کد خبر : 1510836 | 20 اسفند 1396 ساعت 09:11 | 15.7K بازدید | 0 دیدگاه

آن دختر 8 ساله جای خود را در تاریخ وزنه برداری زنان ساخت

پیام احساسی نایب رییس جهانی وزنه برداری به ایرانی ها

نایب رییس فدراسیون جهانی وزنه برداری پیامی را بعد از وزنه زدن دختر 8 ساله در جام فجر منتشر کرد.

پیام احساسی نایب رییس جهانی وزنه برداری به ایرانی ها

به گزارش "ورزش سه"، آیسن ادیب، دختر 8 ساله اردبیلی که از سوی فدراسیون وزنه برداری برای رفتن روی تخته و وزنه زدن به صورت نمایشی به اهواز دعوت شده بود تا در مراسم افتتاحیه جام بین المللی فجر شرکت کند، با وجود ممانعت در روزهای اولیه، در اختتامیه توانست به آرزوی خود برسد


در روز افتتاحیه این رقابت ها مخالفت برخی از مسئولان باعث شد تا در حضور نایب رییس فدراسیون جهانی این دختر 8 ساله از رفتن روی تخته منع شود؛ اما بعد از گذشت 2 روز و در مراسم اختتامیه این اتفاق افتاد.


 با توجه به اینکه اورسلا پاپاندریا، نایب رییس فدراسیون جهانی در مراسم اختتامیه حضور نداشت و به آمریکا بازگشته بود، بعد از اینکه متوجه وزنه زدن این دختر 8 ساله شد، برای او پیامی را منتشر کرد: «بعد از دو روز سخت، آیسن ادیب جای خودش را در تاریخ وزنه برداری زنان ساخت و اولین زنی شد که بر روی تخته رفت و در مقابل مردان و زنان وزنه زد. قدرت و شجاعتی که من از زنان ایرانی دیدم حیرت آور بود و با حمایتی که مردان از آنها داشتند ترکیب شده بود. من مفتخرم که بعضی از این اتفاقات را دیدم و دست یاری به سمت ریحانه طریقت که مادر وزنه برداری است، دراز می کنم. توضیح دادن با کلمات سخت است اما همه آنها  قلب من را تسخیر کردند.»

دیدگاه‌ها