کد خبر : 1512595 | 28 اسفند 1396 ساعت 11:25 | 188.9K بازدید | 0 دیدگاه

در انگلیس هم KICK AND RUSH بازی می کنند

شفر: در اختیار من نیست بمانم یا بروم

سرمربی استقلال می گوید کارش در استقلال تمام نشده است اما ماندنش در این تیم دست خودش نیست.

شفر: در اختیار من نیست بمانم یا بروم

وینفرد شفر در گفت و گو با ورزش سه صحبت های جذابی در مورد استقلال، لیگ قهرمانان آسیا، رقیبانش در ایران، تمدید قرارداد با آبی پوشان و ... به زبان آورد که در ادامه آن را می خوانید:

 

مدت حضور شما در ایران برایتان چطور گذشت؟

 

از عملکرد بازیکنانم بسیار خوشحال هستم. همه بازیکنان با تمرکز بودند و خیلی سخت کار کردند برای نمایش بهتر و برای باشگاه استقلال. بسیار خوشحالم از حضور در ایران و زندگی کردن با هواداران استقلال. بازی با العین نقطه روشنی برای من و باشگاه استقلال بود و من تا حالا چنین جوی ندیده بودم. 

 


با توجه به این که شما بخش مهمی از دوران مربیگری خود را در کشور امارات بوده اید، لذت کار کردن در ایران بیشتر است یا امارات؟


نمی توانم بگویم کدام بهتر است. در امارات در الاهلی و العین بودم، در الاهلی قهرمان شدم و در العین هم به شیخ 3 جام دادم. آن زمان تماشاگران بیشتری نسبت به حالا به ورزشگاه می آمدند. در استقلال همیشه تعداد زیادی هوادار داریم و لیگ قوی تر از لیگ امارات دارم. در مورد پول و بودجه برای خرید بازیکنان جدید امارات شرایط خیلی بهتری دارد. شنیدم الجزیره 20 میلیون دلار برای خرید بازیکن جدید پول داده است و الوصل هم همینطور. الان الاهلی یک مشکل بزرگ دارد و آن هم این است که این باشگاه با باشگاه الشباب تلفیق شده است و باشگاه دبی اف سی را تشکیل داده است. من در هر دو کشور خاطرات خوبی دارم و شرایط خوبی را تجربه کرده ام. 

 


تیم شما هم اکنون در گروه مرگ لیگ قهرمانان آسیا صدر نشین است اما به هرحال نبود تیام شاید کمی برنامه شما را به هم ریخته باشد. آیا برنامه ای در نبود تیام دارید؟


امیدوارم تیام خیلی زود آماده بشود برای بازی های آینده استقلال چون او خیلی خوب مراحل درمانی خود را در آلمان پشت سر می گذارد. در رابطه با مصدومیت تیام یک پزشک ویژه و مجرب مشغول درمان او است. نمی خواهم بگویم کادر پزشکی استقلال نمی تواند این کار را انجام بدهد؛ اما پزشکی که تیام را درمان می کند یک پزشک کاملا مشهور است که حتی اوسین بولت هم زیر نظر او درمان می شود. من نگران این نیستم که او نمی تواند بازی کند، چراکه فکر می کنم او می تواند بازی کند. البته ما در بازی با العین هم 45 دقیقه بدون او بودیم و خوب هم بازی کردیم؛ ولی امیدوارم برگردد و به ما کمک کند. امیدوارم تیام برگردد؛ ولی ما بازیکنان خوب دیگری هم داریم.

 


خودتان می دانید چقدر هواداران استقلال دوست دارند قراردادتان را تمدید کنید؟


خیلی خوشحالم که هواداران دوست دارند من بمانم؛ ولی این موفقیت فقط کار من نیست و همه کادرفنی و بازیکنان خوب کار کرده اند. من قبلا هم گفته ام عاشق این بازیکنان و عاشق این مردم هستم؛ ولی در اختیار من نیست که بمانم یا بروم.

 


ولی مهمترین سوال هواداران استقلال این است که دوست دارید در استقلال بمانید یا نه؟


گفتم من کارم تمام نشده است، گفتم می خواهم استقلال را به رده های بالای فوتبال ایران و بهترین سطح در فوتبال آسیا برسانم و باور کنید ما در گذشته خیلی سخت کار کرده ایم و کارمان اصلا راحت نبود. راه رسیدن به موفقیت بسیار سخت بود و ما همه کنار هم بودیم. در آینده به چیزهای بیشتری برای موفقیت نیاز داریم، می توانیم دوباره یکی از بهترین تیم های آسیا باشیم.

 


در دوران حضور شما خیلی از بازیکنان پیشرفت فوق العاده ای در فوتبال شان داشتند. به عنوان مثال وریا غفوری که در اول فصل تا مرز جدایی از استقلال پیش رفت؛ ولی حالا به ستاره استقلال تبدیل شده است. چقدر این موضوع را به حضور خودتان در استقلال ارتباط می دهید؟


من تجربه این مسائل را قبلا داشته ام. همیشه با بازیکنان صحبت می کنم و این فقط مربوط به وریا نیست. همیشه با وریا در تمرین صحبت می کنم و می گویم چه کاری باید انجام بدهد و به او انگیزه می دهم. من با بازیکنانم صادق هستم و آنها به من اعتماد دارند و من هم مطمئنم آنها بهترین عملکردشان برای باشگاه در زمین انجام می دهند.

 


خیلی از مربی های لیگ برتری نسبت به برنامه های لیگ انتقاد دارند ولی شما تا کنون کمتر وارد این مسائل شده اید. این به آن معنی است که شما برنامه های کی روش را قبول دارید یا ترجیح می دهید خودتان را وارد این مسائل نکنید؟


من در کنفرانس قبلی گفتم نمی توانیم برابر نفت بازی کنیم چون بازیکنان ماشین نیستند و نیاز به استراحت دارند. اگر بازیکنان 9 فروردین بازی کنند و مصدوم شوند ممکن است نتوانند در جام جهانی بازی کنند. باید در مورد باشگاه ها و تیم ملی تعامل بهتری باشد و در مورد برنامه ها باید صحبت کنیم. فکر می کنم نظر کی روش هم همین است و او بازیکنان را برای جام جهانی نیاز دارد. باید بهترین تعامل بین باشگاه ها و تیم ملی وجود داشته باشد.

 

شما در مورد دو تیم ذوب آهن و پرسپولیس مدعی شده اید که فوتبال KICK AND RUSH بازی می کنند در حالی که سبک بازی آنها کاملا متفاوت است. بعد از صحبت های شما خیلی ها گفتند به برانکو طعنه زده اید. نظر خودتان در این باره چیست؟


نمی دانم شما از این سبک بازی چه برداشتی دارید؛ ولی خیلی از تیم ها در انگلیس با همین سبک بازی می کنند. مهم این است که مردم از حرف های من چه برداشتی می کنند و مهم این است خودم چه نظری دارم. توپ های بلند در نیمه دوم از خط دفاع پرسپولیس ارسال شد و آنها امیدوار بودند بتوانند از توپ های برگشتی گل بزنند ولی 4 دفاع و 2 هافبک دفاعی ما خیلی خوب بودند. وقتی شما بازیکنانی مثل شماره 22 و 99 در ذوب آهن دارید، مشخص است روی به بازی مستقیم می آورید، البته ما در نیمه دوم خودمان مقصر بودیم که به آنها شانس دادیم. بازیکانی مثل داریوش شجاعیان و فرشید اسماعیلی نباید به آنها اجازه ضربه زدن از خط دفاع را می دادند. من خیلی خوشحالم وقتی می بینم باشگاه های ایرانی در لیگ قهرمانان خوب نتیجه می گیرند، این موضوع برای فوتبال ایران خیلی خوب است. برانکو مربی خیلی خوبی است و بعضی ها می گویند وقتی من در مورد موضوع خاص صحبت می کنم در مورد کسی حرف می زنم در حالی که اصلا اینطوری نیست. من به همه مربی ها و همینطور خبرنگاران احترام می گذارم.

 


گفت و گو از فرزام محمد علیها

دیدگاه‌ها