کد خبر : 1507482 | 06 اسفند 1396 ساعت 09:00 | 34.4K بازدید | 0 دیدگاه

همه درگیری های آقای خاص با دون آنتونیو

مورینیو- کونته؛ داستان یک جدایی

در ماه های اخیر هرگز رابطه دوستانه ای میان مورینیو و کونته برقرار نبوده و درگیری لفظی میان آنها به اوج رسیده است. آیا امروز فرصت تسویه حساب است؟

مورینیو- کونته؛ داستان یک جدایی

 

به گزارش "ورزش سه"،  این درگیری های خصمانه در مدت اخیر به طرز فراوانی افزایش یافته است. سرمربی پرتغالی یونایتد در سالهای اخیر به درگیری های لفظی فراوان شهرت داشته و حالا کونته نیز به جمع ونگر، پیگرینی، بنیتس و گواردیولا اضافه شده است اما درگیری کونته و مورینیو خیلی سریع تبدیل به مهم ترین جنگ لفظی لیگ برتر شد. ما در ادامه، دیالوگ های رد و بدل شده بین این 2 سرمربی را بررسی خواهیم کرد؛

 

اکتبر 2016 - مورینیو و اعتراض به شادی تحقیرآمیز کونته

 

در اکتبر سال 2016، مورینیو بازگشت تلخی به استمفورد بریج داشت و چلسی کونته در مجموع 0-4 به لطف گل های پدرو، گری کیهیل، ادن هازارد و کانته برابر یونایتد برنده شد.

 

1285936

 

در پایان بازی مورینیو معتقد بود کونته و تیمش شادی و رفتار تحقیرآمیزی در کنار زمین انجام داده اند و به همین دلیل به سرمربی چلسی اعتراض کرد. سرمربی یونایتد در پایان بازی به کونته گفت که این شادی برای پیروزی 0-1 است نه 0-4 و در غیر اینصورت قصد شما تحقیر رقیب بوده است.

 

نوامبر 2016 – کونته و پرسش در مورد عدم اعتماد به ویکتور موسس

 

ویکتور موسس را از ویگان در سال 2012 جذب کرد اما مورینیو به او توجهی نداشت و موسس معمولا به شکل قرضی راهی دیگر تیم ها می شد اما این بازیکن در فصل اول حضور کونته نمایش درخشانی داشت و سرمربی چلسی نیز در تلاش برای پررنگ کردن نقش خود در پیشرفت موسس بود.

 

1285930

 

کونته گفت: "من توانایی موسس را در اولین روزهای تابستان دیدم. او دارای ویژگی های مهمی است: تکنیک، قدرت فیزیکی، توانایی پوشش هفتاد متر از زمین. من باور ندارم کسی بازیکنی مانند او را نادیده گرفته است."

 

فوریه 2017 - مورینیو چلسی دفاعی را به چالش می کشد

 

اگرچه مورینیو تیم کونته را تحسین کرد، اما هدف او سرزنش سبک دفاعی چلسی بود و او تیم لندنی را دفاعی خطاب کرد.

 

1285932

 

مورینیو گفت: "چلسی یک تیم دفاعی باکیفیت است. آنها خیلی خوب و با بازیکنان فراوان دفاع می کنند و من فکر می کنم در این حالت تیمی که بر پایه ضدحمله و ضربات ایستگاهی بنا شده فاتح لیگ خواهد شد.

 

مارس 2017 - کونته به اعتراض مورینیو در مورد کارت قرمز پاسخ می دهد

 

در دیدار چلسی و یونایتد در جام حذفی، مورینیو به اخراج هررا معترض شد و گفت: "من درباره کارت قرمز صحبت نمی کنم. همه می توانند از دیدگاه های مختلفی بازی را تجزیه و تحلیل کنند، اما همه ما جریان مسابقه را تا کارت قرمز و پس از آن تماشا کرده ایم بنابراین می توانیم تصمیمات داور در مورد دادن 2 کارت زرد را با قضاوت در مورد دیگر تیم ها مقایسه کنیم."

 

1285935

 

کونته نیز در پاسخ به خطاهای متعدد روی هازارد اشاره کرد و گفت: "هازارد بازی را شروع کرد، اما نمی توانست به درستی فوتبال بازی کند. این موضوع از سوی همگان قابل دیدن و قضاوت است."

 

آوریل 2017 - مخارج یونایتد توسط کونته مورد انتقاد قرار گرفت

 

مورینیو بیش از 150 میلیون پوند هزینه را صرف کرد اما کونته با اشاره به یونایتد و سیتی معتقد بود تنها با خرج فراوان نمی توان قهرمان شد. سرمربی چلسی گفت: "من فکر می کنم این فصل از این جهت بسیار مهم بود که بدانیم که همیشه با خرج کردن پول بیشتر نمی توان برنده شد.

 

1248531

 

در غیر این صورت، در این فصل مدعین قهرمانی چلسی، تاتنهام، آرسنال یا لیورپول نبودند. این فصل تنها سالی نبود که باشگاه های شهر منچستر مبالغ زیادی را صرف کرده اند. گذشته را نگاه کنید، این اتفاق طبیعی است."

 

جولای 2017 – کنایه مورینیو به ریختن موهای کونته

 

کونته بعد از فتح با هشدار به بازیکنانش مدعی شد که دو فصل پیش چلسی دهم شده و این اتفاق و دوران مورینیو دیگر نباید تکرار شود. کونته گفت: مربیان دو قهرمانی پیشین (چلسی و لستر) فصل بعد شغل خود را از دست دادند پس ما باید کاری کنیم تا بهترین راه حل را پیدا کرده و از آن استفاده کنیم."

 

1285931

 

پاسخ مورینیو چه بود؟ "من می توانم به روش های مختلف پاسخ کونته را بدهم اما نمی خواهم در این راه موهای خود را از دست دهم."

 

اکتبر 2017 – نصیحت کونته به مورینیو؛ روی یونایتد تمرکز کن

 

بعد از پیروزی بر بنفیکا، مورینیو با کنایه به کونته گفت من علاقه ندارم همانند دیگر مربیان برای مصدومیت بازیکنانم بارها گریه کنم. من معتقدم راه حل این موضوع تمرکز روی بازیکنان موجود و فکر نکردن به آسیب دیده هاست. اگر بخواهم مانند دیگران گریه و گریه کنم، می توانم برای 5 دقیقه گریه کنم، اما من اینگونه نیستم.

 

1281510

 

کونته نیز در پاسخ گفت: "من معتقدم مورینیو باید به یونایتد فکر کند نه چلسی. امسال و فصل قبل مورینیو بارها در مورد آنچه در چلسی رخ داد عکس العمل نشان داد اما تمرکز او باید روی یونایتد باشد."

 

ژانویه 2018 - مورینیو و دلقک خطاب کردن کونته

 

مورینیو مدعی شد رفتار مربیان مانند کونته کنار زمین همانند دلقک هاست. او گفت: "چون من رفتاری مانند دلقک ها کنار زمین ندارم یعنی شور و تعصبم را از دست داده ام؟ من ترجیح می دهم رفتار فعلی خودم را حفظ کنم زیرا نشانه بلوغ بیشتری بوده و هم برای خودم و هم برای یونایتد بهتر است."

 

من فکر نمی کنم شما برای نشان دادن تعصب خود باید رفتاری دیوانه وار در کنار زمین داشته باشید. شور و اشتیاق آن چیزی است که یک فرد به کار خود اختصاص دهد نه آنکه فقط آن را برابر دوربین ها بروز دهد."

 

1285937

 

کونته نیز در پاسخ از واژه ای ایتالیایی استفاده کرد که معنای آن این بود؛ عقل مورینیو رو به زوال بوده و کارهای گذشته خود را فراموش کرده است.

 

کونته در پاسخ به مورینیو گفت: "دلقک؟ من فکر می کنم مورینیو در مورد رفتارهای خودش در گذشته صحبت کرده است و بعضی وقت ها مردم فراموش می کنند در گذشته چه کارهایی انجام می دادند"

 

ژانویه 2018 - مورینیو و اشاره به تبانی کونته

 

مورینیو روز جمعه و پس از پیروزی منچستریونایتد در جام حذفی انگلیس کنایه های خود را ادامه داد و اعلام کرد که هرگز به دلیل تبانی تا به حال محروم نشده است.

 

1248755

 

در سال 2012، فدراسیون فوتبال ایتالیا کونته را متهم کرد که در گذشته و دوران هدایت سیه نا گزارش تبانی را به فدراسیون نداده است.

 

به همین دلیل سرمربی ایتالیایی چلسی ابتدا 10 ماه محروم شد که بعدها به 4 ماه تقلیل یافت و مورینیو تاکید داشت که هرگز چنین اتفاقی برای او رخ نخواهد داد.

 

ژانویه 2018- وقتی کونته مورینیو را انسانی کوچک خواند

 

کونته پس از دیدار تیمش مقابل نوریچ در جام حذفی مورینیو را انسان کوچکی دانست. سرمربی ایتالیایی گفت: "فکر می کنم پاسخ دادن به چنین صحبت هایی دشوار است، زیرا وقتی هدف یک نفر توهین کردن به دیگران است، نشان می دهد که آدم کوچکی است.

 

1285938

 

در گذشته مورینیو نشان داده انسان کوچکی است. همه ما او را به خوبی می شناسیم و می دانیم همیشه همینطور بوده است و این شیوه اوست پس این ماجرا من را شگفت زده نکرده است.

 

زمانی او رانیری را به خاطر زبان انگلیسی تحقیر کرد و بعد در هنگام برکنارش اش برای رانیری پیراهن خود را فرستاد. من نگران صحبت های او نیستم. وقتی منچستریونایتد و چلسی با هم روبرو شوند، فرصت خوبی برای من و اوست تا در یک اتاق موضوع را حل کنیم. نمی دانم آیا او آماده حضور با من در یک اتاق است یا نه، فقط من و او."

 

 

ژانویه 2018- و بالاخره پایان

 

1285939

 

در ادامه هر 2 سرمربی ترجیح دادند این جنگ لفظی را پایان دهند . مورینیو گفت: "اگر کسی به شما توهین کند، شما می توانید یا انتظار پاسخ داشته باشید یا سکوت. بار اولی که کونته به من توهین کرد من پاسخ دادم؛ اما بار دوم او باز هم توهین کرد و حالا از نظر من رفتار کونته اهانت بوده پس سکوت می کنم و این لحظه از نظر من پایان ماجرا خواهد بود."

 

سرمربی ایتالیایی چلسی نیز مدعی شد دیگر پاسخ مورینیو را نخواهد داد.

 

منبع: اسکای اسپورتس

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها