کد خبر : 1506633 | 02 اسفند 1396 ساعت 14:29 | 6.6K بازدید | 0 دیدگاه

پاسخ توفیق به ابهامات لیست تیم ملى بسکتبال

دبیر فدراسیون بسکتبال درباره لیست تیم ملى در بازى با قزاقستان توضیحاتى ارائه کرد.

پاسخ توفیق به ابهامات لیست تیم ملى بسکتبال

به گزارش "ورزش سه"، علی توفیق، دبیر فدراسیون بسکتبال، در پاسخ به این سوال که در خبرها شنیده ایم فرید اصلانی و اصغر کاردوست به دلیل اخذ ویزا نتوانستند همراه تیم باشند، آیا این خبر صحیح است، بیان کرد: بله متأسفانه برای این دو بازیکن از نظر اداری مشکلی پیش آمد. آنها ویزای خود را عوض کرده بودند و فدراسیون بسکتبال را از این موضوع مطلع نساخته بودند. زمانیکه مدارک تیم را برای گرفتن دعوتنامه از قزاقستان ارسال کردیم با پاسپورت قبلی اقدام شده بود. سفارت قزاقستان در ایران متوجه این مغایرت شدند. متأسفانه علی رغم تمام کوشش هایی که ریاست فدراسیون، همکارانمان در وزارت امور خارجه و وزارت ورزش انجام دادند، نتوانستیم دعوتنامه این دوستان را به موقع داشته باشیم.


وی که با برنامه مجله بسکتبال رادیو ورزش گفت و گو می کرد، درباره سرماخوردگی روزبه ارغوان گفت: تقریباً نصف اهالی فدراسیون اکنون سرماخورده هستند. پزشکانی که همراه تیم هستند به روزبه ارغوان در خصوص این بیماری تذکرات لازم را داده اند. این ورزشکار سعی کرده به صورت جداگانه تمریناتش را ادامه دهد و نیز استراحت داشته باشد. ما یکشنبه بازی مهمی مقابل عراق داریم و اگر این ویروس بین بازیکنان تسری پیدا می کرد، نمی توانستیم با تمام قوا در مسابقه شرکت کنیم.


با توجه به اینکه فرید اصلانی، اصغر کاردوست و روزبه ارغوان در لیست 24 نفری حضور دارند، با صلاح دید کادر فنی می توانند به صورت قانونی در بازی بعدی حضور داشته باشند.


توفیق نیز در پاسخ به این پرسش که آیا داوودی و داورپناه جزء لیست 24 نفره بودند یا اینکه برای اعلام مجدد اسامی باید جریمه ای را بپردازید، اظهار کرد: زمان مدیریت رضا مشحون و سرمربیگری مهران حاتمی لیست 20 نفره ای به فدراسیون اعلام شد. با توجه به رایزنی هایی که جامعه بسکتبال در خصوص حضور بازیکنان با سابقه مثل صمد نیکخواه بهرامی در تیم ملی داشتند، پریچهره در جلسه ای به رضا مشحون دستور داد که در صورت امکان این ورزشکار هم به لیست اضافه شود و در نهایت ما در زمان پریچهره 21 نفر را داشتیم.


پس از انتخابات نفرات دیگری هم ازجمله داوودی و داور پناه اضافه شدند و لیست 24 نفری تکمیل شد. اکنون ما بدون اینکه جریمه ای پرداخت کنیم، آمادگی این را داریم که از لیست 24 نفره، 12 نفر را به صلاح دید کادر فنی به عنوان بازیکنان اصلی به میدان بفرستیم.

دیدگاه‌ها