کد خبر : 1511751 | 23 اسفند 1396 ساعت 14:43 | 12.6K بازدید | 0 دیدگاه

برانکو و قلعه نویی بهترین مربیان سال 96 بودند

پورموسوی: بردهای فولاد ربطی به پیراهن مشکی نداشت

سرمربی فولادی ها می گوید پس از عدم نتیجه گیری این تیم در پنج هفته حساس، اکنون تمام تمرکز خود را روی تیم گذاشتند تا بتوانند هفته های پایانی را با بهترین نتیجه به پایان برسانند.

پورموسوی: بردهای فولاد ربطی به پیراهن مشکی نداشت

به گزارش "ورزش سه"، سیدسیروس پورموسوی که به همراه تیمش به عنوان یکی از بالانشین های جدول رده بندی در لیگ حضور دارند درباره شرایط اخیر تیم فولاد خوزستان گفت: ما 5 هفته‌ نتیجه نگرفتیم و پس از شکست مقابل سایپا چند روز تمرینات را تعطیل کردیم و سعی کردیم به لحاظ روحی و روانی شرایط تیم را به روزهای سابق بازگردانیم تا بچه‌ها دوباره به خودباوری برسند. ما بعد از نتایج بد 5 هفته ابتدایی 17 هفته بدون شکست را  گذراندیم اما به یکباره همه چیز دست به دست هم داد تا ما نتوانیم 5 هفته مهم و حساسی را با نتیجه پشت سر بگذاریم. مطمئنا در فاصله یک ماهه تا شروع مجدد لیگ و انجام بازی دوستانه که یکی 24 و دیگری 28 اسفندماه بین تیم ما و صنعت نفت آبادان قرار است در آبادان و اهواز برگزار شود، فولاد را آماده دیدارهای آتی لیگ‌برتر می‌کنیم.


او ادامه داد: قبل از فصل حتی افراد نزدیک به خود من هم فکر نمی‌کردند فولاد بتواند امسال حتی در لیگ هم بماند. خواسته یا ناخواسته تیم با تغییرات بسیاری مواجه شد و در واقع 80درصد تغییر در تیم به وجود آمد. ما یک تیم نوپا به وجود آوردیم و برایش برنامه خاصی تعیین کردیم.


سرمربی فولادی ها درباره تحولات این تیم در هفته های آغازین گفت: با اتحادی که از هفته ششم به بعد بین تیم ایجاد شد ما توانستیم 17 هفته پشت سر هم نبازیم و رکوردشکنی کنیم و همه از مدیرعامل، کادرفنی، بازیکنان و همه و همه از نتایج این تیم رضایت کامل داشته باشند. فکر می‌کنم با نتایجی که کسب کردیم انتظارات را از خودمان بالا بردیم و همه انتظار داشتند که فولاد باید یکی از گزینه‌های قهرمانی شود. فشار مسابقات و برگزاری بازی‌های پشت سر هم تیم ما را دچار آسیب‌پذیری بیشتری از لحاظ روحی روانی کرد و  حساسیت مسابقات روی ما تاثیر گذاشت و همین عوامل باعث شد ما نتوانیم آن نتایج را تکرار کنیم. اما مطمئن باشید ما ان‎شاءالله با حمایت هواداران و همت بازیکنان و کادرفنی در ادامه مسابقات لیگ دوباره آن نتایج را تکرار خواهیم کرد.


او در ادامه گفت: تمام تلاشمان این است که برای هوادارانمان سهمیه آسیایی به دست بیاوریم و بعد از چند سالی که فولاد از روزهای خوبش دور بوده و نتوانسته به بالای جدول برسد به این مهم برسیم. ما تمام برنامه‌ها و اهداف‌مان برای فصل آینده است اما وقتی در بازی های این فصل شرایط مهیا شد همه تلاشمان را می کنیم تا فرصت را از دست ندهیم چون هنوز هم ما امیدوار هستیم.


پورموسوی صحبت های خود را این گونه ادامه داد: مطمئنا اتفاقاتی که در این چند سال برای فوتبال خوزستان و شهر اهواز رقم خورده به یک عامل بستگی ندارد. به عقیده من اگر هر باشگاه و تیمی با برنامه پیش برود مطمئنا موفق خواهد شد. اما وقتی برنامه کوتاه مدت داشته باشید یعنی بعد از قهرمان یا آسیایی شدن برای بعد برنامه ندارید که در این صورت دچار مشکل خواهید شد. بحث استقلال‌خوزستان و شرایط نابسامان این تیم به این موضوع برمی‌گردد که اوضاع گروه ملی به هم ریخت و پس از آن باشگاه بی‌سروسامان شد. طبیعتا تیمی که قهرمان می‌شود بازیکنان خواسته‌ها و مطالبات‌شان به نسبت قبل بیشتر می‌شود و خواستار بسیاری پیدا می‌کنند که همه این‌ها به همان برنامه کوتاه مدتی که درباره‌اش صحبت کردیم برمی‌گردد که وقتی من مربی به عنوان مثال قهرمان می‌شوم دیگر به سقف آرزویمان دست پیدا کردم و دیگر هیچ آرزویی ندارم و همه این‌ها دست به دست هم می‌دهد تا شما در سال دوم و سوم نتوانید موفقیت بدست بیاورید. اما مطمئنا برای رسیدن موفقیت در فولاد چنین نخواهیم کرد و ان‎شاءالله با برنامه‌تر و با هدف‌تر پیش خواهیم رفت.


سرمربی فولادی ها درباره بدشانسی این تیم در ادامه رکورد نباختن های این تیم گفت: بدشانسی فولاد در پاره شدن روند موفقیت‌هایش از آنجایی شکل گرفت که بازی ما با پیکان به تعویق افتاد. ما قبل از بازی با پیکان مقابل نفت و استقلال‌خوزستان تساوی کسب کرده بودیم که همین موضوع باعث شد تا هواداران ما صبوری نکنند و احساسی عمل کنند. آنها در این بازی دائما به تیم اعتراض می‌کردند که موج منفی‌ای به تیم وارد شد برای همین در بازی با پیکان اگر بچه‌های ما با تفکر بیشتر بازی می‌کردند حالا نمی‌گویم برنده می‌شدیم اما مطمئنا نتیجه‌ای که کسب می‌کردیم باخت نبود. بازیکنان در آن بازی به آب‌و آتش زدند تا ما آن بازی را ببریم اما متاسفانه آن اتفاق بد رخ داد و ما در دقایق پایانی گل خوردیم.


سیروس پورموسوی درباره رنگ مورد علاقه خود یعنی مشکی و حرف و حدیث هایی که حول پیراهن وی مطرح شده بود نیز این گونه جواب داد: من از قدیم مشکی می‌پوشیدم و به رنگ مشکی علاقمندم در تمام مقاطعی که سرمربیگری کرده‌ام پیراهن مشکی برتن داشتم فقط زمانی که کمک مربی بودم مجبور به پوشیدن لباس ورزشی بودم به جز آن در اکثر مواقع ترجیح دادم مشکی بپوشم. در دو سال اخیر هم که سرمربی دو تیم آبی و قرمز خوزستان بودم به خاطر حساسیت هواداران نه می‌توانستم رنگ آبی بپوشم و نه قرمز حتی یادم می‌آید در دیدار مقابل استقلال تهران بازی زیر نور بود که من پیراهن زرد برتن داشتم و کمک داور گفت من نمی‌توانم تشخیص بدهم و به خاطر همین کاور رنگ دیگری برتن کردم. البته امسال با رنگ‌های دیگر پیراهن هم کنار نیمکت بودم ولی خب بیشتر مواقع پیراهن مشکی با دکمه‌های سفید برتن می‌کنم. در واقع از فروشگاهی که پیراهن مشکی‌ام را تهیه می‌کنم برایم دکمه‌های سفید هم می‌فرستند که دکمه‌های مشکی پیراهنم را با دکمه‌های سفید عوض می‌کنم. معتقدم پیراهن مشکی با دکمه‌های مشکی برای مراسم ترحیم است و پیراهن مشکی با دکمه‌های سفید مجلسی‌تر است! بعد از هفته‌ها تصمیم گرفتم پیراهن مشکی نپوشم تا روی بچه‌ها تاثیر منفی نگذارد که همه بعد از آن گفتند پورموسوی 17 هفته با این پیراهن نباخته بود اما حالا 3 باخت پشت سر هم داشته و من برای همین آن پیراهن را پوشیدم که اصلا چنین نظریه‌ای درست نبود.


او درباره دستاورد خود از سال 96 نیز گفت: سال 96 برایم فراز و نشیب بسیار داشت. من در استقلال‌خوزستان خیلی بد شروع کردم باتوجه به شرایطی که در این تیم گریبانگیر ما شد اما هرچه به سمت پایان سال رفتیم هم در لیگ ایران و هم آسیا توانستیم موفق ظاهر شویم. اما در فولاد عکس آن رقم خورد و خیلی خوب کارم را شروع کردم اما آخرهای 96 مخصوصا بهمن و اسفند با مشکل برخوردیم و خدا را شکر خیلی به موقع این بازی‌ها تعطیل شد تا ما بچه‌هایمان را بتوانیم جمع کنیم و یک ریکاوری روحی روانی داشته باشیم و خیلی خوب بتوانیم برگردیم. مطمئن هستم سال 97 سال خوبی برای فولاد خواهد بود.


پورموسوی ادامه داد: موفقیت یک سرمربی فقط به خودش مربوط نیست و خیلی عوامل موثر هستند. ما در بعضی بازی‌ها اشتباهات داوری باعث شد تا نتوانیم موفق باشیم مثل بازی با پرسپولیس، بازی گسترش که پنالتی صددرصد برای ما گرفته نشد و یک جاهایی هم احتمال دارد اشتباهات به نفع شما باشد. در کل عملکرد بازیکن در کارنامه سرمربی تاثیرگذار است. اشتباهات داوری همین‌طور، مطبوعات، بدشانسی‌ها و ... عملکرد خوب یک سرمربی فقط به خودش بستگی ندارد بلکه همه عوامل از باشگاه بگیرید تا اتفاقات فوتبالی همه و همه در کارنامه سرمربی تاثیرگذار است.


سرمربی فولادی ها در پایان درباره بهترین سرمربیان فوتبال ایران در سال 96 گفت: اگر بخواهیم موفق‌ترین سرمربیان ایرانی و خارجی را در ایران مثال بزنیم خب طبیعتا برانکو و امیر قلعه‌نویی موفق‌ترین سرمربیان سال 96 بوده‌‌اند.

دیدگاه‌ها