کد خبر : 1506362 | 01 اسفند 1396 ساعت 13:48 | 64.4K بازدید | 0 دیدگاه

منهای ورزش- توضیحات وزیر ارتباطات؛

ردیابی یک موبایل روشن در سانحه هوایی یاسوج

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیحات تکمیلی در خصوص تماس فردی با یکی از مسافران پرواز تهران- یاسوج را داد.

ردیابی یک موبایل روشن در سانحه هوایی یاسوج

به گزارش "ورزش سه"، پس از سانحه تلخ سقوط هواپیمای تهران- یاسوج در صبح روز یکشنبه، طی دو روز اخیر کلیپ‌هایی در فضای مجازی انتشار یافت که فردی مدعی شده بود یکی از سرنشینان این هواپیما با او تماس داشته و همین اتفاق گمانه‌زنی‌ها برای زنده ماندن تعدادی از مسافران این پرواز را داد.


محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص ادعای شخصی که مدعی شده با یکی از مسافران پرواز تهران- یاسوج تماس برقرار کرده، توضیحات دقیقی ارائه داد که در زیر می‌خوانید:


در خصوص اخباری که در مورد وجود گوشی روشن یکی از مسافرین طرح شد و نیز اخبار دیگری که روز گذشته در خصوص تماس یکی از شهروندان یاسوجی با یکی از مسافرین و صحبت با وی در هنگام پرواز مطرح شد، توضیحاتی را عرض می‌کنم.


الف) مطلع شدیم که تلفن همراه یکی از مسافرین پس از ناپدید شدن هواپیما روشن بوده و تا ساعت هفت عصر همان‌روز در دسترس بوده و سپس به دلیل احتمالی اتمام باتری خاموش می‌شود. موقعیت تلفن همراه در سایت روستای کهنگان سمیرم بوده است.


ب) ادعای یکی از خبرنگاران در خصوص تماس شهروندی از یاسوج به یکی از مسافرین و دو مکالمه 30 ثانیه‌ای و 72 ثانیه‌ای بررسی و بنابر اطلاعات تماس ثبت شده، این ادعا صحیح است. تماس اول در ساعت 08:56 دقیقه در شمال پلیس راه نجف آباد به مدت 31 ثانیه برقرار و مکالمه دوم در ساعت 09:28 و در منطقه روستای کهنگان بوده است. البته اظهارات خبرنگار مذکور مبنی بر ساعت ناپدید شدن صحت ندارد و بنابر اظهارات سازمان هواپیمایی کشوری ساعت ناپدید شدن 09:34 صبح بوده است. اطلاعات سایت‌های رصد پروازی در خصوص این پرواز نیز در این لینک قابل دسترس است که اطلاعات منتشر شده، مطابق با اعلام رسمی سازمان هواپیمایی کشوری است. بنابراین تماس‌های مذکور قبل از سقوط بوده است.


ج) همکاران ما با استفاده از تحلیل‌های فرکانسی و جهت‌یابی تلفن همراه مسافرین مورد اشاره، مطابق عکس‌های اول و دوم و سوم، منطقه احتمالی سقوط هواپیما را حدس زده‌اند. در عکس چهارم تصاویر دقیق ماهواره‌ای امروز این منطقه که از سازمان فضایی ایران در تعامل با فرانسوی‌ها دریافت شده است را مشاهده می‌کنید، متاسفانه به دلیل ابری بودن منطقه شناسایی میسر نگشته است.

 

1284684

 

1284685

 

1284686

 

1284687


د) با توجه به اینکه امکان عبور امواج از کوه وجود ندارد، تحلیل‌های فنی، منطقه قله پازن پیر را به‌عنوان منطقه احتمالی سقوط تشخیص داده است.


ه) تیم‌های پایش فرکانسی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به منظور جهت‌یابی فرکانس‌های رادیویی احتمالی، به منطقه اعزام شده‌اند.
تیم‌های فنی و امدادی درگیر با تمام توان و پُر تلاش در حال کار برای دستیابی به نشانه‌هایی از هواپیما هستند و البته شرایط محیطی سخت بوده و امکان جستجوی سریع را مشکل کرده است. امیدوارم تلاش همه تیم‌های درگیر در صحنه سریع‌تر به نتیجه برسد.

 

به نوبه خود از همه این عزیزان تشکر می‌کنم‌.»

دیدگاه‌ها