کد خبر : 1507076 | 04 اسفند 1396 ساعت 17:54 | 21.8K بازدید | 0 دیدگاه

مشکی پوشان؛ مضنونین همیشگی! (گزارش)

شکست سنگین 5 بر صفر در خانه و پیش چشم هواداران، بیش از آنکه شانس بقا را برای مشکی پوشان از بین ببرد، اعتبار آنها را زیر سوال برد. هرچند در پایان بازی تماشاگران حاضر در ورزشگاه امام رضا با شعارهایشان ثابت کردند همه چیز را می دانند!

مشکی پوشان؛ مضنونین همیشگی! (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، مشکی پوشان یا همان سیاه جامگان سابق تیمی است که به واسطه شباهت لباسش با تیم خاطره ساز خراسانی یعنی ابومسلم طرفداران بسیاری در شرق کشور دارد. آنها حتی در بدو تاسیس پسوند ابومسلم را هم به نامشان اضافه کرده بودند تا هرچه بیشتر به ابومسلم دوست داشتنی شباهت پیدا کنند. اما دریغ از کوچکترین شباهتی در دیداری که حکم مرگ و زندگی را برای نماینده فوتبال خراسان داشت. تیمی که اگر می خواست لااقل بویی از ابومسلم برده باشد می بایست به یاد فوتبال های این تیم ریشه دار مشهدی، در زمین، آن هم در خانه خودی تا دقیقه 90 جانانه می جنگید تا به هر قیمتی شده از اعتبار فوتبال خراسان دفاع کند اما...


شاگردان عنایتی در مقابل سپاهان با دریافت گل زودهنگام دقیقه 2 آنقدر ساده امتیازات حساس مقابل میهمان اصفهانی را از دست دادند که هیچ تماشاگری باورش نمی شد این نمایشی برای آخرین شانس تیم مشکی پوشان است. تیمی که باید با چنگ و دندان بجنگد تا در نهایت فاتح سه گانه بقا شود!


اگر بخواهیم منصفانه عوامل شکست سنگین و تحقیرآمیز مشکی پوشان را برشماریم اتفاقاً به 5 سهم مساوی می رسیم که اولین آن مربوط به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگی است که برای گرم نگه داشتن تنور مسابقات، جدال نابرابر تیم های خصوصی و دولتی را راه انداخته و کوچکترین کمکی هم به پا گرفتن، درآمدزا شدن و قدرت گرفتن این تیم ها نمی کند. بدون آنکه کمترین توجهی به عواقب آن داشته باشد.


دوم مسئولانی که به جای یاری رساندن به دلخوشی فوتبالدوستان خراسانی تا توانستند جلوی پای این تیم مردمی سنگ انداختند و حتی تیشه به ریشه اش زدند تا هرطور شده پیشینه اش را از آن بگیرند و وقتی به این هدف رسیدند بازهم کسی آنها را در استادیوم و حتی بیرون از آن برای حمایت از مشکی پوشان ندیدند. مسئولانی که کوچکترین تجربه و حتی می شود ادعا کرد، علاقه ای به ورزش، تفریح، نشاط و شادی مردم این خطه ندارند.


سوم مدیران باشگاه که علی رغم علاقه فراوان، کمترین دانشی در زمینه تیمداری حرفه ای ندارند و بدتر از آن، مشاوران خوبی هم در این کار در کنارشان نداشتند که اگر اینطور بود دست به تغییر نابجای سرمربی موفق فصل گذشته و مرد محبوب سکوهای فوتبالی مشهد یعنی اکبر میثاقیان نمی زدند.


چهارم رضا عنایتی که برخلاف حرف های خودش در روز خداحافظی از فوتبال مبنی بر پی گرفتن و اولویت قرار دادن دریافت مدارک مربیگری و زود بودن وارد شدن به این عرصه عهده دار هدایت مشکی پوشان شد. جالب اینکه او حتی در نشست خبری پس از دیدار خداحافظی، منصوریان را بخاطر پذیرفتن هدایت استقلال با وجود تجربه ناکافی مورد انتقاد قرار داد! عنایتی در حالی این مسئولیت را پذیرفت که مرزبان با وجود داشتن قرارداد به دیگر پیشنهادهایش می اندیشید و در نهایت هم مشکی پوشان را به حال خود رها کرد. در حالی که سابقه نشان داده به علت مدیریت ضعیف بیرون تیم، مشکی پوشان تنها در صورتی رستگار خواهد شد که سکان هدایت کشتی طوفان زده اش را به سرمربیان با تجربه و کارکشته ای چون فرهاد کاظمی و اکبر میثاقیان بسپرد. چرا که آنها به واسطه سال ها حضور در سطح اول فوتبال کشور قدرت و تجربه کافی برای مقابله با حواشی چنین تیم هایی را دارند.


نکته آخر اما به رفتار پخته تماشاگران مشهدی در مواجهه با این شکست سنگین بر می گردد. آنها که در همه این سال ها توقعی بابت رخ دادن معجزه در فوتبال استان را نداشته اند و تنها شادی شان در زمان بقای تیم مورد علاقه شان بوده، در کمال تعجب کمترین اعتراضی به بازیکنان نداشتند. آنها حتی پس از سوت پایان بازی در ورزشگاه ماندند و بازیکنان این تیم به خصوص کاپیتان بادامکی را مورد تشویق و حمایت قرار دادند. البته اعتراض شدید این هواداران عصبانی به همه موارد اشاره شده در بالا روی دیگر شاهدان شکست 5-0 مقابل سپاهان بود.


فوتبالدوستان مشهدی پس از سپری شدن دقایق طولانی از سوت پایان بازی توسط فغانی در نهایت راهی خانه هایشان شدند در حالی که ناراحتی، عصبانیت، دل شکستگی و از همه این ها بدتر، نامیدی در چهره شان موج می زد. البته آنها قطعاً و همچنان به معجزه امید و بازگشت نامی که با آن خاطره های شیرینی دارند می اندیشند. برای این فوتبالدوستان دوست داشتنی، دیر یا زودش مهم نیست، مهم برخواستن است.

 

 

1285471

 

1285476

 

1285472

 

1285474

 

1285475

دیدگاه‌ها