کد خبر : 1506390 | 01 اسفند 1396 ساعت 16:05 | 46.9K بازدید | 0 دیدگاه

از MCN تا مثلث مرگ لیورپول

مخوف ترین مثلث های هجومی لیگ قهرمانان

با شروع دوباره لیگ قهرمانان تیم ها سعی کردند تا همان تیر خلاص را در بازی رفت بزنند و به دور بعد صعود کنند.

مخوف ترین مثلث های هجومی لیگ قهرمانان

به گزارش "ورزش سه"، بعضی از تیم ها توانستند به این امر دست یابند و جایگاه خود را در یک هشتم تضمین کنند که منچسترسیتی و لیورپول از جمله این تیم ها بودند.

در چهاربازی انجام شده در این مرحله، ۱۷ بار توپ از خط دروازه ی تیم ها گذشت. شما فکر میکنید که این از ضعف مدافعان تیم ها بوده است؛ ولی این آمار از عملکرد شگفت انگیز مهاجمان بدست آمده است.

 

اگر چه تیم هایی از ترکیب هایی به غیر از ۴-۳-۳ استفاده میکنند؛ اما ۴-۳-۳ هنوز پرطرفدار ترین ترکیب در لیگ قهرمانان این فصل است.

بعضی از تیم ها دو نفر از بازیکنان هجومی شان را پشت سر یک مهاجم قرار میدهند یا یک هافبک هجومی را پشت سر دو مهاجمشان قرار میدهند و به عنوان راس سوم مثلثشان به کار میگیرند.

در پایین چهار مثلث خطرناک لیگ قهرمانان بر اساس گل و پاس گل رتبه بندی شده اند. در این رده بندی تمام  تیم ها از سیستم ۳-۴-۴ بهره برده اند.

 

 

1274409

 


۴.منچستر سیتی(استرلینگ،اگوئرو،سانه)


تعداد گل های زده شده:۸
تعداد پاس گل داده شده:۳

این مثلث به راحتی میتوانند گل بزنند و این مسئله را میتوان در لیگ جزیره دید. مثلث اگوئرو و سانه و استرلینگ برای مدافعان تیم های حریف من سیتی تبدیل به کابوس شده است.

پپ گواردیولا در اول فصل گابریل ژسوس را به اگوئرو ترجیح داد. این مهاجم برزیلی با مصدومیتش این فرصت را به آگوئرو داد تا نشان دهد که او هنوز در سطح اول فوتبال دنیا قرار دارد. آگوئرو تا به اینجای کار در لیگ قهرمانان ۴ گل به ثمر رسانده است.

استرلینگ و سانه هم با قدرت دریبلینگ و سرعتشان برای خط دفاعی حریف مشکل ایجاد میکنند.

استرلینگ در شش بازی اخیر خود چهار گل به ثمر رسانده و سانه در زمان مشابه دو گل به ثمر رسانده است.

 

 

1284722

 


۳.رئال مادرید(ایسکو،بنزما،رونالدو)


تعداد گل های زده شده:۱۳
تعداد پاس گل داده شده:۳

مدافع عنوان قهرمانی رقابت های گروهی را با کسب مقام دوم به پایان رساند.

رونالدو با دو گلی که به پاریسن ژرمن زد در این فصل از رقابت های لیگ قهرمانان ۱۱ گله شده و توانست ۱۱۶مین گل خود را در چمپیونز لیگ به ثمر برساند( این گل ها با تیم های رئال مادرید و منچستر یونایتد به ثبت رسیده است.)

رونالدو ۸۴.۶ درصد از گل های مثلث هجومی رئال مادرید را در این فصل لیگ قهرمانان به ثمر رسانده است.

 

 

1284724

 

 

۲.پاریسن ژرمن:(امباپه،کاوانی،نیمار)


تعداد گل های زده شده:۱۳
تعداد پاس گل داده شده:۷

پاریسن ژرمن صعود خود را به مرحله یک‌ هشتم مدیون مثلث هجومی خود است.
امباپه، کاوانی و نیمار در مرحله ی گروهی بسیار شگفت انگیز کار کردند، حتی در بازی با رئال مادرید با وجود باخت عملکرد این مثلث عالی بود.

۱۶ گلی که این سه بازیکن در این رقابت ها زدند به لطف دریبل های موفق نیمار و امباپه و شم گل زنی بالای کاوانی است.

کاوانی هفت گل تا به اینجای رقابت ها زده است. امباپه هم تا به اینجای کار  چهار گل زده و سه پاس گل داده است.

نیمار در تابستان به امید از زیر سایه مسی در آمدن به پاریسن ژرمن آمد و او تا به اینجای کار عالی کار کرده است و شش گل زده و سه پاس گل داده است.

 

 

1284723

 

 

۱.لیورپول(صلاح،فیرمینیو،مانه)
تعداد گل زده شده:۱۹
تعداد پاس گل داده شده:۵

هیچ تیمی در این فصل لیگ قهرمانان به اندازه لیورپول گل نزده است(۲۸) و این به لطف عملکرد فوق العاده مثلث هجومی لیورپول با زدن نوزده گل از بیست هشت گل لیورپول است.

در آخرین بازی لیورپول با پورتو مثلث هجومی لیورپول در پنج گل لیورپول نقش داشتند و مهاجم سنگالی هم مقابل این تیم پرتقالی هتریک کرد

مانه و صلاح سهمی برابر در این نوزده گل داشته اند هر کدام شش گل زدند؛ ولی فیرمینیو با عملکردی درخشان تر هفت گل به ثمر رسانده است و سه پاس گل داده است.

از این آمار می توانیم بفهمیم که مثلث هجومی لیورپول در دل رقیبان لیورپول ترس میاندازد. به نظر شما کدامین مثلث، بهتر است؟!


مترجم: سینا صیدی
منبع: اسکواکا

دیدگاه‌ها