کد خبر : 1509501 | 14 اسفند 1396 ساعت 09:55 | 183.8K بازدید | 0 دیدگاه

آمار می گوید؛ فوق تصور مثل حسن یزدانی

ماموریت غیرممکن؛ شش دقیقه مقابل پلنگ جویبار!

مرور مسابقات حسن یزدانی در سال 96 نشان می دهد به جز یک کشتی گیر، سایر حریفانش با امتیاز عالی مقابل او شکست خورده اند.

ماموریت غیرممکن؛ شش دقیقه مقابل پلنگ جویبار!

به گزارش "ورزش سه"، حسن یزدانی که حالا با داشتن طلای آسیا، جهان و المپیک کارنامه افتخارات خود را کامل کرده، در سال 96 در 3 تورنمنت رسمی شرکت کرد. این کشتی گیر که بعد از المپیک 2016 تصمیم گرفت به یک وزن بالاتر رفته و در 86 کیلوگرم کشتی بگیرد، در سال جاری آمار فوق العاده ای از خود به جای گذاشته است. 


نابغه ایرانی که در جام جهانی سال 2017 که اواخر سال گذشته در کرمانشاه برگزار شده بود، شکست تلخی را در فینال این رقابت ها مقابل حریف آمریکایی تجربه کرد. با این حال همان موقع کادرفنی و شخص رسول خادم پشت این قهرمان ایستادند و تنها تغییر وزن را دلیل این شکست دانستند. این شکست آنقدر برای کشتی گیر جویباری سخت بود که او در سال 96 سعی کرد آمادگی فوق العاده ای از خود نشان دهد و دنیای کشتی را انگشت به دهان کند.

 


قهرمانی در باکو بدون دادن یک امتیاز


اولین تورنمنتی که حسن یزدانی در سال جاری تصمیم گرفت در آن شرکت کند، بازی های کشورهای اسلامی به میزبانی باکو بود. این کشتی گیر آماده در دور اول این رقابت ها بهادر کودیروف از تاجیکستان را 10 بر صفر شکست داد. او سپس در نیمه نهایی شریف شریف اف از آذربایجان که مدال طلای المپیک لندن را در کارنامه دارد، 11 بر صفر مغلوب کرد. همچنین سلیم یاشار دارنده مدال نقره المپیک ریو نیز در فینال 11 بر صفر مغلوب حسن یزدانی شد. در واقع یزدانی حتی یک امتیاز هم به حریفانش در این رقابت ها نداد و همه آنها را با امتیاز عالی و قبل از به پایان رسیدن 6 دقیقه وقت قانونی شکست داد. 

 

1237449

 


طلای جهانی با آماری فوق العاده


سخت ترین میدان برای حسن یزدانی در سال 96 بدون شک مسابقات جهانی 2017 در پاریس محسوب می شد. او که در سال 2015 این رقابت ها در وزن 70 کیلوگرم به مدال نقره رسیده بود، حالا در چند وزن بالاتر روی تشک رفته بود. عظمت دولت بیکوف از قزاقستان با نتیجه 12 بر 2 و در کمتر از 4 دقیقه مغلوب حسن یزدانی شد. کشتی گیر ایرانی در دور بعدی پیتر یانولوف از مولداوی را در کمتر از 4 دقیقه و با نتیجه 10 بر صفر شکست داد. الکساندر گوستیف از آذربایجان هم با نتیجه 10 بر صفر مقابل نابغه ایرانی زانو زد. تنها کشتی گیری که در این مسابقات 6 دقیقه مقابل یزدانی ایستاد و با امتیاز عالی و ضربه فنی شکست نخورد، الکساندر والیف از روسیه بود که 4 بر صفر کشتی را واگذار کرد تا یزدانی به فینال برسد. یزدانی در فینال مسابقات با بوریس ماکویف از اسلواکی روبرو شد و او را هم در کمتر از 3 دقیقه با نتیجه 10 بر صفر از پیش رو برداشت تا اولین طلای خود را در مسابقات جهانی کسب کند. در این رقابت ها نیز یزدانی فقط 2 امتیاز به حریفانش داد و اکثر آنها را پیش از پایان وقت قانونی مغلوب کرد. 

 


ادامه درخشش در آسیا


یزدانی دیروز کار خود را در رقابت های قهرمانی آسیا در قرقیزستان پی گرفت و عظمت دولت بیکوف از قزاقستان را با نتیجه 12 بر 2 مغلوب کرد. او در کمتر از 3 دقیقه جاورایل شاپیف از ازبکستان را با نتیجه 13 بر صفر از پیش رو برداشت تا به فینال برسد. یزدانی در این دیدار اویوتمان اورگودول دارنده مدال نقره آسیا از مغولستان را در کمتر از 3 دقیقه با نتیجه 10 بر صفر مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت. 

 

1237447

 


فوق تصور مثل یزدانی


حسن یزدانی که به تازگی 23 سالش به اتمام رسیده، در اوج پختگی و آمادگی قرار دارد و مرور نتایج او در سال جاری نشان می دهد که هیچ کشتی گیری در دنیا نمی تواند در این شرایط با او رقابت کند. تنها یک حریف در مسابقات جهانی توانسته مقابل یزدانی 6 دقیقه مبارزه کند و 10 مسابقه دیگر نابغه ایرانی با کسب امتیاز عالی برای او قبل از به پایان رسیدن وقت مسابقه به اتمام رسیده است. آمار می گوید؛ فوق تصور مانند حسن یزدانی.

دیدگاه‌ها