کد خبر : 1511898 | 24 اسفند 1396 ساعت 12:50 | 18.7K بازدید | 0 دیدگاه

هم‌گروه‌های شاگردان کی‌روش در بین 10 تیم برتر جهان

ایران همچنان اول آسیا و سی و سوم جهان

جدیدترین رنکینگ فدراسیون جهانی فوتبال برای تیم های ملی اعلام شد که تیم ایران بدون تغییر در رده نخست آسیا و سی و سوم جهان قرار دارد.

ایران همچنان اول آسیا و سی و سوم جهان

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون جهانی فوتبال رنکینگ تیم های ملی جهان را در ماه مارچ اعلام کرد که بر این اساس تیم ایران با 792 امتیاز در رنکینگ حضور دارد. با این تعداد امتیاز شاگردان کارلوس کی روش مثل ماه گذشته در رده سی و سوم جهان حضور دارند و همچنان رتبه اول قاره آسیا را در اختیار گرفته اند.


با توجه به اینکه بازی های ملی در ماه گذشته تقریبا تعطیل بوده تغییر خاصی در رنکینگ به وجود نیامده است. با این حال در قاره آسیا ایران با 792 امتیاز در رده اول آسیا قرار دارد و استرالیا با 740 امتیاز و ژاپن با 593 امتیاز دوم و سوم هستند. همچنین کره جنوبی با 554 امتیاز در رده چهارم آسیا و چین و عربستان پنجم و ششم هستند.


در رده بندی جهانی نیز تیم‌های ملی آلمان، برزیل و پرتغال سه تیم نخست جهان هستند. همچنین آرژانتین، بلژیک، لهستان، اسپانیا، سوییس، فرانسه و شیلی رده های چهارم تا دهم را به خود اختصاص دادند.


نکته قابل توجه حضور پرتغال و اسپانیا دو همگروه ایران در جام جهانی در بین 10 تیم ابتدایی رنکینگ فیفا است.


گفتنی است، در این رده بندی بیشترین امتیاز کسب شده به بورکینافاسو با ۲۱ امتیاز تعلق دارد، بیشترین صعود را آندورا با هفت پله صعود دارد، بیشترین کسر امتیاز از آذربایجان صورت گرفته (۳۲ امتیاز) و همین تیم با هشت پله سقوط، بدترین آمار را از این نظر دارد.

دیدگاه‌ها