کد خبر : 1506941 | 04 اسفند 1396 ساعت 10:16 | 120.2K بازدید | 0 دیدگاه

حذف ناباورانه آ ا ک در برف کی‌یف

شجاعی: تلخ‌ترین شب دوران فوتبالم رقم خورد

از دست دادن موقعیتی طلایی توسط ستاره ایرانی در بازی با دیناموکیف باعث شد تا تنها نماینده باقی مانده یونان در رقابت های اروپایی از یورولیگ حذف شود.

شجاعی: تلخ‌ترین شب دوران فوتبالم رقم خورد

به گزارش "ورزش سه"، بعد از تساوی 1-1 در آتن طرفداران AEK امیدوار بودند این تیم بتواند در بازی برگشت با بازگشت ستاره ایرانی از سد حریف اوکراینی عبور و به جمع 16 تیم برتر قاره اروپا در یورولیگ برسد اما مسعود شجاعی در روزی که در سرمای 17 درجه زیر صفر کیف یکی از بازیکنان تاثیرگذار زرد و مشکی پوشان بود طلایی ترین فرصت گلزنی یونانی ها را مقابل دیناموکیف از دست داد تا با انتقادات زیادی روبرو شود.


مسعود روی یکی از یورش های AEK در محوطه شش قدم و در حالی که گلر میزبان هم جا مانده بود آسان ترین توپ ممکن برای چسباندن به تور دروازه را به آسمان زد تا با همین اتفاق تنها نماینده یونانی ها از اروپا مقابل دیناموکیف از جریان مسابقات حذف شود تا انتقادات گسترده ای از شجاعی با وجود ارائه نمایشی دیدنی در آن شرایط اب و هوایی کی اف رقم بخورد.

 

1285333


بیشتر روزنامه ها و سایت های یونانی با انتشار تصاویری از شجاعی در شب تلخ کی اف او و بی دقتی اش در بهره بردن از طلایی ترین موقعیت گلزنی AEK در یخبندان اوکراین را دلیل اصلی حذف این تیم از اروپا قلمداد و تحلیل های بسیار زیادی داشتند. حتی چند روزنامه مطرح آتن امروز با انتشار تصویر شجاعی تیترهای انتقادی بسیاری از ستاره ایرانی زدند که باعث شد تا این بازیکن در صدر اخبار این کشور قرار بگیرد.


این موضوع به حدی جنجال ساز شد که مسعود شجاعی را وادار کرد بلافاصله بعد از بازی با دیناموکیف با انتشارپستی در صفحات اجتماعی خود از طرفداران باشگاه یونانی به صورت رسمی عذرخواهی و شب مصاف با دیناموکیف را تلخ ترین شب زندگی فوتبالی خود لقب بدهد. پستی که بازتاب گسترده ای در سایت ها و رسانه های رسمی و مجازی منتسب به باشگاه AEK داشت.

 

1285331


شجاعی در این پست نوشت:«ما تلاش زیادی در این بازی کردیم و سزاوار برد و صعود بودیم. من می خواهم از طرفداران معذرت خواهی کنم همین طور از هم تیمی ها و مربی خودم مانوئل خیمنز چون فرصتی که در اختیارم قرار دادند نتوانستم به خوبی بهره ببرم. این یکی از سخت ترین لحظات و شب های فوتبالی من بود که ناامیدی زیادی برایم در پی داشت و هیچ وقت نمی توانم آن را فراموش کنم».

 

1285334


در همین حال یکی از کارشناسان مطرح فوتبال یونان در سایت contra یونان به حمایت از ستاره ایرانی پرداخت . آناستاپولوس ستاره سال های نه چندان دور AEK درباره از دست دادن موقعیت گل صددرصد توسط مسعود شجاعی در دیدار با دیناموکیف نوشت:« در فوتبال همه چیز اتفاق می افتد موقعیتی از دست می دهند یا گل می زنید. یکی از قوانین نانوشته ورزش را در دیدار با آ.اک و دیناموکیف دیدیم و در این راه نمی توان مسعود را سرزنش کرد چون او تلاشش را انجام داد».

 

1285335

 

1285336

 

1285337

 

1285332

 

 


مانوئل خیمنز سرمربی اسپانیایی و سرشناس AEK نیز به حمایت از شاگرد ایرانی خود پرداخت و گفت:« بدون شک بازیکنی مثل مسعود شجاعی در این سطح اگر موقعیتی به این خوبی را از دست بدهد روی  بازی او تاثیر می گذارد.البته این تنها موقعیتی بود که شجاعی از دست داد. به مسعود و دیگر بازیکنان بعد از بازی تبریک گفتم، او یک موقعیت را از دست می دهد و به دنبال زدن گل های دیگر است پس همین برای من کافی است».

 

دیدگاه‌ها