کد خبر : 1512041 | 25 اسفند 1396 ساعت 13:31 | 41.8K بازدید | 0 دیدگاه

بدترین تصمیمات داوری و سرنوشتهایی که عوض شد

هفته پرماجرای داوری در اروپا با سوت های جنجالی

دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی چمپیونزلیگ و لیگ اروپا پر از صحنه های مشکوک و جنجالی بود.

هفته پرماجرای داوری در اروپا با سوت های جنجالی

به گزارش "ورزش سه"، تا ساعتی دیگر قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی دو لیگ مطرح فوتبال اروپا برگزار خواهد شد و تیم های صعود کرده به این مرحله حریفان شان را خواهند شناخت اما آنچه بیش از همه از مرحله یک هشتم نهایی این دو تورنمنت در یادها مانده، صحنه های جنجالی داوری است که بعضی از آنها روی سرنوشت بازی ها هم بی تاثیر نبود. در اینجا مهمترین این اتفاقات را مرور می کنیم:

آرسنال-میلان؛ شبح پنالتی

میلانی ها که در دیدار رفت 2-0 شکست خورده بودند، در دقیقه 35 دیدار دیشب دروازه توپچی ها را باز کردند تا کاملا به جبران نتیجه دیدار رفت امیدوار شوند اما تنها 3 دقیقه بعد، رویای آنها به پایان رسید.

 

1290364

 

1290363

 

فرار دنی ولبک در محوطه جریمه میلان و تلاش ریکاردو رودریگز برای متوقف کردن او، به یک برخورد معمولی منجر شد؛ به طوری که حتی مهاجم آرسنال هم اعتراض چندانی نداشت اما در حالی که داور سوئدی بازی در تصمیم گیری مردد بود، داور پشت دروازه رای به پنالتی داد؛ تصمیمی که میلانی ها را به مرز انفجار رساند.

اعتراض بی فایده میلانی ها و گل دنی ولبک، پایان رویاهای شاگردان گتوزو برای موفقیت در رقابت های این فصل لیگ اروپا بود.

 

بارسلونا- چلسی؛ این به اون در!

دیدارهای چلسی و بارسلونا همواره با جنجال های داوری همراه بود. از سال 2005 که به خداحافظی آندریاس فریسک  از داوری انجامید تا قضاوت جنجالی تام هنینگ اووربو که حتی باعث شد بسیاری قهرمانی بارسلونا در آن فصل چمپیونزلیگ را زیر سوال ببرند.

 

1290398

 

تقابل این بار دو تیم هم خالی از جنجال داوری نبود. در دیدار رفت و زمانی که بازی با نتیجه 1-1 دنبال می شد، لوئیس سوارز در محوطه جریمه و پس از برخورد با رودیگر سرنگون شد. جونیت چاکر، داور ترک تبار بازی اعتقادی به پنالتی نداشت و دستور به ادامه بازی داد.

 

این تصمیم او با اعتراض شدید سوارز روبرو شد که یک کارت زرد برای مهاجم اروگوئه ای در پی داشت. به اعتقاد کارشناس داوری آاس، این صحنه می توانست یک پنالتی برای بارسا به همراه داشته باشد.

 

1290210

 

در دیدار برگشت، صحنه مشابهی به سود چلسی رقم خورد. در شرایطی که بارسا 2-0 جلو بود، مارکوس آلونسو به نظر با خطای پیکه درون محوطه جریمه سرنگون شد؛ اما داور بازی اعتقادی به پنالتی نداشت.

 

تاتنهام- یوونتوس؛ جنجال در ومبلی

نتیجه نهایی دیدار تاتنهام و یوونتوس آنقدر غافلگیر کننده بود که کمتر به پنالتی هایی که داور می توانست در دقایق ابتدایی اعلام کند، اشاره شد اما دو صحنه مشکوک ابتدایی، می توانست دو پنالتی به سود دو تیم به همراه داشته باشد.

 

 

1290400

 

ابتدا در دقیقه 14، جورجو کیه لینی که قصد داشت مانع عبور هری کین شود، روی زمین افتاد و توپ چند بار به دست او برخورد کرد اما کین بازی را ادامه داد و داور هم پنالتی اعلام نکرد؛ در حالی که به نظر می رسید حداقل یک بار به عمد توپ را لمس کرد.

 

 

1290399

 

سه دقیقه بعد، نوبت یوونتوسی ها بود که از داور یک ضربه پنالتی طلبکار شوند. داگلاس کاستا با یک حرکت خوب از یان فرتونگن عبور کرد اما با تکل مدافع بلژیکی تاتنهام سرنگون شد ولی داور باز هم دستور به ادامه کار داد و اعتراض یوونتوسی ها هم ثمری نداشت.

دیدگاه‌ها