کد خبر : 1510257 | 17 اسفند 1396 ساعت 11:50 | 86.5K بازدید | 0 دیدگاه

والیبال مدل 96 جذاب تر شد

شگفتی اردکان؛ چیزی شبیه اس.خوزستان و لسترسیتی!

خاتم اردکان بعد از چند سال لیگ برتر والیبال را کاملا غیرقابل پیش بینی کرده و به شکست قهرمان 2 سال اخیر در خانه خودش امیدوار است.

شگفتی اردکان؛ چیزی شبیه اس.خوزستان و لسترسیتی!

به گزارش "ورزش سه"، با تشکیل تیم بانک سرمایه و جذب اکثر ستاره های تیم ملی والیبال ایران، لیگ برتر این رشته در 2 سال اخیر با جذابیت نسبتا پایینی حداقل برای رسیدن به قهرمانی دنبال می شد. مثل همین امسال همه علاقه مندان به والیبال حدس می زدند که مصطفی کارخانه با مهره های کلیدی که در اختیار دارد، می تواند قهرمانی لیگ برتر را به راحتی آب خوردن به دست بیاورد.


در 2 سال اخیر هم که پیکان، پرافتخارترین تیم لیگ برتر ایران با جذب برخی از مهره های مطرح مثل سعید معروف تا فینال می رسید و قصد داشت برابر قدرت بانکی ها بایستد، موفق به چنین کاری نشد تا در لیگ سال 96 اتفاقات جدیدی رقم بخورد. 
بعد از چند سال نه تنها لیگ از حالت دوقطبی خارج شده و تیمی به جز پیکان همراه با بانک سرمایه به فینال رسیده؛ بلکه این تیم با بازیکنان نه چندان مطرح خود ستاره های سرمایه را در خانه خودشان هم به دردسر انداخت.


خاتم اردکان که در پایان مرحله گروهی لیگ برتر والیبال در رده هفتم قرار گرفت و به سختی خودش را به پلی آف رساند؛ در دور حذفی متحول شد. شاگردان میرحسینی در این تیم پرتماشاگر در اردکان و یزد؛ در مرحله اول پلی آف از سد سایپا که مقام دوم مرحله گروهی را کسب کرده بود، به شکلی کاملا قاطعانه گذشتند. هیچ کس تصور نمی کرد، بلایی که سر نارنجی پوشان تهرانی آمده بود، این بار بر سر شهرداری تبریز بیاید؛ اما آنها هم نتوانستند در برابر انگیزه اردکانی ها دوام بیاورند. 

 

1288573

 

کار به فینال کشید و عصر روز گذشته اولین بازی از فینال لیگ برتر والیبال از سال 96 در خانه والیبال تهران برگزار شد؛ جایی که نزدیک به هزار هوادار تیم خاتم اردکان سالن را روی سرشان گذاشته بودند و تا لحظه آخر دست از تشویق برنداشتند. 
بعد از بردن ست اول؛ حتی کامپیوتر مصطفی کارخانه هم مقابل انگیزه شاگردان میرحسینی هنگ کرد. نفراتی مثل شهرام محمودی، محمد موسوی، عادل غلامی، فرهاد قائمی و مجتبی میرزاجانپور مقابل دیدگان سرمربی تیم ملی از پس بازیکنان نسبتا گمنام خاتم اردکان برنمی آمدند و 2 ست متوالی را به آنها واگذار کردند. 


البته این شگفتی نیمه کاره ماند چون ستاره های بانک سرمایه به خودشان آمدند و ست های چهارم و پنجم را به سود خود به پایان رساندند تا در لحظه آخر از گیر افتادن در چنگال شگفتی ساز لیگ برتر فرار کنند. 


تیم اردکانی؛ حالا وعده جبران در بازی برگشت را داده است. میرحسینی امیدوار است با تکیه بر قدرت بازیکنانی چون حسین امیری که با موهای منحصر به فرد خود در تصاویر کاملا مشخص است و بازیکنی چون حسن صنوبر که سابقه بازی در تیم ملی را هم دارد؛ در کنار انگیزه بازیکنان جوان تر در اردکان با هواداران استثنایی خود ستاره های ملی پوش سرمایه را به زانو دربیاورد. 


حتی اگر اردکانی ها نتوانند در بازی برگشت هم از پس بانک سرمایه بربیایند و هت تریک قهرمانی شاگردان کارخانه کامل شود؛ بازهم می توان آنها را شگفتی ساز نامید؛ چیزی شبیه استقلال خوزستان در لیگ پانزدهم فوتبال و یا لسترسیتی که 2 فصل قبل قدرت های بزرگ لیگ جزیره را انگشت به دهان گذاشت و جام قهرمانی را بالای سر برد.

 

1288572

 

1288574

 

1288575

 

1288576

 

1288571

دیدگاه‌ها