کد خبر : 1513038 | 03 فروردين 1397 ساعت 16:32 | 64.4K بازدید | 0 دیدگاه

یک جام و 32 تیم؛

مسافران روسیه امروز و فردا چه می کنند؟ (گزارش)

تیم های ملی در این روزها بسیار پرکار هستند و در فاصله چند ماه تا آغاز جام جهانی، به دنبال رسیدن به آمادگی مورد نظرند.

مسافران روسیه امروز و فردا چه می کنند؟ (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، فاصله تیم های حاضر در جام جهانی روسیه با یکدیگر، آنچنان زیاد نیست و شاید چند تمرین و چند بازی بهتر و با کیفیت تر، سرنوشتشان را عوض کند و از این رو، آن ها برای رسیدن به اهداف مورد نظر، با برنامه خاص خود بازی های تدارکاتی را برگزار کرده و در کمپ های تمرینی، خود را آماده مسابقات می کنند. حال نگاهی به فیفادیِ پیش رو داشته ایم.

 

* 5 دیدار بزرگ و ده ها ستاره!

تیم های حاضر در جام جهانی، برگزار کننده 21 دیدار بین المللی در روزهای اخیر بوده یا خواهند بود. در این بین، 5 مسابقه جذاب تر از بقیه وجود دارد و جدال تیم های بزرگ و صاحب نام با یکدیگر است. روسیه به عنوان میزبان جام جهانی به مصاف برزیل می رود، آرژانتین با ایتالیا دیدار می کند، هلند و انگلستان دیداری حیثیتی خواهند داشت، آلمان و اسپانیا جدال قهرمان ها بایکدیگر است و بازی فرانسه و کلمبیا نیز جذابیت های مخصوص به خود را دارد.

 

 

* مسافران جام جهانی، به دنبال شبیه سازی

دیدارهای فیفادیِ پیش رو، حکم شبیه سازی جام جهانی را نیز برای تیم ها دارد. عموما آن ها سعی می کنند در دو بازی آینده دیدار اول‌شان در جام جهانی را تمرین کنند و به طور مثال، تیم ملی ایران با تونس بازی می کند تا مراکش را شبیه سازی کند، دانمارک با پاناما دیدار دارد تا برای بازی با پرو آماده شود، کلمبیا با فرانسه بازی خواهد داشت تا دیدار دوم در جام جهانی مقابل لهستان را تمرین کند و دیگر تیم ها نیز برنامه خاص خود را دارند.

 

 

* آسیایی ها چه می کنند؟

پنج نماینده قاره آسیا هم در این فیفا دی، حضوری پررنگ دارند. تیم ملی کشورمان با تونس، یکی از نمایندگان آفریقا در جام جهانی بازی خواهد داشت، استرالیا با نروژ دیدار می کند، ژاپن با مالی بازی دارد، عربستان میهمان اوکراین است و تیم ملی کره جنوبی نیز با سوئد دیدار خواهد کرد. در مجموع می توان بازی ایران و کره جنوبی را باکیفیت تر از یگر تیم ها عنوان کرد و البته باید در نظر داشت که دیگر تیم ها نیز برنامه خاص خود را دارند و طبق آن پیش می روند.

 

 

 

* معمولی ها با مدعیان: یکی دو بازی!

اگر اروگوئه را همچنان تیمی بزرگ حساب کنیم، در آن صورت جدال جمهوری چک با این تیم، بازی بزرگی برای نماینده اروپا محسوب می شود. همچنین مصاف تیم پرتغال با مصر نیز دیداری بزرگ برای مصری ها خواهد بود. دیگر تیم های نامدار و مدعی، به مصاف هم خواهند رفت و تقریبا جدال کوچک و بزرگ دیگری نخواهیم دید.

 

 

* 31 تیم بازی می کنند، یکی استراحت

از بین تیم های حاضر در جام جهانی، همه به جز بلژیک بازی خواهند داشت. نماینده قدرتمند اروپا که یکی از مدعیان کسب مدال قلمداد می شود، در این فیفا دی استراحت خواهد داشت و سپس با عربستان سعودی دیدار می کند.

 

* ده بازی در حد جام جهانی!

از بین 21 دیداری که دیروز برگزار شده یا امروز و فردا به انجام خواهد رسید، ده دیدار تقابل تیم های صعود کرده به جام جهانی خواهد بود. دانمارک – پاناما، روسیه – برزیل، تونس – ایران، صربستان – مراکش، لهستان – نیجریه، پرتغال – مصر، آلمان – اسپانیا، فرانسه – کلمبیا، پرو – کرواسی و مکزیک – ایسلند جدال مسافران روسیه با یکدیگر است که احتمال دارد در دور حذفی جام جهانی نیز تکرار شود.

 

 

1291360

 

* 17 جدال بین قاره ای نشان از هدف تیم ها

17 بازی بین قاره ای نشان می دهد که تیم ها علاقه مند به آشنایی با تیم هایی از دیگر قاره ها هستند و دقیقا همان بحث شبیه سازی در اینجا هم تکرار می شود. بیشتر مسابقات تقابل تیم های اروپایی و آمریکایی و همچنین مصاف تیم های آسیایی و آفریقایی است.


دانمارک (گروه C)  پاناما (گروه G)
اورگوئه (گروه A)  جمهوری چک (-)
مالی (-) ژاپن (گروه H)
روسیه (گروه A)  برزیل (گروه E)
نروژ (-) استرالیا (گروه C)
یونان (-) سوئیس (گروه E)
تونس (گروه G) ایران (گروه B)
اوکراین (-) عربستان سعودی (گروه A)
صربستان (گروه E) مراکش (گروه B)
اسکاتلند (-) کاستاریکا (گروه E)
آرژانتین (گروه D) ایتالیا (-)
لهستان (گروه H) نیجریه (گروه D)
هلند (-) انگلستان (گروه G)
پرتغال (گروه B) مصر (گروه A)
آلمان (گروه F) اسپانیا (گروه B)
فرانسه (گروه C) کلمبیا (گروه H)
پرو (گروه C)  کرواسی (گروه D)
مکزیک (گروه F) ایسلند (گروه D)
ایرلند شمالی (-) کره جنوبی (گروه F)
سوئد (گروه F) شیلی (-)
سنگال (گروه H) ازبکستان (-)

 

دیدار پاناما و دانمارک با نتیجه 1-0 به نفع نماینده اروپا خاتمه یافت.

 

نویسنده: محمد همتی

دیدگاه‌ها