خود داشته باشد.


اما یکی از مهم ترین بازی های ورزشی ادن هازارد مقابل بارسلونا رقم خواهد خورد. مدت هاست که شایعاتی درباره انتقال هازارد به رئال مادرید مطرح می شود؛ اما اگر چنین شایعاتی صحت داشته باشند، این بازی و بازی برگشت، برای هازارد کلیدی خواهد بود. ادن هازارد، شاید تنها مرد شیرهای لندن است که در فصل نه چندان جالب کونته و تیمش، ثبات خوبی داشته و همواره گره گشای کار قسمت آبی شهر لندن بوده است.

 

 

1279951

 

 

هازارد اما، مدت هاست که دربازی های بزرگ، عملکرد بسیارخوبی نداشته است. هازارد می تواند در دو بازی مقابل بلوگرانا، بر این ادعا که وب در بازی های بزرگ، قادر به درخشش نیست؛ خط بطلان بکشد و با توجه به فرم اخیر هازارد، این امر دور از انتظار نخواهد بود. این ستاره بلژیکی، در سال جاری میلادی، توانسته روی ۵۵ درصد از گل های تیمش، تاثیر مستقیم داشته باشد که این موضوع، گواهی بر فرم فوق العاده وی است.

 

در تیم امسال کونته، علاوه بر فقدان گلزن شش دانگ، فقدان یک هافبک خلاق نیز با وجود افت سسک فابرگاس، هافبک سابق کاتالان ها، دیده می شود و به همین دلیل، بار این دو پست بر روی دوش ستاره بلژیکی قرار گرفته است و کونته، چشم امید بسیاری به این ستاره بلژیکی دارد تا شاید بتواند با تکیه بر هازارد، قدرت مطلق این فصل لالیگا را شکست دهد. حال، وظیفه کونته، چلسی و هازارد وقتی سنگین تر می شود که آن ها باید بدانند،  تاتنهام، لیورپول و منچسترسیتی عملکرد خیلی خوبی در لیگ قهرمانان اروپا داشته اند و به نظر نمی رسد که منچستریونایتد نیز در این زمینه مشکلی داشته باشد و به همین دلیل است که چلسی بار سنگینی بر دوش خود احساس می کند.

 

 

1263137

 

 

افزون بر این، ستاره بلژیکی در جریان شکست ۱-۰ تیم ملی کشورش مقابل مسی و آرژانتین در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، پس از نمایش نه چندان خوب در دقیقه ۷۵، جای خود را به ناصر چادلی داد و اکنون، هازارد به دنبال گرفتن انتقام آن شکست از لئو خواهد بود. از سوی دیگر، هازارد به انجام ندادن بازی های خوب مقابل تیم های بزرگ، معروف شده است که نمونه آن، حذف بد چلسی مقابل پاریسن ژرمن و همچنین باخت شیرهای لندن به اتلتیکو مادرید در نیمه نهایی لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۴ بود که در نهایت با قهرمانی رئال مادرید به پایان رسید.

 

حالا هازارد، می خواهد تا با ارائه یک نمایش خوب مقابل بلوگرانا، به جبران مافات بپردازد. به عنوان نکته ای دیگر، این از آخرین فرصت های هازارد برای درخشش است. او همین ماه پیش، ۲۷ ساله شد.
او آخرین فرصت هایش برای کسب جام های بزرگ را سپری می کند و اگر می خواهد به باشگاهی دیگر، ترنسفر شود باید یک بازی خوب را ارائه دهد. به نظر شما آیا او موفق خواهد شد؟!

 

ترجمه: محمد مهدی موسی پور

 

دیدگاه‌ها