کد خبر : 1512105 | 25 اسفند 1396 ساعت 18:58 | 45K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش تمرین ملی‌پوشان پیش از دیدار با سیرالئون؛

تحت فشار پاس بده؛ راحت ارسال کن

آخرین تمرین ملی پوشان پیش از دیدار برابر سیرالئون در شرایطی برگزار شد که کی روش بیشتر به مشاهده عملکرد شاگردانش پرداخت.

به گزارش "ورزش سه"، امروز تیم ملی آخرین تمرین خود را پیش از دیدار برابر سیرالئون انجام داد؛ تمرینی که خیلی سنگین نبود و بازیکنان در سه گروه، آیتم های مدنظر سرمربی تیم ملی را اجرا کردند.

 


گزارش تمرین آخر ملی پوشان پیش از دیدار دوستانه با سیرالئون را در ادامه می خوانید:

•  ابتدا ملی پوشان در سه گروهی که متشکل از دروازه بان، بازیکنان پرسپولیس به علاوه مهدی ترابی و سایر بازیکنان بود، کار با توپ را آغاز کردند.

•  تمرینات ابتدایی به این شکل بود که چهار گلر حاضر در تیم ملی (حامد لک، حسین حسینی، رشید مظاهری و علیرضا بیرانوند) به همراه مربی دروازه بان ها کار با توپ را انجام می دادند. در میانه میدان سایر بازیکنان ملی پوش با ارسال پاس های عرضی و دوندگی نرم کار خود را دنبال کردند و پشت دروازه شمالی ورزشگاه آزادی نیز ملی پوشان پرسپولیسی که به دلیل فشار بازی ها کمتر در تمرین امروز به کار گرفته شدند، به ارسال پای های عرضی در فواصل چند متری می پرداختند.

 

•  پس از مدتی، با دستور کی روش بازیکنان اصلی در دو گروه و در فضایی محدود،  به ارسال پاس های کوتاه مشغول شدند که البته فشار گروهی که توپ را از دست می داد، سبب می شد تا تعداد پاس های گروه صاحب حداکثر به عدد 5 برسد. در همین حین بازیکنان ملی پوش پرسپولیس به نرم دوئی کنار زمین پرداختند.

•  پس از چند دقیقه کی روش مساحت زمینی که بازیکنان در آن اقدام به رد و بدل کردن پاس می کردند را افزایش داد و تعداد پاس های صحیح ملی پوشان نیز افزایش یافت.


•  با اتمام این آیتم، کی روش ملی پوشان را در شرایطی که پرسپولیسی ها از کنار خط عملکرد سایر بازیکنان را نظاره گر بودند، به دو گروه تقسیم کرد و در فضایی کمتر از یک نیمه فوتبال و با دو دروازه متحرک که 4 گلر تیم ملی به ترتیب در چارچوب آن قرار می گرفتند، مسابقه ای را میان آنها ترتیب داد.

 

•  کی روش در این فوتبال درون تیمی از دروازه بان ها می خواست تا با ارسال پاس به مدافعین کناری کار هجومی را آغاز کنند و در ادامه تیم صاحب توپ، با حرکت‌های ترکیبی موقعیت ارسال توپ را برای بازیکنان کناری فراهم می کردند تا مهاجمین با قرار گرفتن در موقعیت های مناسب گلزنی را تجربه کنند( ویژگی این تمرین این بود که هر چقدر توپ به دروازه تیم مدافع نزدیک می شد، فشار مدافعین کمتر می شد و آنها فرصت ارسال راحت که به دو صورت هوایی و کات بک انجام می‌شد را فراهم می کردند).

 

در پایان تمرین، کی روش برای دقایقی در زمین مسابقه باقی ماند و پس از توصیه هایی که برای برگزاری بهتر تمرینات داشت، چمن ورزشگاه آزادی را پس از بازیکنان ترک کرد.


تیم ملی روز آینده و در دیداری تدارکاتی برابر تیم سیرالئون قرار می گیرد تا در فاصله سه ماه باقی مانده تا مهم ترین رویداد ورزشی جهان، کم کم شاکله اصلی تیم خود را برای این مسابقات شکل دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

عکس ها امیرحسین خیرخواه

دیدگاه‌ها