کد خبر : 1512241 | 26 اسفند 1396 ساعت 15:20 | 8.1K بازدید | 0 دیدگاه

حل بدهی‌های مالیاتی؛ آرزوی بزرگ سرخابی سال 97

امیدواری به شفاف‌سازی مالی استقلال و پرسپولیس

حرف های وزیر ورزش و جوانان جلسه امروز با سردبیران ورزشی در محل این وزارتخانه این امیدواری را به وجود آورد که در مسایل مالی دو تیم مطرح پایتخت عاقبت شفاف سازی صورت بگیرد.

امیدواری به شفاف‌سازی مالی استقلال و پرسپولیس

به گزارش " ورزش سه" وزیر ورزش در جلسه امروز با سردبیران ورزشی اعلام کرد که بزرگترین مشکلات بدهی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مساله بدهی مالیاتی این دوباشگاه است. در آخرین آمار اعلام شده پرسپولیس 140 میلیارد تومان و استقلال 130 میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارند. براساس گفته وزیر مشکل اصلی عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی از سوی این دوباشگاه است که باعث شده تا مالیات آن ها علی الراس محاسبه شود.


مالیات علی الراس مالیاتی است که به وسیله خود اظهاری مودیان(در اینجا دو باشگاه استقلال و پرسپولیس)  تعیین نمیشود بلکه ماموران و بازرسان اداره امور مالیات با بررسی اسناد و مدارک مالی و حسابداری اقدام به تعیین مالیات برای شرکتها ، بنگاه های اقتصادی می نمایند. اما در شرایط عادی این امر صورت نمیگیرد و در صورت بروز برخی مغایرتها و ایرادات در اسناد مالی و اظهارنامه مالیاتی شرکتها این امر صورت گرفته و ممکن است به ضرر مودیان(در اینجا دو باشگاه استقلال و پرسپولیس) تمام شود.


حالا حرف های وزیر نشان می دهد که قرار است تعاملاتی با وزارت اقتصاد و دارایی انجام شود تا این دوباشگاه بدهی های مالیاتی شان را ابتدا تعیین تکلیف و سپس سال به سال پرداخت کنند. موضوعی که این امیدواری را به وجود آورده که سرانجام این معضل بزرگ مالی حل شود. در سال های اخیر همواره بحث مالیات این دو باشگاه دردسرساز بوده است. حتی برانکو ایوانکوویچ سرمربی حال حاضر پرسپولیس چند سالی به دلیل بدهی مالیاتی اجازه ورود به ایران را نداشت. بسیاری از چهره هایی نیز که در این سال ها با استقلال و پرسپولیس قرارداد داشته اند کسانی مثل علی دایی و علیرضامنصوریان و خیلی های دیگر به خاطر مشکلات مالیاتی ممنوع الخروج شده اند. به نظر با حل شدن مشکل مالیاتی این دوباشگاه بخش مهمی از مشکلات مالی این باشگاه ها نیز مرتفع شود.

دیدگاه‌ها