کد خبر : 1513196 | 04 فروردين 1397 ساعت 15:58 | 33.8K بازدید | 0 دیدگاه

نگاهی به حریف دوم تیم ملی ایران

الجزایر؛ آزمون واقعی و مشترک

تیم ملی الجزایر دومین رقیب تیم ایران در مسیر آماده سازی جام جهانی، تیمی با مهره های سرشناس است، هرچند سه بازیکن مهمش را در این بازی در اختیار ندارد.

الجزایر؛ آزمون واقعی و مشترک

به گزارش "ورزش سه"تیم ملی ایران روز هفتم فروردین در یک بازی دوستانه به مصاف تیم ملی الجزایر می رود. الجزایر تیمی ریشه دار و با بازیکنانی مطرح است که می تواند یک محک بسیار خوبی برای تیم ملی ایران پیش از جام جهانی و بازی حساس برابر مراکش باشد.

 

 

  • برد قاطع برابر تانزانیا


تیم ملی الجزایر قبل از بازی با ایران در دیداری دوستانه به مصاف تیم ملی تانزانیا رفت و این تیم را با نتیجه 4 بر یک مغلوب کرد. در این بازی الجزایر با گل های بغداد بونجاح(دوگل)، کارل مجانی و شاموری کاپومبه بازیکن حریف مقابل حریف به برتری رسید. در بازی برابر تانزانیا رباح ماجر سرمربی سرشناس تیم ملی الجزایر در این بازی تیمش را با روش 3-3-4 به میدان فرستاد. فوزی چیااچی درون دروازه (ام سی الگر)-آیسا مندی(بتیس)-نبیل بن طالب(شالکه 04)-کارل مجانی(سیواس اسپور)-سلیم بوخنشوش(جی سی کابیلی) در خط دفاع، هلال العربی سودانی(دینامو زاگرب) ریاض محرز(لستر سیتی) ورامی بن سبعینی(رنس فرانسه) در خط میانی و زین الدین فرهات(لوهاور فرانسه) بغداد بونجاح(السد) و سوفیانه هانی(اسپارتاک موسکو) مهاجمان الجزایر در این بازی بودند.

 

 

  • سه بازیکن غایب


یاسین براهیمی کاپیتان اول تیم ملی الجزایر و هافبک تهاجمی و وینگر تیم پورتو پرتغال یکی از غایبان سرشناس بازی برابر تیم ملی ایران است. گفته می شود او دچار مصدومیت شده است. نبیل بن طالب هافبک تیم شالکه نیز در بازی با تانزانیا دچار مصدومیت شد و به بازی مقابل ایران نمی رسد. اسماعیل بن ناصر هافبک تیم امپولی ایتالیا نیز برای حضور در باشگاهش در این بازی نخواهد بود.

 

 

  • پرمهره و دور از افتخار


الجزایر نتوانست به مرحله نهایی رقابت های جام جهانی 2018 در روسیه راه یابد و این در حالی است که بازیکنان سرشناسی در این تیم حضور دارند. آیسا مندی، نبیل بن طالب، هلال العربی، ریاض محرز، زین الدین فرهات، بغداد بونجاح و... بازیکنان مطرح تیم الجزایر هستند که نتوانستند این تیم را به جام  جهانی برسانند. با این حال بازی با تیمی که رباح ماجر بار دیگر هدایت آن را به عهده گرفته است می تواند یک ماکت خوب از بازی برابر مراکش در اولین دیدار ایران در جام جهانی باشد. الجزایر در سال های 1982، 1986، 2010 و 2014 در رقابت های جام جهانی حضور داشته است.

 

 

  • دوبازی در دهه نود


تیم های ملی ایران و الجزایر دوبار در دهه نود میلادی و در جام بین قاره ای به مصاف هم رفته اند. در اولین بازی که در ورزشگاه آزادی برگزار شد تیم ایران در نمایشی خوب با گل های صمد مرفاوی با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید. اما در بازی برگشت در الجزایر تیم ملی ایران با یک گل شکست خورد و در نهایت الجزایر قهرمان جام بین قاره ای شد.

 

 

  • آزمون واقعی


رباح ماجر مربی سرشناس الجزایری ها که جانشین آلکاراس اسپانیانی شده است بازی با ایران را یک آزمون واقعی دانسته و این می تواند یک دیدار تدارکاتی واقعی و مفید را برای تیم ملی ایران رقم بزند. او در مربیگری تیم ملی الجزایر یک فرد با تجربه است و سه بار دیگر در سال های 93 ،99 و 2002 سرمربی تیم ملی الجزایر بوده است.

 

 

  • انتخاب ایران و پرتغال


تیم ملی ایران و تیم ملی پرتغال، الجزایر را به عنوان حریف تدارکاتی انتخاب کرده اند. این بازی تدارکاتی مشترک می تواند با هدف شناسایی بازی مراکش در جام جهانی باشد. این بازی همچنین می تواند آنالیز خوبی از ایران و پرتغال به مربیان این دو تیم یعنی کی روش و سانتوس بدهد. اگر الجزایر همانطور که ماجر عنوان کرده به بازی با ایران به عنوان یک آزمون واقعی نگاه کرده و به تیم اصلی اش میدان بدهد آن وقت این بازی می تواند توان فوتبال ایران را بهتر نشان بدهد.

دیدگاه‌ها