کد خبر : 1510872 | 20 اسفند 1396 ساعت 11:06 | 303.8K بازدید | 4 دیدگاه

کی‌روش از انتشار قراردادش ناراحت است

واکنش جنجالی تاج به تمدید کی‌روش و برکناری ساکت

رییس فدراسیون فوتبال اعلام کرد پرونده ایران و عربستان به CAS رفته و احتمالا اتفاقات خوبی در این خصوص رخ بدهد.

واکنش جنجالی تاج به تمدید کی‌روش و برکناری ساکت

به گزارش "ورزش‌سه"، مهدی تاج بعد از نشست خود با مدیران لیگ برتر فوتسال درباره اتفاقات موجود در فوتبال و فوتسال توضیحاتی را ارائه داد که در ادامه می خوانید:

 


فوتبال بدون حاشیه مثل تهران بدون دود است


حاشیه در فوتسال و فوتبال وجود دارد؛ فوتبال و فوتسال بدون حاشیه مثل تهران بدون ترافیک و دود است. باید سعی کنیم این حواشی را کم کنیم. خوشبختانه الان حواشی محدود است. از نظر نتایج در همه رشته ها خوب کار کردیم، ولی در بحث حواشی که پیش می آید، یکی اش در فوتبال در این مدت بحث عربستان بود.

 


پرونده عربستان چه شد؟


ما تاکید کردیم و الان پرونده به CAS رفته است. من دیدم که می گویند چه اقدامی کرده اید؟ ما تنها کاری که می توانستیم بکنیم این بود که به CAS اعتراض کنیم. البته حضور آقای اینفانتینو بسیار راهگشا بود. صحبت هایی که او کرد مفید بود. او معیاری را از فیفا داد که استاندارد است. ای اف سی به ما در این خصوص کمک کرد و نامه فدراسیون فوتبال را در صورتجلسه مسابقات آینده گذاشت که اگر تصویب شود، این مساله حل می شود. 

 


ماجرای پرداخت غرامت


پرداخت غرامت را CAS پیگیری می کند. برخی دوستان از نظر حقوقی نمی دانند چه باید بکنیم. ما که نمی توانیم دعوا کنیم و شمشیر بکشیم. کاری که می توانستیم انجام دهیم، همین بود.

 


ترقه ای که پیش چشم اینفانتینو زدند


ترقه ای که زدند، کار خوبی نبود. این کار برخلاف میل ما و دو باشگاه بود. آنها تلاش کردند اتفاقی نیفتد؛ البته در دربی با این حساسیت یک ترقه هم مشکلی نیست. ما ریسک کردیم و اینفانتینو را برای دربی به ایران آوردیم. خوشبختانه سنگ هایی که پرتاب کردند را رفته بود و ندید. با این حال کار ترقه زدن کار خوبی نیست. همه باید تلاش کنیم این حرکت ها انجام نشود. 

 


در بازی استقلال- العین اتفاقی نیفتد


بازی فردا بازی مهمی است. همه باید کمک کنیم که به تماشاچی ها بگوییم اگر قرار است اتفاقات مهمی در ورزش بیفتد و الزامات را اجرا کنیم، باید ورزشگاه ها با برنامه و امن باشد . ما باید به همه بگوییم که در ورزشگاه هایمان اتفاق بدی نمی افتد که اگر رخ بدهد، باید منتظر واکنش ناظر داوری و گزارش او باشیم. ما جلوی چشم او ترقه ای زدیم که او بالا پرید و بعد هم خنده ای به ما کرد. او حتی در راه به ما گفت می دانی این چه بود که زدند؟ آنها هم دربی دیده اند. این اتفاقات در همه دربی ها ممکن است بیفتد. خدای ناکرده اما اگر فردا در بازی استقلال و العین اتفاقی بیفتد که بد باشد، همه تیغ را می برند به سمت فدراسیون که چرا در پرونده عربستان دفاع نشد. به همین خاطر باید در ورزشگاه اتفاق بدی نیفتد.

 

سیرالئون از لیبی بهتر است


ما دنبال بازی با لیبی بودیم و قطعا تیم موردنظری بود که کادرفنی می خواست. همه کشورهایی که درخواست کردیم با نظر سرمربی تیم ملی بود وباید به نظر او احترام بگذاریم. کی روش روندی را پیش بینی می کند و از فدراسیون می خواهد. در این بازی با سیرالئون لژیونرها نیستند و بازیکنان حاضر در لیگ قهرمانان هم حضور ندارند. بازی ضعیفی است که 70، 80 درصد تیم ملی وجود ندارد. موضوع این است که لیبی نیامد و دوستان پیشنهاد دادند سیرالئون خوب است و ما وارد مذاکره شدیم. از نظر رتبه بندی فیفا سیرالئون بهتر از لیبی است. اینکه لیگ نداردو لیگش منظم نیست، مجموعه فنی نظرش این بود که با آنها بازی کنیم. تاکید می کنیم از لیبی بهتر است و عمده تیم شان لژیونر هستند. انتقادهایی هست و قابل قبول است اما تیم بدی نیست.

 


باید پول بلیت سیرالئون را بدهیم


آنها پذیرفتند که بیایند. ما مشکلاتی برای آوردن تیم سیرالئون به ایران داریم. ما بلیت آنها را باید بگیریم. 

 

 

گزارش ناظرهای امنیتی خوب بود


ناظرهای امنیتی ای اف سی به ایران آمدند و کشور ما را امن تلقی کردند. هیچ اتفاق بدی را ندیدند و گزارش بدی ندادند. با این حال گزارش به کمیته مسابقات ای اف سی رفته و همین که این کنفدراسیون در کمیته امنیت دیگر پرونده را بررسی نکرد باید موضوع را فوتبالی دید و به نظرم پرونده روبه جلو است.

 


فشاری برای برکناری ساکت وجود ندارد


چنین چیزی وجود ندارد. امسال همه باید به سمت کار مدون و به نفع تیم ملی و ایران برویم. ساکت اگر مدرک تحصیلی نداشت نمی توانست بیاید و دبیرکل فدراسیون شود. هیچ فشاری روی مااز طرف وزارت ورزش برای برکناری ساکت وجود ندارد. 

 


کی روش زحمتش را می کشد


کی روش زحمت می کشد و کار می کند. فدراسیون فوتبال هم مصمم است که از او حمایت کند. ما و شما هم باید تلاش کنیم تا بتوانیم 3 بازی آبرومند و در خور شان کشورمان انجام دهیم. انشاءالله نتایج خوبی بگیریم.

 


گروه ما در جام جهانی، گروه قهرمانان است


هر کشوری در دنیا 3 بازی انجام می دهد. یک رییس فدراسیونی را پیدا کن که بگوید در جام جهانی 5 بازی می کنیم. اگر بالا رفتیم می شود 4 تا. اینکه انتظار داشته باشید ما اسپانیا و پرتغال را با نتیجه خوب ببریم، درست نیست. اینفانتینو حرف قشنگی زد، عزیزی در جریان ملاقات گفت گروه ما در جام جهانی خیلی سخت است که اینفانتینو گفت شما خودتان هم قهرمان هستید. به همین خاطر من می گویم این گروه گروه قهرمانان است. ما هم قهرمان آسیا هستیم و آنها قهرمان آفریقا، اروپا و جهان هستند. 

 

 

با کی روش برای تمدید صحبت کردیم


ما باید به حواشی گوش ندهیم و به سمت موفقیت برویم. ما دوماه بعد از جام جهانی، جام ملت های آسیا را داریم. یعنی اگر بخواهیم تغییری روی نیمکت تیم ملی انجام بدهیم، باید به مردم توضیح بدهیم که این کار منطقی است یا نه. باید بگوییم که چطور به نتیجه تغییر رسیدیم. ما باید از وجود آقای کی روش استفاده کنیم. حضور او مفید است. با کی روش صحبت هایی در زمینه تمدید قرارداد شده است.

 


باید ما را به سمت قهرمانی آسیا و صعود به المپیک هل بدهید


زمانی گفتیم ما 5 ستاره هستیم، عده ای گفتند شما خودتان می گویید 5 ستاره هستید تا اینکه آقای اینفانتینو به ایران آمد و گفت ما به این کشور افتخار می کنیم که در کشورهای مختلف جهان 5 ستاره شده است. ما نباید به این راضی باشیم، باید فدراسیون را به جلو هل بدهید که برای ما قهرمانی جام ملت های آسیا مهم است و 40 سال است این اتفاق نیفتاده.  دو تا اتفاق را باید از فدراسیون بخواهید؛ یکی صعود امیدها به المپیک و یکی قهرمانی تیم ملی در جام ملت های آسیا.

 


باید کمک کنیم تا جو درستی ایجاد شود


باید حتما کمک کنید تا جو درستی ایجاد شود. دوست داشتن و دوست داشته شدن را اپیدمی کنیم. فضایی که گاهی برای آقای کی روش ایجاد می شود، خوب نیست. مثلا قرارداد آقای کی روش را در یک سایت منتشر می کنند. ما باید ببینیم چطور در دنیا این اتفاق می افتد؟ وقتی یک مربی خارجی به کشوری می رود که قرار نیست قراردادش از سوی دو طرف منتشر شود، در یک سایت مخابره شود. 

 


کی روش از انتشار قراردادش ناراحت است


این قرارداد هم چند متمم دارد که متمم هایش منتشر نمی شود. بعد هم عده ای سرفرازانه افتخار می کنند که این قرارداد را منتشر کردند. باید ببینیم در خارج از کشور چه اتفاقاتی در این خصوص رخ می دهد. ما حتی درباره مربیان داخلی هم این کار را انجام نمی دهیم. کدام مربی داخلی ما قراردادش در سایت ها و اینستاگرام یک نفر منتشر می شود؟ این ها کارهایی است که کی روش هم می شنود و برایش عجیب است.کی روش خیلی ناراحت است و شما باید کمک کنید تا فضا درست شود.
 

 


موضوع درآمدزایی


ما 5 قرارداد با اسپانسر داشتیم. من 673 روز است که در فدراسیون حضور دارم و یکسری کارها را قول دادم انجام دهم. مثل مسائل تیم ملی که انجام دادیم. چمن کمپ و ساختمان فوتسال را هم درست می کنیم اما در بحث درآمدزایی با توجه به مسائلی که با صداوسیما و بودجه مجلس داریم، مشکلاتی هست. بعد که راه بیفتد برای آیندگان شرایط خوب می شود. دعواها دارد انجام می شود اما باید سازمان اقتصادی درست کنیم که کاملا از فدراسیون مجزا باشد. در این شرایط دولتی به فدراسیون نگاه نمی شود. این کار در مجمع آینده طرحش برده می شود. ما قراردادها را به 3 کارشناس رسمی دادگستری داده ایم. دعوای شیرازی با پرسپولیس و استقلال را آقای آل اسحاق خوب جمع و جور کرد. من در نامه ای که به آل اسحاق نوشتم صراحتا از او خواستم قرارداد تبلیغات محیطی با ایران نوین، قرارداد تبلیغات محیطی با فناپ، قرارداد با شرکت پگاه امین سیما و قرارداد فناپ برای تیم های ملی را بررسی کند و اگر حل اختلاف دیده شد، با حل اختلاف و اگر داوری دیده شد، با داوری حل کند. اگر نشد با دادگاه صالحه موضوع را حل کند. یعنی دست ما را باز گذاشتند. خاطرم جمع است که مسائل مالی اگر در حل اختلاف برطرف نشود، باید به دادگاه برود. اقای شیرازی هم قول داده پولی را پرداخت کند اما اعتراض هایی دارد که برای من قابل قبول نیست.  اینکه چرا 3 بعدازظهر دربی را برگزار کردید که ال ای دی ها مشخص نباشد. سازمان لیگ نمی تواند تنهایی بازی را 5 بعداز ظهر بگذارد. شورای تامین وجود دارد و محدودیت هایی وجود دارد. ما نمی توانیم حرف خودمان را بزنیم. این مساله باید به استاندارد برسد.

 


دلیل حضور پیروانی در کمیته اخلاق؟


مشکل خاصی نبود. کمیته اخلاق همه را احضار می کند. افراد زیادی به این کمیته می روند. امروز به من گفتند 7 نفر را برای شرط بندی و بقیه چیزها خواستند. سرمربیان و مدیران فدراسیون فوتبال را خواستند. این مساله درست است و همه باید کمک کنند.

 


سرمربی تیم امید ظرف یکی، دو روز مشخص می شود


به زودی و ظرف امروز و فردا سرمربی تیم امید مشخص می شود. هم ایرانی و هم خارجی مورد نظر مان است. به جمع بندی می رسیم و سرمربی را اعلام می کنیم. دلمان می خواهد در جاکارتای اندونزی هم موفق باشیم و کمیته ملی المپیک به نتیجه برسد که تیم امید موفق باشد. بعد از آن هم برای المپیک آماده می شویم که حسرتی 44 ساله است.

دیدگاه‌ها