کد خبر : 1510072 | 16 اسفند 1396 ساعت 11:09 | 59.5K بازدید | 0 دیدگاه

درخشش طارمی، تبریزی، علیپور و تیام

الجزایر و مراکش علیه ستاره‌های ایران در ای سی ال

مهاجمان ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا در رسیدن به 4 گل زده ناموفق بودند.

الجزایر و مراکش علیه ستاره‌های ایران در ای سی ال

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات هفته سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب در روزهای دوشنبه و سه شنبه برگزار شد و 16 تیم این منطقه بازی های دور رفت را پشت سر گذاشتند. در این سه هفته ای که از رقابت های آسیایی گذشته، نبرد مهاجمان تیم های مختلف برای گلزنی و رسیدن به عنوان آقای گلی هم جذاب و تماشایی بوده است.

 

 

  • آقای گل های آفریقایی، اساتید دبل


بهترین گلزنان منطقه غرب آسیا در دور رفت مرحله گروهی متعلق به تیم های قطری هستند. اشتراک دیگری که این دو گلزن دارند، آفریقایی بودنشان است. بغداد بونجاح و یوسف العربی ستاره های الجزایری و مراکشی تیم های السد و الدحیل هر کدام با 4 گل زده در رتبه نخست گلزنان غرب آسیا قرار دارند. البته آنها در آمار کلی فعلا ریکاردو گولارت 5 گله از گوانگژو را بالاتر از خود می بینند.


یوسف العربی در گروه B لیگ قهرمانان در مقابل ذوب آهن ایران موفق به گلزنی نشد اما در دو دیدار بعدی تیمش مقابل الوحده امارات و لوکوموتیو ازبکستان دبل کرد و به صدر جدول گلزنان رسید. رقیب العربی در لیگ ستارگان قطر، که در آسیا هم پا به پای او آمده، عملکردی مشابه داشته و با 2 دبل به صدر جدول گلزنان رسیده است. اولین دبل او در بازی نخست مقابل الوصل امارات رقم خورد که باخت یک بر صفر را با کسب 3 امتیاز شیرین از امارات برای السد عوض کرد. دومین دبل بونجاح بیان کننده تفاوت او با العربی در رقابت با تیم های ایرانی است. مهاجم باهوش الجزایری در مقابل پرسپولیس ایران دو گل به ثمر رساند و اصلی ترین عامل پیروزی السد مقابل صدرنشین لیگ ایران بود. در بازی سوم هم که السد مقابل نسف قارشی گلی به ثمر نرساند و بونجاح هم در گلزنی ناکام ماند.

 

1288349

 

1288350

 

در بین گلزنان ایرانی که در این سه هفته نسبتا هم خوب و قابل قبول کار کرده اند، علی علیپور، مرتضی تبریزی و مهدی طارمی همگی با 3 گل، صدرنشین هستند و در صدد رسیدن به صدر جدول گلزنان قرار دارند. نکته جالب در خصوص این سه بازیکن، نقطه های اوج گیری آنها در گلزنی آسیایی است.

 

 

  • علی علیپور؛ قاتل خانگی


علی علیپور، بهترین استارت ممکن را در لیگ قهرمانان فصل جاری زد و در روز  پیروزی پرسپولیس مقابل نسف قارشی ضمن عملکرد خوبی که داشت، با ثبت یک دبل برای رقبای آسیایی خود خط و نشان کشید. علیپور در دومین بازی تیمش مقابل السد همانند اکثر هم تیمی های خود نمایش ضعیفی داشت و در امر گلزنی هم توفیقی به دست نیاورد. سومین بازی آسیایی پرسپولیس اما برای مهاجم جوان این تیم یک گل دیگر به همراه  داشت. علیپور تا به اینجا 3 گل خود را فقط در ورزشگاه آزادی زده و این نشان می دهد او در مقابل تماشاگران پرسپولیس انرژی بالایی دارد. کادر فنی السد قطر هم با این روندی که علیپور داشته، قطعا برای مهار او در بازی برگشت مقابل پرسپولیس در تهران تدابیر ویژه ای خواهد اندیشید.

 

1288348

 

  • مرتضی تبریزی؛ مرد همه فن حریف


مهاجم تیم فوتبال ذوب آهن در این سه بازی که از لیگ قهرمانان سپری شده عملکرد بسیار خوبی داشت و مانند بازی های لیگ یکی از ارکان اصلی موفقیت تیمش بوده است. تبریزی در دیدار نخست که ذوبی ها مقابل الدحیل قدرتمند در قطر شکست خوردند، گلی به ثمر نرساند. در دومین بازی که ذوب در مقابل لوکوموتیو برگزار کرد، مرتضی تبریزی با یک ضربه سر دروازه قهرمان ازبکستان را باز کرد و زمینه ساز نخستین برد آسیایی تیمش شد. اوج کار تبریزی اما در دیدار سوم بود. روز گذشته برتری ذوب آهن ایران در مقابل الوحده امارات در شرایطی رقم خورد که ستاره خط حمله این تیم دبل کرد و هر دو گل را برای قلعه نویی و هواداران ذوب به ارمغان آورد. نکته ی مهمی درباره تبریزی وجود دارد و آن هم گلزنی او به صورت پیاپی با پا و سر است. سه گل آسیایی او هم با ضربات سر قاطع و هم با شوت پشت محوطه به دست آمده است.

 

1288347

 

  • مهدی طارمی؛ تشنه ی آقای گلی آسیا


ستاره ایرانی تیم الغرافه قطر برخلاف انتظار خیلی از منتقدانش، بلافاصله پس از حضور در قطر در ترکیب الغرافه جا افتاد و در این تیم گلزنی ها و اثرگذاری های خاص خودش را آغاز کرد. طارمی در نخستین بازی آسیایی این تیم یک گل به الجزیره زد اما نتوانست مانع شکست تیمش شود. نقطه اوج طارمی در دور رفت برخلاف علیپور و تبریزی، بازی دوم بود. مهاجم ملی پوش ایرانی در دیدار تیمش مقابل تراکتورسازی ایران عملکردی خیره کننده داشت و ضمن ثبت یک دبل، روی سومین گل الغرافه هم بیشترین سهم را داشت. او البته در آن بازی یک پنالتی هم از دست داد که اگر دقت بیشتری کرده بود، الان آقای گل غرب آسیا بود. در بازی سوم هم طارمی با وجود تلاش های بسیاری که کرد، در امر گلزنی توفیقی به دست نیاورد. مهدی طارمی که فصل گذشته در لباس پرسپولیس در آسیا درخشید و 7 گل به ثمر رساند، امسال به دنبال آقای گلی لیگ قهرمانان است هرچند که ممکن است جام جهانی و آغاز فصل بعدی اروپا، مسیر پیشرفت این مهاجم مستعد را دستخوش تغییر کند.

 

1288346

دیدگاه‌ها