کد خبر : 1505961 | 29 بهمن 1396 ساعت 16:39 | 3.7K بازدید | 0 دیدگاه

می خواهیم با سیستم تیم ملی فوتبال پیش برویم

شاهین طبع: نتوانم به بسکتبال کمک کنم، می روم

سرمربی تیم ملی بسکتبال گفت: لیست 24 نفره با نظر من نبوده اما لیست نهایی با نظر من اعلام شده و من هم بهترین ها را انتخاب کردم.

به گزارش "ورزش سه"، مهران شاهین طبع، سرمربی تیم ملی بسکتبال در نشست خبری امروز اظهار داشت: ما تا امروز 4، 5 جلسه تمرین داشتیم. اکثر بازیکنان را در اختیار داریم. البته نوید رضایی در همان روز اول مصدوم شد. حدادی و ساهاکیان نیز در روز اول نبودند اما در ادامه اضافه شدند. با توجه به اینکه بازیکنان در مسابقات بودند و فقط نیاز به هماهنگی بیشتری دارند. 


وی درباره بازی با قزاقستان و عراق عنوان کرد: قزاقستان و عراق تیم های خوبی هستند. عراق در سال های اخیر آنها بازی سازماندهی شده، نداشتند اما از وقتی کادرفنی جدید را به خدمت گرفتند و برخی بازیکنان دورگه استخدام کردند، تیم منسجمی شدند و دیدید که در دور رفت ایران را شکست دادند. قزاقستان هم تیم سازماندهی شده است و در واقع عصاره تیم آستانه قزاقستان محسوب می شود. احتمال اینکه آنها یک بازیکن دوتابعیتی هم به خودش اضافه کند، زیاد است. امیدوارم با نتیجه خوب بتوانیم این 2 بازی را به پایان برسانیم.

 


سرمربی تیم ملی بسکتبال درباره غیبت بهنام یخچالی تصریح کرد: متاسفانه این بازیکن مصدوم است. وحید دلیر زهان نیز بازیکن خوبی است و نمی تواند در اردو باشد. طی یکی، 2 سال گذشته ما بازیکن باتجربه در برخی پست ها نداشتیم. با اضافه شدن چند بازیکن مصدوم از بازی های بعدی وضعیت بهتری پیدا می کنیم.


شاهین طبع درباره اضافه شدن صمد نیکخواه بهرامی گفت: او بازیکن بزرگی است و می تواند خیلی مفید باشد. مطمئنا حضور صمد کیفیت کار بازیکنان دیگر را هم بالا می برد. در بسکتبال باید به صورت گروهی به کار نگاه کنیم. تجربه چند سال اخیر هم این موضوع را به ما نشان داده است. 


وی در پاسخ به سوال خبرنگار "ورزش سه" مبنی بر اینکه چرا سال گذشته در چنین برهه ای سرمربیگری تیم ملی را قبول نکرد اما امسال در شرایطی مشابه این اتفاق افتاده است و این نشان دهنده مشکل او با محمود مشحون، رییس سابق فدراسیون است، گفت: من سال گذشته در پتروشیمی چند بازیکن خارجی داشتم و هنوز هم لیگ به پایان نرسیده بود. من با هیچ کسی مشکلی ندارم. از طرفی مکاتبه دقیقی با باشگاه من از سوی فدراسیون صورت نگرفته بود. من مشکلی با فدراسیون مشحون نداشتم و اتفاقات آنها به من فضای لازم را دادند. 

 


شاهین طبع در پاسخ سوال دیگر خبرنگار "ورزش سه" مبنی بر اینکه صمد نیکخواه بهرامی با نظر او دعوت شده یا فدراسیون چون قبلا او در دوره دستیاری بائرمن این بازیکن را خط زده بود، خاطرنشان کرد: من وقتی با فدراسیون به توافق رسیدم، پرچم سفید را بالا بردم. درباره لیست نهایی نفرات هم با همکاران به توافق رسیدیم. البته 24 نفر اولیه نمی دانم توسط چه کسی اما خیلی خوب تهیه شده بود. من حتی امروز با مهدی کامرانی هم صحبت کردم. در آن دوره که این بازیکنان کنار رفتند، من دستیار بائرمن بودم و کنارش ایستادم. با این حال سلیقه من با این مربی آلمانی متفاوت بود و حالا که مسئولیت تیم با من است، سلیقه خودم را اعمال کردم. از نظر من آخرین راه برخورد چکشی است. 


سرمربی تیم ملی بسکتبال ادامه داد: خدا را شکر فیبا سیستم انتخابی را تغییر داده است. مدیریت ضعیفی در بسکتبال آسیا وجود دارد که قدیمی، کهنه و خودرای است. این سیستم جدید به ما اجازه می دهد که بتوانیم از نفرات زیاد در طول چند سال استفاده کنیم. شما فوتبال را نگاه کنید که از کجا شروع کرد و به کجا رسید. ابتدا بازیکنان باتجربه استفاده کرد و سپس کنار گذاشتند. همچنین لژیونر آوردند و در نهایت میدان را به جوان ها دادند. در این مقطع نتیجه می خواهیم و باید بهترین ها را داشته باشیم.


سرمربی تیم ملی بسکتبال در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار "ورزش سه" مبنی بر اینکه به کارش در پتروشیمی همزمان با تیم ملی ادامه می دهد یا خیر، گفت: شما نمی توانید مربیان ایرانی را با خارجی ها از نظر درآمدی مقایسه کنید. من هم نیازی به سرمربیگری تیم ملی برای رزومه ام نداشتم. الان هم هیچ برگه ای امضا نشده و توافق به صورت شفاهی بوده است. اگر بعد از همین 2 بازی هم حس کنم که نمی توانم به تیم ملی کمک کنم، خیلی راحت کنار خواهم رفت.

دیدگاه‌ها