کد خبر : 1511376 | 22 اسفند 1396 ساعت 09:30 | 107.3K بازدید | 1 دیدگاه

رونالدو هم به کورس نزدیک شد؛

لئو مسی، صلاح و کاوانی؛ نبردی برای کفش طلا

مسی، صلاح، هری کین، ایموبیله و کاوانی رقابت عجیبی برای دریافت جایزه کفش طلا دارند اما رونالدو را هرگز نباید فراموش کرد.

لئو مسی، صلاح و کاوانی؛ نبردی برای کفش طلا

 

به گزارش "ورزش سه"، بر خلاف سالهای اخیر، رقابت برای دریافت کفش طلا به شکل بسیار هیجان انگیزی پیش می رود و لیونل مسی، محمد صلاح، هری کین، ایموبیله و کاوانی که 5 آقای گل 4 لیگ معتبر اروپا (صلاح و هری کین مشترکا در لیگ برتر) هستند، به شکلی عجیب همگی 24 گل به ثمر رسانده اند.

 

در ادامه، عملکرد ستاره های گلزن قاره سبز را بررسی خواهیم کرد؛

 

لیونل مسی- بارسلونا: 24 گل - 48 امتیاز

 

ستاره آرژانتینی بارسلونا در فصل جاری عملکرد موفقی داشته و از همان ابتدا نام خود را به عنوان یکی از گزینه های مهم کفش طلای اروپا مطرح کرده است.

 

1287938

 

لیونل مسی از ابتدای فصل در صدر جدول گلزنان لالیگا قرار داشت و فاصله زیادی با رقبا گرفت اما در هفته های اخیر ستاره هایی چون لوییس سوارز و حتی کریستیانو رونالدو به وی نزدیک شده اند اما با فاصله 3 گل با سوارز، شماره 10 بارسا از بخت خوبی برای کسب عنوان ال پیچی چی برخوردار است.

 

لونل مسی اگر امسال موفق به کسب جایزه کفش طلا شود، با 5 جایزه از این حیث در تاریخ فوتبال رکوردار خواهد شد.

 

محمد صلاح – لیورپول: 24 گل -  48 امتیاز

 

شاید خوش بین ترین هوادار لیورپول نیز فکر نمی کرد ستاره مصری و سابق رم در فصل اول حضور در آنفیلد چنین نمایش درخشانی را از خود ارائه دهد.

 

1281930

 

صلاح که تبدیل به دومین بازیکن تاریخ مرسی سایدی ها در رسیدن به 20 گل شده بود، در حال حاضر با 24 گل در صدر جدول گلزنان لیگ جزیره قرار داشته و از بخت بالایی برای کسب عنوان آقای در اولین فصل حضور خود در جزیره برخوردار است.

 

اگرچه صلاح این هفته برابر منچستریونایتد عملکرد خوبی نداشت و موفق به گلزنی نشد، اما آمار گلزنی او برابر تیم های بزرگ لیگ برتر فوق العاده بوده و یکی از عوامل اصلی حضور صلاح در صدر جدول گلزنان بوده است.

 

هری کین – تاتنهام: 24 گل -  48 امتیاز

 

بهترین گلزن جهان در سال 2017، در سال 2018 هم نیز روند فوق العاده سالهای اخیر خود را استمرار بخشیده است. هری کین نیز در کنار محمد صلاح موفق به زدن 24 گل در این فصل لیگ برتر شده و بر صدر جدول گلزنان تکیه زده است.

 

1282336

 

اما بدترین اتفاق برای گلزن 24 ساله تاتنهام، مصدومیت او در بازی ابتدای هفته برابر بورنموث بود که ممکن است هفته ها هری کین را از میادین دور نگه دارد.

 

اگر مچ پای هری کین دچار شکستگی شده باشد، او ممکن است فصل، جام جهانی و رویای کفش طلا را همگی یک جا از دست بدهد؛ پس هواداران تاتنهام و تیم ملی انگلیس امیدوار به بهبود سریع امید اول سه شیرها در جام جهانی هستند.

 

ادینسون کاوانی – پاری سن ژرمن: 24 گل -  48 امتیاز

 

کاوانی که در فصل جاری موفق شد عنوان بهترین گلزن تاریخ باشگاه پاری سن ژرمن را از زلاتان بگیرد، همچنان ماشین گلزن پاریسی هاست.

 

1279407

 

با 2 برابر شدن ضریب گلزنی در لاشامپیونا، حالا بخت کاوانی برای دریافت جایزه کفش طلا بسیار افزایش یافته و با توجه به فاصله فراوان پاری سن ژرمن از لحاظ کیفی با دیگر تیم ها و احتمال جشن گرفتن قهرمانی زودهنگام در هفته های جاری، کاوانی می تواند از شانس خوبی برای فاصله گرفتن از رقبا برخوردار باشد.

 

چیرو ایموبیله – لاتزیو: 24 گل -  48 امتیاز

 

اگر ایموبیله روند درخشش خود در لاتزیو را در تیم ملی ایتالیا نیز تکرار می کرد، او و هم تیمی هایش مجبور نبودند جام جهانی روسیه را از خانه تماشا کنند.

 

1286603

 

درخشش فوق العاده ایموبیله در فصل جاری، عامل اصلی کامیابی تیم اینزاگی و قرار گرفتن در کورس کسب سهمیه لیگ قهرمانان بوده است؛ برای مرور این اهمیت، کافیست گل فوق العاده و تساوی بخش این هفته او در دقیقه 93 برابر کالیاری را مشاهده کنیم.

 

ایموبیله به احتمال فراوان و با توجه به فاصله 6 گله با نفر دوم، آقای گل سری آ خواهد شد اما برای دریافت کفش طلا، رقبای بزرگی در مقابل نام این مهاجم ایتالیایی قرار دارند.

 

دیگر گزینه ها

 

رابرت لواندوفسکی، ستاره لهستانی بایرن با زدن 23 گل و درخشش در هفته های اخیر، با کسب 46 امتیاز فرصت مناسبی برای ربودن گوی سبقت کفش طلا خواهد داشت.

 

به جز این کاندیدا، یوتاس مهاجم بنفیکا با به ثمر رساندن 30 گل و ضریب 1.5، با 45 امتیاز می تواند مهمان ناخوانده ضیافت کفش طلا لقب گیرد.

 

1284529

 

ستاره هایی چون آگوئرو و لوییس سوارز با 42 امتیاز و ایکاردی و مرتنس با 38 امتیاز از دیگر گزینه هایی هستند که می توانند با درخشش ناگهانی، خود را به صدر جدول ستاره های بزرگ کاندیدای کفش طلا برسانند.

 

همچنین تاریخ موید آن است که رونالدو همیشه از کاندیدای مهم دریافت این جایزه است؛ ستاره پرتغالی با درخشش در هفته های اخیر به رقم 18 گل و 36 امتیاز رسیده و نمی توان هیچگاه وی را از فهرست نامزدها حذف کرد.

 

آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها