کد خبر : 1506889 | 03 اسفند 1396 ساعت 23:07 | 7.4K بازدید | 0 دیدگاه

پایان هفته بیست و نهم کورس اسبدوانی پاییزه گنبد

گنبد کاووس – هفته بیست و نهم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد با شرکت ۴۹ راس اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

پایان هفته بیست و نهم کورس اسبدوانی پاییزه گنبد

به گزارش "ورزش سه" به نقل از مهر، در هفته بیست و نهم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد عصر پنجشنبه ۴۹ راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد داخلی در ۶ دور هزار، هزار و ۲۰۰ و هزار و ۵۵۰ متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان ۷۲ میلیون و ۶۲۵ هزار تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های ۶ گانه اهدا شد.

 

در دور اول اسب‌های ترکمن سه و چهار ساله و صفر تا چهار امتیازی به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که علی عطایی با اسب آهوجه زودتر از خط پایان گذشت و کمال دلیجه عطا با اسب روزگار سنجر و یعقوب انفاس با اسب آهوی نوروزی به ترتیب دوم و سوم شدند.

 

رقابت دور دوم میان اسب‌های دوخون دو ساله با امتیاز مبتدی و نبرده به مسافت هزار متر بود که پیمان قلرعطا با اسب باب جوی عنوان اول را به دست آورد و ستار مهرانی با اسب دایان آتلان و نادر صالح پور با اسب شاهینا به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

 

در دور سوم اسب‌های دوخون دو ساله و هشت تا ۱۲ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که آق اویلی بشگرد با اسب سوخو موفق به کسب مقام اول شد و بنیامین جرجانی با اسب منوکید و ابوطالب چاریزاده با اسب جیران به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

 

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های دوخون دو ساله و دو تا ۶ امتیازی به مسافت هزار متر شکل گرفت که آق اویلی بشگرد با اسب آیدفل سرداری زودتر از خط پایان عبور کرد و محمد خوجملی با اسب داز جاوید و نورمحمد بهادر با اسب عروسک به ترتیب دوم و سوم شدند.

 

در دور پنجم اسب‌های تروبرد داخلی سه و چهار ساله و صفر تا چهار امتیازی به مسافت هزار و ۵۵۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که نادر صالح پور با اسب سیتی گل نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و بنیامین جرجانی با اسب لیانا و آق اویلی بشگرد با اسب تراول نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

 

در دور ششم و پایانی اسب‌های دوخون دو ساله و هشت تا ۱۲ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که محمد خوجملی با اسب ایلهان موفق به کسب مقام اول شد و نورمحمد بهادر با اسب برند و یاسر جرجانی با اسب دومنیک به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

 

  • آق اویلی بشگرد بهترین چابکسوار هفته

 

در پایان هفته بیست و نهم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد، آق اویلی بشگرد با کسب دو مقام نخست و یک مقام سوم بهترین چابکسوار هفته لقب گرفت، محمد خوجملی یک مقام نخست و یک مقام دوم کسب کرد، نادر صالح پور موفق به کسب یک مقام نخست و یک مقام سوم شد و علی عطایی و پیمان قلرعطا هر کدام یک مقام نخست به دست آوردند.

 

لازم به ذکر است؛ هفته سی‌ام رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد عصر جمعه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

 

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

دیدگاه‌ها