کد خبر : 1511175 | 21 اسفند 1396 ساعت 11:59 | 19.6K بازدید | 0 دیدگاه

یک ایرانی قهرمان مسابقات آزاد رزمی جهان شد

مسابقات رزمی آزاد موسوم به مبارزات در قفس که به اختصار MMA نامیده می شود در حالی در کشور چین برگزار شد که افشین کیماسی در سبک وزن توانست به مقام قهرمانی برسد و پرچم ایران را به احتزاز در آورد.

اگرچه آن چیزی که بیشتر از قهرمانی این ورزشکار ایرانی این روزها در اقصی نقاط دنیا در فضاهای مجازی دست به دست می شود حرکت جوانمردانه افشین بود که نام او را بر سر زبانها انداخت.


کیماسی در مصاحبه با "ورزش سه" می گوید: خدا را شاکرم که توانستم برای کشورم افتخار کسب کنم و حاصل زحماتی که سالیان سال کشیده ام را به دست آورم این فقط لطف خدا بود و دعای خیر مردم که باعث شد من به این موفقیت برسم.


کیماسی در مورد حرکت جوانمردانه اش می گوید: خب این حرکت چیزی نبود که از قبل بخواهم به آن فکر کنم و زمانی که حریفم روی زمین بود طبق قانون مسابقات رزمی آزاد می توانستم به زدن او ادامه دهم و او هم در حالی که روی زمین افتاده بود به سختی می توانست از خودش دفاع کند اما من ترجیح دادم با او در حالت سرپا مبارزه کنم و دستم را برای بلند کردنش به سوی این حریف دراز کردم اگرچه ابتدا او فکر کرد من قصد فریب او را دارم ولی وقتی دستم را گرفت و بلندش کردم سالن منفجر شد و در ادامه هم توانستم شکستش دهم و بعداً وقتی رسانه ها را دیدم متوجه شدم که این حرکت من جهانی شده و باعث خوشحالی من شد.

 

افشین کیماسی


افشین کیماسی در پایان در مورد این مسابقات و اهداف آینده اش گفت: من هدفم این است تا بتوانم به کمک خدا و تلاش مضاعف روزی وارد مسابقات سازمان یو اف سی شوم و در آنجا نشان دهم که ایرانی ها می توانند در هر رشته ای موفق شوند و در آنجا برای کشورم افتخار کسب کنم این منتهای آرزوی من در این رشته است که روزی در رشته یو اف سی قهرمان جهان شوم و بتوانم کمربند قهرمان این رشته را کسب کنم. در مورد مسابقات چین هم باید بگویم که این مسابقات در ٩ وزن مختلف از ١١ کشور جهان به عنوان مسابقات ستارگان جهان به صورت تک بازی برگزار شد و من در وزن  دوم این مسابقات ٦٢ کیلوگرم دعوت شدم و شرکت کردم و توانستم به لطف خدا به عنوان قهرمانی این مسابقات دست پیدا کنم.

دیدگاه‌ها