کد خبر : 1512237 | 26 اسفند 1396 ساعت 15:08 | 23.8K بازدید | 0 دیدگاه

سایت فوفورتو گزارش می‌دهد:

بهترین گلزنان تاریخ لیگ‌جزیره به ازای هر بازی!

لیگ جزیره، لیگی است که همواره تیم‌هایی با فوتبال تهاجمی، گلزنان خوب، مربیان متفکر و هافبک‌های خوب را به خود دیده‌است.

بهترین گلزنان تاریخ لیگ‌جزیره به ازای هر بازی!

به گزارش "ورزش سه"، همین مسئله، سبب پربار شدن این لیگ و همچنین اضافه‌شدن هیجان بسیار به این لیگ شده‌است.

لیگ‌جزیره، با وجود داشتن تیم‌های مقتدر در هر فصل و به خصوص در فصول گذشته، نسبت به قبل جذاب‌تر نیز شده‌است. 
این لیگ از دیرباز تاکنون، مهاجمان فوق‌العاده‌ای را به خود دیده‌است؛ بازیکنانی مانند آلن‌شیرر، وین‌رونی، بابی‌چارلتون، رابی‌فاولر، دیدیه دروگبا،تیری هانری، هری‌کین و... . سایت معتبر فورفورتو، طی ‌گزارشی به بررسی بهترین مهاجمان تاریخ لیگ جزیره بر اساس تعداد گل‌زده به ازای هر بازی، پرداخته است. در زیر به بررسی نام 10 مهاجم برتر تاریخ لیگ برتر انگلستان، از این نظر می‌پردازیم. پس از خواندن این لیست، ممکن است با نام‌هایی روبرو شوید که حتی فکرش را هم نمی‌کردید!

 

 

1096132

 

 

۱۰-رابین فن پرسی
هر 139.7 دقیقه یک گل(۱۴۴ گل)
او در زمان اوج خود مهاجم نوک بود که بیشتر در محوطه جریمه کار میکرد اما الکس فرگوسن او را در سن ۲۹ سالگی با قیمت ۲۴ میلیون یورو فروخت.

او در فصل قبل از حضور خود در منچستر یونایتد یعنی در آرسنال ۳۰ گل در لیگ برای این تیم به ثمر رساند که این مقدمه حضور او در منچستر بود.

او در منچستر دومین کفش طلای خود و اولین جام قهرمانی خود را بدست آورد.او گل های قهرمانی منچستر یونایتد را در بازی با آستون ویلا به ثمر رساند.

 

 

1288824

 

 

۹-لوئیز سوارز
هر 138.8 دقیقه یک گل(۶۹ گل)
این مهاجم اروگوئه ای این میانگین را با عملکرد فوق العاده خود در فصل ۲۰۱۳/۱۴ به دست آورد که در ۳۸ بازی ۳۱ گل به ثمر رساند. و همراه با رونالدو ۳۱ گله بهترین گلزن اروپا شد و جایزه کفش طلای اروپا را دریافت کرد.

 

۸-کلیچی ایهیناچو
هر 133.2 دقیقه یک گل(۱۳ گل)
او اولین گل خود برا منچستر سیتی را برابر کریستال پالاس به ثمر رساند بازی ای که منچستر سیتی ۳ بر صفر کریستال پالاس را شکست داد.
بعد از این ها او با قیمت ۲۵ میلیون یورو به لستر سیتی پیوست.او بعد از هفت ماه نهایتا توانست اولین گل برای لستر سیتی را در لیگ جزیره به ثمر برساند.

 

 

1237730

 

 

۷-رود فن نیستر روی
هر 128.3 دقیقه یک گل(۹۵ گل)
کمتر بازیکنی میتواند مانند او در اوج بماند او ۱۲ سال در اوج بود او برای باشگاه آیندهوون در ۹۱ بازی ۷۵ گل زد.
و برای باشگاه منچستر یونایتد ۱۵۰ گل در ۲۱۹ بازی به ثمر رساند.و برای باشگاه رئال مادرید‌ ۶۴ گل در ۹۶ بازی به ثمر رساند.


6-آدام له‌فوندر:
هر 124.4 دقیقه یک گل(12 گل‌زده)
ششم؟ آدام‌له‌فوندر؟ شوخی‌می‌کنید؟! مگر نه؟!
این همان سخنانی‌است که شما اکنون با شیوه‌های متفاوت بر زبان می‌رانید؛ اما ما شوخی نمی‌کنیم.
تنها فصل حضور له‌فوندر در لیگ جزیره در سال 2012/13، با 11 بازی و 12 گل همراه شد تا او اکنون بالاتر از ستارگانی همانند آلن‌شیرر، قرار بگیرد! هشت گل آخر این مهاجم تیم ریدینگ، به عنوان بازیکن تعویضی به ثمر رسید تا رکوردی تاریخی در تاریخ این باشگاه کوچک به ثبت برسد.او هفت‌گل تساوی و دو گل سه‌امتیازی را برای تیمش به ثمر رساند در حالی که هیچگاه 90 دقیقه کامل را بازی نکرد!

 

 

1256305

 


۵- تیری هانری
هر 121.8 دقیقه یک گل(۱۷۵ گل)
هانری به پنج غول انگلستان گل زده است.
او به طور میانگین در هر دو ساعت یک گل به ثمر رسانده است.او این میانگین را در هشت سال به دست آورد.البته لازم به ذکر است که رکورد پاس گل در یک فصل لیگ جزیره  با ۲۰ پاس گل در فصل۲۰۰۲/۰۳ در دست اوست و هنوز این رکورد شکسته نشده است.

 

 

1260702

 

 

۴_گابریل ژسوس
هر 117.6 دقیقه یک گل(۱۵ گل)
او مستقیم از یک باشگاه برزیلی به منچستر سیتی پیوست.او یکی از بهترین مهاجمانی است که تابه حال لیگ انگلیس به خود دیده است.
او در فصل ۲۰۱۶/۲۰۱۷ خوش درخشید
او در ده بازی خود بر روی یازده گل تاثیر مستقیم داشت او آگوئرو را نیمکت نشین کرد ولی مصدوم شد
او اکنون بیست ساله است.

 

 

1282462

 

 

۳-هری کین
هر 113 دقیقه یک گل(۱۰۲ گل)
 هری کین هر ساله در حال پیشرفت است به طوری که او در فصل ۲۰۱۴/۱۵ ۲۱ گل به ثمر رساند اما در فصل ۲۰۱۷/۱۸ تا بدین جای کار ۳۳ گل به ثمر رسانده است او میتوانست این رکورد را ارتقا دهد اما مصدومیت گریبان گیر او شد.

 

 

1278213

 

 

2-محمد صلاح
هر 109 دقیقه یک گل(۲۶ گل)
 همه فکر میکنید چگونه صلاح با درخشش خود در این فصل برای لیورپول دوم است:
چلسی او را در سال ۲۰۱۴ به خدمت گرفت اما صلاح نتوانست در تیم چلسی خوش بدرخشد به طوری که در ۹ ساعت بازی خود برای چلسی تنها دو گل به ثمر رساند.اما اگر بازی او در تیم چلسی را نادیده بگیریم او در هر ۹۶ دقیقه ۱ گل برای لیورپول به ثمر رسانده است.

 

 

1286289

 

 

۱-سرخیو آگوئرو
هر 107 دقیقه یک گل(۱۴۳گل)
او در منچستر سیتی هر ساله خوش درخشیده است او ۱۴۳ گل برای منچستر سیتی به ثمر رسانده است. با در نظر گرفتن چهار فصل از پنج فصل حضور او در لیگ انگلیس میانگین گل های زده او زیر ۱۰۰ دقیقه به ازای هر گل است.اگرچه آگوئرو چند وقت است که دیگر برای من سیتی گل نمیزند.اما  همچنان ما او را تحسین میکنیم.

 


مترجم: سینا صیدی


منبع: فوفورتو

دیدگاه‌ها