کد خبر : 1511002 | 20 اسفند 1396 ساعت 17:34 | 11.5K بازدید | 0 دیدگاه

از ابتدا تا پایان پسر شماره 9؛

مرور روزهای طلایی عادل در والیبال

روز گذشته عادل غلامی کناره گیری خود از تیم ملی والیبال را اعلام کرد؛ اما روزهای خوب همراه او در مسابقات هیچ وقت فراموش شدنی نیست.

مرور روزهای طلایی عادل در والیبال

به گزارش "ورزش سه"، پس از درگیری سال گذشته عادل غلامی و محمد موسوی در تمرینات تیم ملی والیبال، عادل اردو را ترک کرد تا کولاکویچ او را از ترکیب خود کنار بگذارد. با این حال سرمربی تیم ملی یک بار دیگر امسال او را به جمع بازیکنان خود دعوت کرد اما عادل ترجیح داد به کار خود در تیم ملی پایان دهد. حالا دوران ملی او را در والیبال مرور خواهیم کرد.


عادل غلامی این ستاره آملی و 32 ساله، والیبال را از سال 1379 از آموزشگاه‌های شهرش آغاز کرد. سال بعد همراه تیم آبفا آمل در سوپرلیگ، شرکت کرد و رسماً وارد دنیای والیبال شد. او سپس به تیم نارنجستان نور پیوست و در سال‌های بعد تیم‌های صنام، پیکان تهران، پگاه ارومیه، سایپا و کاله را همراهی کرد و در پگاه و سایپا بازی‌های قابل توجه‌ای به نمایش گذاشت. غلامی از رده نوجوانان، تیم ملی را همراهی می‌کرد و تا سال ۹۰ در تیم ملی ایران حضور داشت اما به دلیل برخورد با مربی و تماشاگران در بازی از تیم ملی کنار گذاشته شد. عادل غلامی با بازی‌های منسجم خود، ولاسکو را متقاعد به دعوت او به تیم ملی کرد.


عادل غلامی در بازی‌های لیگ جهانی ۲۰۱۳ از ستارگان تیم ملی ایران بود و عملکرد خوبی در مسابقات قهرمانی آسیا و جام بزرگ قهرمانان جهان ۲۰۱۳ داشت. عادل غلامی از ارکان قهرمانی کاله در سال‌های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ در لیگ برتر بود. غلامی پس از پنج سال حضور در کاله و نایب قهرمانی در فصل ۹۳–۱۳۹۲، به میزان پیوست و بعد به عضویت تیم بانک سرمایه درآمد.

 

** افتخارات عادل غلامی در والیبال
* ملی

مدال طلا بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴
مدال طلا قهرمانی آسیا ۲۰۱۳
مدال نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰
مدال نقره قهرمانی آسیا ۲۰۰۹


* باشگاهی
نایب قهرمانی لیگ برتر والیبال ایران ۱۳۹۲ با کاله
قهرمانی لیگ برتر والیبال ایران ۱۳۹۱ با کاله
قهرمانی لیگ برتر والیبال ایران ۱۳۹۰ با کاله
قهرمانی باشگاه‌های آسیا ۲۰۱۳ با کاله
سومی باشگاه‌های آسیا ۲۰۱۲ با کاله
دومی و سومی لیگ برتر والیبال ایران ۱۳۸۸ و ۱۳۸۹ با کاله


*  فردی
بهترین مدافع میانی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰
بهترین مدافع میانی قهرمانی باشگاه‌های آسیا ۲۰۱۲

دیدگاه‌ها