کد خبر : 1508600 | 10 اسفند 1396 ساعت 18:57 | 463.3K بازدید | 0 دیدگاه

شفر به برانکو؛ سال بعد قهرمان شو

طعنه‌های بی‌ پایان مرد آلمانی به پروفسور

در پایان دربی 86 طرفداران استقلال پیرمرد آلمانی را روی دوش در ورزشگاه چرخاندند تا جشن پیروزی در مقابل رقیب دیرینه برای سرمربی آبی ها شیرینی بیشتری داشته باشد.

طعنه‌های بی‌ پایان مرد آلمانی به پروفسور 

به گزارش "ورزش سه"، درست نیم فصل پیش بود، هفته دهم دور رفت استقلال با هدایت وینفرد شفر در اولین بازی رسمی با پیرمرد آلمانی در لیگ برتر به مصاف پرسپولیس رفت و با شکست مقابل رقیب سنتی مشکلات و بحران های بسیار زیادی را پیش روی سرمربی جدید خود قرار داد.


آن روز شفر که بسیاری اعتقاد داشتند بزرگ ترین ریسک عرصه مربیگری پرافتخار خود را با قبول کردن سکان هدایت استقلال پذیرفته است بدون این که ناامید شود مدعی شد تنها باید با کار و تلاش بیشتر تیم را به شرایط مطلوب بازگرداند. امیدی که چندان کسی روی آن حساب نمی کرد چون استقلال به اندازه ای مشکل داشت که بعید بود به این زودی ها کسی مثل شفر با عدم شناخت کافی از فوتبال ایران بتواند آنها را برطرف کند اما با گذشت چند هفته و مدتی کوتاه پیرمرد آلمانی ورق را برای آبی ها برگرداند.


شفر با حضور فعال در فضای مجازی و انتشار پست های روحیه ساز در صفحات اینستاگرام خود نه تنها روی مسائل روحی روانی درون اردویی بلکه روی روح و روان طرفداران هم با سیاست خاصی کار کرد تا آنها را به عنوان یار دوازدهم همراه برنامه هایش داشته باشد، تصمیمی حرفه ای و هوشمندانه از پیرمرد آلمانی که کمک شایانی به بازسازی استقلال کرد.


آبی ها هفته به هفته با شفر پیشرفت کردند و نتایجی گرفتند که کمتر کسی تصور آن را داشت، از نتایج مهم تر نوع فوتبالی بود که استقلال ارائه می داد و انتظارات را برآورده می کرد. بردها یکی پس از دیگری از راه رسید و در ابتدا منجر به فینالیست شدن آبی ها در جام حذفی شد و بعد هم صدرنشینی در گروه مرگ لیگ قهرمانان با برد مقابل الهلال رقم خورد تا محبوبیت مرد آلمانی روز به روز بیشتر شود. شفر که دوست نداشت به این زودی ها از راه رفتن روی ابرها در آسمان آبی کوتاه بیاید نقشه های زیادی برای برد در دربی کشید چون خوب می دانست برد در این بازی مهم تر از قهرمانی در لیگ بود.


شفر که در این روزها با برانکو ایوانکوویچ هم جنگ های لفظی زیادی پیدا کرده بود در دربی 86 طعنه های خود را ادامه داد  تا درس فراموش نشدنی به پروفسور کروات سرخ بدهد. مهم ترین پیغام این طعنه ها برای برانکو این بود که او رویای دو قهرمانی در لیگ برتر ایران در یک سال را فراموش و به دنبال بالا بردن جام قهرمانی در سال آتی باشد آن هم با دومین باخت در دربی هایی که سرمربی پرسپولیس بوده است.


شفر به خاطر همین طعنه ها و ناکام گذاشتن رقیب سنتی بیشتر از همیشه خودش را در دل و قلب هواداران استقلال جا داد تا این گونه قلم دوش طرفداران در ورزشگاه آزادی دور افتخار بزند  و با چرخاندن شال های آبی روزی فراموش نشدنی برای خود و تیمش رقم بزند. شادی بی پایانی که می تواند روزهای رویایی و طلایی تری را برای استقلال و این پیرمرد موقشنگ آلمانی در پی داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(عکس‌ها از امیرحسین خیرخواه و سجاد ایمانیان)

 

دیدگاه‌ها