کد خبر : 1506580 | 02 اسفند 1396 ساعت 11:26 | 27.3K بازدید | 0 دیدگاه

اشتباهات عجیب ساغلام در بازی با الغرافه

مرد ترک تبار چگونه تراکتور را خلع سلاح کرد؟(عکس)

سرمربی ترک تبار تراکتورسازی در بازی با الغرافه اشتباهات فنی عجیبی را مرتکب شد تا دومین بازی متوالی در آسیا را نیز با شکست پشت سر بگذراد.

به گزارش "ورزش‌سه"، تراکتورسازی در حالی مقابل الغرافه قطر شکست خورد که بازی بسیار خوبی انجام داد و می توانست با 3 گل بازنده نباشد. سرخپوشان تبریزی در این مسابقه از نظر فنی و فوتبالی بسیار برتر از حریف بودند اما در چند صحنه با اشتباهات فردی غافلگیر شدند و گل هایی دریافت کردند که نتوانستند جبران کنند و در نهایت دومین شکست آسیایی را متحمل شدند. در این بین اما مقصر اصلی شکست تراکتورسازی را باید ارطغرول ساغلام دانست که با تغییرات عجیب و غریبش در ترکیب تیم زمینه را برای تحمل این باخت فراهم کرد.

 

1284971


اولین اشتباه ساغلام تغییراتی بود که در ترکیب تراکتورسازی ایجاد کرد؛ او که قصد کرده بود برای اولین بار گریکوف سیمه مدافع کروات تیمش را در ترکیب اصلی قرار دهد، محمدرضا مهدی زاده را به دفاع راست برد و ایرانپوریان را نیمکت نشین کرد. ساغلام درحالی این کار را انجام داد که مهدی زاده هیچ وقت در پست دفاع راست بازی نکرده بود. مهدی زاده هرگز بازیکن سرعتی و رونده ای نیست و در پست دفاع وسط یا هافبک تدافعی می تواند توانایی های دفاعی خود را بروز دهد. به نظر می رسد ساغلام قصد داشت با بردن مهدی زاده به دفاع راست توان دفاعی تیمش را افزایش دهد اما این تغییر به ضرر تراکتور شد. از سوی دیگر سیمه نیز تابه حال در ترکیب تراکتور حضور نداشت و شاید در مسابقه ای که مشخص بود با حضور طارمی و اسنایدر در الغرافه خط حمله این تیم بسیار قدرتمند است، استفاده از این بازیکن کروات تصمیم درستی نبود.


اگر به شیوه بازی الغرافه در 30 دقیقه ابتدایی مقابل تراکتور نگاه کنید، متوجه می شوید که همه حملات تیم قطری از جناح چپ خود و جناح راست تراکتورسازی صورت گرفت؛ درست جایی که ساغلام تغییر ایجاد کرده بود. سیمه نیز بسیار ضعیف عمل کرد و با دو اشتباه مرگبار زمینه را برای گلزنی الغرافه فراهم کرد. 


از سوی دیگر با توجه به اینکه الغرافه در خط دفاعی ضعف داشت، شاید انتظار می رفت تراکتورسازی هجومی تر بازی کند اما ساغلام علاوه بر بیرون گذاشتن دفاع راست رونده خود(ایرانپوریان)، ارسلان مطهری را در پست وینگر راست مورد استفاده قرار داد تا دانیال اسماعیلی فر که بازیکنی تکنیکی و سرعتی است و سانترهای خوبی انجام می دهد، روی نیمکت بنشیند. در این شرایط کرپیچ که تقریبا اثرگذاری خوبی نداشت در نوک حمله قرار گرفت. در حالی که ساغلام می توانست همچون بازی با الاهلی مطهری را به نوک حمله بفرستد و از اسماعیلی فر در وینگر راست بازی بگیرد. همانطور که با اضافه شدن ایرانپوریان و اسماعیلی فر به ترکیب تراکتورسازی شرایط برای سرخپوشان بسیار فرق کرد و حملات زیادی را روی دروازه الغرافه پی ریزی کردند. 

 

1284969


موضوع دیگری که می توان آن را به ساغلام ربط داد، مشخص نبودن پنالتی زن تیم است. اگرچه در سال های گذشته محمد ایرانپوریان پنالتی زن اول تراکتور بوده اما اتفاقاتی که بعد از از دست رفتن چند پنالتی توسط او رخ داد و هواداران شعارهایی را علیه این بازیکن باتجربه سر دادند، باعث شد تا ایرانپوریان تصمیم بگیرد دیگر ضربات پنالتی را نزند. در این شرایط وظیفه سرمربی است که پنالتی زن تیمش را مشخص کند اما با توجه به اینکه مقابل گسترش فولاد کیانی پنالتی زد و در بازی با الغرافه مهدی پور پشت توپ قرار گرفت، مشخص است که ساغلام برای پنالتی ها برنامه ای ندارد و پنالتی که می توانست سرنوشت بازی را در نیمه اول تغییر دهد به همین سادگی از دست رفت. 


ساغلام اگرچه ایرانپوریان را در نیمه اول به زمین فرستاد و شرایط تیمش بهتر شد اما تعویض های هجومی او وقتی که تراکتور دو بر صفر عقب بود، خیلی دیر انجام شد. او اسماعیلی فر و محمدرضا آزادی را بسیار دیر به زمین فرستاد ، در حالی که اگر زودتر این اتفاق می افتاد، فشار حملات تراکتور بیشتر می شد و شاید موقعیت های بیشتری به دست می آمد.


با همه این مسائل به نظر می رسد ساغلام حالا تجربه خوبی از اتفاقات بازی با الغرافه به دست آورده که می تواند در آینده درس بگیرد و شرایط بهتری را برای تیمش رقم بزند.

 

1284970

دیدگاه‌ها