کد خبر : 1510991 | 20 اسفند 1396 ساعت 17:08 | 8.3K بازدید | 0 دیدگاه

در انتظار تکمیل مربع قدرت؛

یاران طارمی راهی قطرکاپ می شوند؟

تیم فوتبال الغرافه جدی ترین شانس برای ایستادن در رده چهارم لیگ ستارگان قطر به شمار می آید.

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های لیگ ستارگان قطر هفته های پایانی خود را پشت سر می گذارد. در فاصله دو هفته مانده به اتمام این لیگ، تیم فوتبال الدحیل توانست به عنوان قهرمانی لیگ دست پیدا کند و دور از دسترس رقبا قرار بگیرد.

 

نکته جالب در خصوص جدول رده بندی لیگ قطر این است که دوم شدن السد حالا قطعی شده و مقام سومی تیم الریان هم از هفته قبل مسجل بود؛ یعنی شاگردان لادروپ از چند روز پیش می دانستند که اگر هر سه بازی باقیمانده از فصل را ببرند، به رده دوم نمی رسند و برعکس اگر همه بازی های خود را ببازند هم از جایگاه سوم پایین تر نمی آیند.

 

مهم ترین رقابتی که در این دو هفته پایانی فصل در لیگ قطر وجود دارد، تلاش برای کسب عنوان چهارمی لیگ است. این عنوان از جهت حضور در تورنمنت قطر کاپ حائز اهمیت است. قطر کاپ نام تورنمنت چهارجانبه ای است که هر ساله در کشور قطر بین 4 تیم بالای جدول لیگ ستارگان برگزار می شود و جذابیت بالایی هم دارد.

 

حالا برای تکمیل مربع قدرت فوتبال قطر و تعیین چهارمین تیم حاضر در قطر کاپ، 4 گزینه وجود دارد. به ترتیب احتمال و رده بندی فعلی لیگ، اصلی ترین گزینه تیم الغرافه است که هم اکنون با 29 امتیاز در رده چهارم جدول قرار گرفته است. تیم های ام صلال با 28، السیلیه با 25 و الاهلی با 22 امتیاز هم دیگر شانس های رسیدن به رتبه چهارم هستند. الغرافه در حالی چهارمین تیم فوتبال قطر است که در نیم فصل اول به هیچ وجه شرایط خوبی نداشت و با تغییر مربی و آوردن دو ستاره مهم یعنی وسلی اسنایدر هلندی و مهدی طارمی ایرانی رفته رفته خود را در جدول بالا کشید و تا جایگاه چهارم پیش رفت.

 

برنامه این چهار تیم در دو هفته پایانی به این گونه است که الغرافه با العربی و القطر بازی می کند، ام صلال به مصاف الریان و المرخیه می رود، السیلیه با الاهلی و الدحیل دیدار می کند و الاهلی هم پس از بازی مقابل  السیلیه، آخرین دیدار فصل خود را مقابل الریان انجام خواهد داد. بدین ترتیب از لحاظ برنامه بازی ها نیز الغرافه شرایط بهتری نسبت به 3 رقیب خود دارد.


در صورت رسیدن الغرافه به عنوان چهارمی لیگ ستارگان، تقابل طارمی و اسنایدر با قدرت های بزرگ قطر در یک تورنمنت جدید، جذاب و مهیج خواهد بود.

 

1289343

دیدگاه‌ها