کد خبر : 1511164 | 21 اسفند 1396 ساعت 21:14 | 58.3K بازدید | 0 دیدگاه

پرسپولیس می خواهد چهارشنبه سوری متفاوتی داشته باشد

یورش سرخ به پایان سال خوش

پرسپولیس با پیروزی در روز چهارشنبه سوری می تواند برای سال موفقیت آمیزش پایانی خوش را رقم بزند.

یورش سرخ به پایان سال خوش

به گزارش" ورزش سه" در روزی که در ایران به دلیل سه شنبه آخر سال ، مراسم آتش بازی و جشن برقرار است پرسپولیس باید در امارات به مصاف الوصلی برود که هفته گذشته در تهران با دو گل این تیم را مغلوب کرد. پرسپولیس در بازی برگشت هم به دنبال یک برد مقابل ضعیف ترین تیم گروه است. الوصل در حال حاضر از سه بازی اش هیچ امتیازی به دست نیاورده و در انتهای جدول گروه C قرار دارد. با این وجود انگیزه های الوصل و خاطره بد پرسپولیسی ها از چهارشنبه آخر سال در لیگ قهرمانان، این بازی را برای سرخ ها تبدیل به مسابقه ای مهم کرده است.


آن باخت تلخ


چهارشنبه سوری سال گذشته پرسپولیس در هفته سوم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، در ورزشگاه جاسم بن حمد شهر دوحه به مصاف تیم الریان رفت و شکست سنگینی خورد. در این بازی پرسپولیس با نتیجه سه بر یک مغلوب حریف شد. تاباتا دو گل و گارسیا یک گل برای شاگردان لادروپ زدند و مهدی طارمی تک گل پرسپولیس را به ثمر رساند تا این تیم آخرین سه شنبه سال 96 را با خاطره ای تلخ پشت سر بگذارد.


پایان خوش در فضایی صمیمی


برانکو و شاگردانش اینروزها در فضایی صمیمی و آرام برای موفقیت در لیگ قهرمانان آماده می شوند. آن ها تقریبا خیالشان از بابت قهرمانی در لیگ برتر راحت است و فشارهای ناشی از دو شکست برابر السد و استقلال نیز با کسب برد برابر الوصل در بازی دور رفت، برای آن ها از بین رفته است. پرسپولیس و برانکو در حال حاضر کار دیگری به جز موفقیت در مرحله گروهی و به خصوص بازی با الوصل ندارند. برانکو برای این بازی تمام بازیکنانش را در اختیار دارد، روابط درون تیمی مثبت است و سرخ ها آماده هستند. آن ها در بازی قبلی برابر الوصل نشان دادند که می توانند دوباره و بعد از چند نمایش متوسط همان تیم جذاب و هجومی همیشگی باشند.

 

1289540


سکوت و آرامش پروفسور


پرسپولیسی ها تمریناتشان را در باشگاه ایرانیان شهر دوبی انجام می دهند. با وجود دمای تقریبا 30 درجه ای اینروزهای امارات ، می توان گفت وضعیت آب و هوای این کشور و مناطق حاشیه خلیج فارس نسبت به دیگر زمان های سال در وضعیت نسبتا بهتری برای یک مسابقه فوتبال است و همین موضوع می تواند کمی از فشار آب و هوایی که معمولا روی بازیکنان ایرانی تاثیر می گذارد کم کند.  در تمرینات ، برانکو در چند روزی که تیمش در دوبی کار آماده سازی را انجام می دهد، در سکوت شاگردانش را زیر نظر دارد؛ سکوتی که بیش از هرچیز حس آرامش و انرژی مثبتی را از سوی پروفسور منعکس می کند.


پرسپولیس برای بازی با الوصل مجموعه کاملی از بازیکنانش را در اختیار دارد و گزارش ها و اخباری که از امارات می رسد حاکی از وجود آرامش و صمیمیتی ویژه در این تیم است. آن ها می خواهند در روزی که مردم ایران جشن سنتی شان را برگزار می کنند در زمین چمن جشن پیروزی و رسیدن به شانس بالا برای صعود را بگیرند. پرسپولیس به برد در این بازی نیاز مبرم دارد تا بتواند شرایطش را در این گروه پیچیده که سه تیم 6 امتیازی در آن حضور دارند بهتر کند. برد در این مسابقه شاگردان برانکو را 9 امتیازی خواهد کرد و آن وقت نتیجه بازی حساس السد و نسف قارشی می تواند تا حدودی این گروه را از پیچیدگی امروزش دور کند، هرچند شرایط در این گروه به گونه ای است که این احتمال وجود دارد که همه چیز در روزهای پایانی مسابقات مشخص شود.

 

1289541


امسال و پارسال


سال قبل پرسپولیس در روز چهارشنبه سوری در قطر به مصاف الریان رفت و با نتیجه سه بر یک شکست خورد. در آن مقطع پرسپولیس با یک برد برابر الوحده و یک مساوی برابر الهلال چهار امتیازی شد و پایین تر از الریان و الهلال در رده سوم قرار گرفت. هرچند این تیم در بازی های دور برگشت جبران کرد و با کسب 5 امتیاز به عنوان تیم دوم بعد از الهلال صعود کرد و الریان با 7 امتیاز در رده سوم قرار گرفت. شاگردان برانکو سال قبل در آخرین روز مسابقات و با برد الهلال برابر الریان و پیروزی برابر الوحده به مرحله بعد صعود کردند. امسال اما پرسپولیس با دو برد و یک باخت 6 امتیازی است و دو امتیاز از فصل قبل بیشتر گرفته است و برد برابر الوصل این تیم را 9 امتیازی کرده و به یکی از شانس های اصلی صعود بدل خواهد کرد.

 

1289539


یورش سرخ به یوزهای زرد دوبی


در آخرین سه شنبه سال ، مردم ایران از روی آتش می پرند تا زردی که نماد انرژی منفی است را به آتش سپرده و از آن سرخی که نماد زندگی و انرژی است را بگیرند. جالب است که فردا و در بازی حساس هفته چهارم، الوصل زردپوش خواهد بود و پرسپولیس مثل همیشه لباس سرخ به تن خواهد کرد تا این بازی نیز نماد و استعاره ای از مراسم چهارشنبه سوری باشد. اما همانطور که گفته شد پرسپولیس سال گذشته و در همین مقطع زمانی از سال ، با شکست برابر الریان با خاطره ای بد سال را به پایان رساند اما امسال چهارشنبه سوری می تواند روز جشن پرسپولیسی ها در دوبی باشد.

دیدگاه‌ها