کد خبر : 1507222 | 05 اسفند 1396 ساعت 12:40 | 5.9K بازدید | 0 دیدگاه

جوادی: نباید کاری کنیم رسول خادم خسته شود و برود

کشتی‌گیران امروزی عاشق نیستند

پیشکسوت کشتی ایران گفت: رسول خادم که در دهان شیر رفته و با موفقیت بازگشته است، اکنون بالای سر تیم ملی است.

کشتی‌گیران امروزی عاشق نیستند

به گزارش "ورزش سه"، ابراهیم جوادی، پیشکسوت کشتی درباره افت کشتی گیران ایرانی در تورنمنت های اخیر اظهار داشت: با توجه به اینکه در گذشته هیچ کس راه را به این خوبی به ما نشان نمی داد، خودمان هم مانده ایم که چرا وضعیت به این شکل شده است. رسول خادم که در دهان شیر رفته و با موفقیت بازگشته است، اکنون بالای سر تیم ملی است؛ نقایص را مدام به بازیکنان گوشزد می کند و تمام راه را به خوبی به آنها نشان می دهد؛ اما متأسفانه باز هم می بینیم که ملی پوشانمان به چاه می افتند. ما خودمان مانده ایم که مگر می شود با این همه تلاش وضعیت به این شکل باشد.


وی که با برنامه جهان کشتی در رادیو ورزش گفت و گو می کرد، گفت: به اعتقاد من نسل کشتی عوض شده است؛ یعنی کشتی گیران امروزی عاشق نیستند. ما عاشق کشتی بودیم و با کمترین امکانات قهرمان دنیا می شدیم. امکانات امروز کشتی در مقابل قدیم 100 برابر 5 است. سالی یک دست گرمکن دریافت می کردیم؛ حتی کفش و دوبند به ما نمی دادند؛ خودمان تهیه می کردیم و با عشق روی آن نام ایران را می نوشتیم. من و دیگر کشتی گیران آن زمان وقتی به تیم ملی نرسیده بودیم، آرزویمان این بود که فقط یک جلسه تیم ملی را ببینیم و کنار آنها تمرین کنیم.


جوادی، درباره شخصیت خادم گفت: خادم خستگی ناپذیر است؛ مگر اینکه از نظر روحی او را خسته کنند. خادم انرژی عجیبی دارد. من در کمتر کسی این انرژی را دیده ام که روزی 15 ،16 ساعت بایستد و با وسواس خاصی کارها را رسیدگی کند. باید اکنون کاری کرد که خادم از نظر روحی خسته نشود و کناره گیری نکند. اگر وی برود بعید می دانم کسی بتواند بیاید که کارها را مانند او جمع کند.


وی، در خاتمه افزود: امیدوارم با شورای فنی جلسه ای تشکیل دهیم و اشکال کار را بررسی کنیم. به نظر من اشکال از طرف فدراسیون نیست. فدراسیون در حد توانش همه امکانات را برای کشتی گیران فراهم می کند. در جلسه شورای فنی آینده حتماً این مسائل مطرح می شود.

دیدگاه‌ها