کد خبر : 1505987 | 29 بهمن 1396 ساعت 16:45 | 3K بازدید | 0 دیدگاه

محمدیان: کسب مدال الویت اعزام بانوان نیست

معاونت ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: یکی از شاخص‌ها برای حضور ورزشکاران در بازی‌های آسیایی مدال‌آوری و دیگری توسعه آن رشته است و این تنها مختص ورزش بانوان نیست.

محمدیان: کسب مدال الویت اعزام بانوان نیست

به گزارش "ورزش سه"،  فریبا محمدیان معاون امور بانوان وزارت ورزش در حاشیه نشست نواب رئیس والیبال بانوان در جمع خبرنگاران گفت: مباحثی که در فدراسیون‌ها چه بانوان، چه مردان مورد بررسی قرار می‌گیرد برنامه است. امروز هم بحث برنامه استراتژیک بانوان مطرح شد. فراز و نشیب‌هایی در والیبال بانوان بوده امیدوارم با تجربه‌ای که کسب شده و عزم راسخی که در رئیس فدراسیون دیدم مبنی بر تفویض اختیار در سال ۹۷ لیگ فعال‌تر و خروجی بهتری داشته باشیم.


وی افزود: فدراسیون والیبال به دنبال مربی خارجی برای بانوان است که طاهریان نایب رئیس کمیته قول داد در این خصوص کمک کند. کادر فنی تیم ملی باید تقویت شود تا دغدغه جامعه والیبال کاهش یابد. همانطور که خانم طاهریان گفت والیبال ورزش ملی ایران است و توجه ما به این رشته بیشتر خواهد بود.


معاون امور بانوان وزارت ورزش با اشاره به فاصله زیادی که بین بانوان و مردان در فدراسیون والیبال وجود دارد خاطرنشان کرد: ما در هر فدراسیونی بانوان و مردان را با هم مقایسه می‌کنیم تا فاصله را ببینیم. در والیبال این فاصله زیاد است البته کارهای زیادی صورت گرفته و کمپ اختصاصی هم ساخته شده است چرا که والیبال نیاز به زیرساخت داشت در زمان داورزنی اتفاقات خوبی رقم خورد ضیایی هم از همان تیم انتخاب شده و ببه دنبال برنامه‌ریزی خوب است، شک ندارم برنامه دراز مدت به نتیجه می‌رسد.


محمدیان در ادامه در پاسخ به این سوال که تبلیغات برای ورزش بانوان کم است حتی در دیدار دوستانه فوتسال ایران و روسیه از ورزشکاران خواسته شده تبلیغی انجام ندهند تصریح کرد: نمی‌دانم به بچه‌ها گفته‌اند یا نه اما اعتقاد دارم رویدادهای بانوان باید از طرف آنها مورد حمایت قرار بگیرد. استفاده از سالن را هم اجازه دهید فدراسیون‌های خودشان مدیریت کنند و گام به گام جلو بروند. تلاش ما این است فضا برای حضور بانوان در سالن‌ها اتفاق بیوفتد. اتفاقات بهتری رقم خورده اما برای رشد این موضوع قطعاً نیاز به رویدادهای بیشتر و مدیریت متنوع داریم تا در سال ۹۷ فدراسیون‌ها یک سناریوی مناسب برای ترویج رشته‌های خودشان در خصوص پذیرش بانوان را داشته باشند.


وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه بسکتبال ۳ نفره بانوان سال آینده مسابقات جهانی را پیش رو دارد اما هنوز نایب رئیس بانوان و مربی تیم ملی مشخص نیست تصریح کرد: تردید نکنید با فدراسیون‌ها برای برنامه‌های مدون بخش بانون ارتباط هایی خواهیم داشت همین روزها تعیین تکلیف برای بسکتبال بانوان توسط رئیس فدراسیون انجام می‌شود. رئیس فدراسیون از زمانی که آمده با انواع و اقسام مسائل روبرو بوده اما به خوبی مدیریت کرده است. ما نشستی را با طباطبایی داشتیم او برنامه‌های خوبی برای آینده بانوان دارد، شما خبرهای خوبی این روزها خواهید شنید. همانطور که دیدید لیگ بسکتبال با حضور خانواده‌ها مورد حمایت قرار گرفت.


معاون امور بانوان وزارت ورزش در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید شما در مصاحبه خود گفته‌اید اعزام بانوان به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ کمی و کیفی خواهد بود آیا فقط مدال آوران اعزام می‌شوند گفت: اصلاً چنین چیزی نیست در ستاد عالی سیاست‌گذاری به طور کلی انجام شد قرار است در جلسات بعدی فدراسیون‌ها به شکل اختصاصی مورد ارزیابی قرار بگیرند.برای اعزام خیلی از شاخص‌ها مورد توجه است و فقط بحث مدال آوری نیست. بلکه علاوه بر مدال آوری توسعه آن رشته هم مهم است.

دیدگاه‌ها