کد خبر : 1513194 | 04 فروردين 1397 ساعت 15:52 | 14.3K بازدید | 0 دیدگاه

اروپا – آفریقا؛ به سود همگروه‌های ایران

دیدارهای دوستانه مختلفی شب گذشته بین تیم های ملی فوتبال برگزار شد.

اروپا – آفریقا؛ به سود همگروه‌های ایران

به گزارش "ورزش سه"، روزهایی که در حال سپری شدن هستند یعنی اواخر ماه مارس، به فیفادی شهرت یافته اند و به بازی های دوستانه تیم های ملی مختلف اختصاص دارند. در همین راستا شب گذشته تیم های ملی در سراسر دنیا بازی های تدارکاتی مدنظر خود را برگزار کردند.

 

با توجه به اینکه کمتر از سه ماه تا آغاز رقابت های جام جهانی روسیه فرصت باقی است، تیم های راه یافته به این رقابت ها در نظر دارند که از فیفادی های پیش رو بهترین استفاده را ببرند و دیشب هم گوشه ای از برنامه های آماده سازی خود را در قالب دیدارهای دوستانه پیاده کردند.


این برنامه های آماده سازی با توجه به حریفان دور گروهی جام جهانی، برای هر تیم متفاوت است و مربیان سعی می کنند با انتخاب حریفان تدارکاتی مناسب، همگروه های خود را به بهترین شکل برای بازیکنان تیمشان شبیه سازی کنند.


به همین دلیل بود که شب گذشته 3 تیم اروپایی با توجه به حریفان خود در جام جهانی، با تیم های آفریقایی دیدارهای دوستانه برگزار کردند.

 

از بین این 3 دیدار، دوتای آنها برای تیم ایران بسیار حائز اهمیت بود چراکه همگروه های تیم ملی ایران یک طرف آن بازی ها را تشکیل می دادند.

 

دیشب تیم ملی پرتغال با فرماندهی کریس رونالدو در مقابل تیم ملی مصر قرار گرفت و جدال تک به تک رونالدو – صلاح در این بازی شکل گرفت. در این بازی که فقط با هنرنمایی همین دو بازیکن همراه بود، دبل رونالدو بر تک گل صلاح غلبه کرد و در نهایت پرتغال با نتیجه 2 بر یک حریف سخت کوش آفریقایی خود را شکست داد.

 

دومین بازی برگزار شده بین تیم های اروپایی و آفریقایی هم دیداری بود که حریف آفریقایی ایران در جام جهانی برگزار کرد. تیم ملی مراکش شب گذشته در شهر تورین ایتالیا به مصاف صربستان رفت.

 

در این بازی هم با وجود قدرت صرب ها در حضور بازیکنان اصلی، اما همگروه ایران موفق به پیروزی شد و مراکشی ها با حساب 2 بر یک از سد رقیب اروپایی خود گذشتند. حکیم زیاش و خالد بوطیب گلهای شیرهای اطلس را در این دیدار مهم به ثمر رساندند.

 

اما سومین جدال اروپایی – آفریقایی دیشب که ظاهرا اهمیت چندانی برای ایرانی ها نداشت هم با برتری تیمی همراه شد که در دوره قبلی جام جهانی با تیم ملی ایران همگروه بود. دیشب تیم های ملی لهستان و نیجریه دیداری تدارکاتی را مقابل هم برگزار کردند که در این بازی نیجریه با تک گل ویکتور موزس موفق شد حریف اروپایی خود را از پیش رو بردارد.

 

بدین ترتیب هر سه تقابل شب گذشته اروپایی ها با آفریقایی ها به سود تیم هایی به پایان یافت که در جام جهانی 2014 یا 2018 با تیم ملی ایران همگروه بوده یا خواهند بود.

دیدگاه‌ها