کد خبر : 1513208 | 04 فروردين 1397 ساعت 16:32 | 101.4K بازدید | 0 دیدگاه

لو رفتن ترکیب لاروخا در دوسلدورف

اسپانیا با چه ترکیبی مقابل ایران بازی می کند؟

تیم ملی اسپانیا شب گذشته در دیداری دوستانه مقابل آلمان به میدان رفت؛ با ترکیبی که تا اندازه زیادی نزدیک به ترکیب اصلی این تیم در جام جهانی خواهد بود.

اسپانیا با چه ترکیبی مقابل ایران بازی می کند؟

به گزارش "ورزش سه"، در کمتر از سه ماه به آغاز رقابت های جام جهانی، بازی های دوستانه ملی فرصتی برای آخرین تصمیم گیری مربیان برای رسیدن به ترکیب اصلی شان است. در این بین، بعضی از تیم ها به لطف بازیکنانی که در بالاترین سطح قرار دارند، ترکیب آماده تری دارند. از جمله اسپانیا که در دیدار شب گذشته مقابل آلمان نشان داد اگر جام جهانی هفته آینده نیز شروع می شد، مشکلی برای شرکت در این رقابت ها نداشت.

 

شاگردان خولن لوپتگی در گروه دوم رقابت های جام جهانی، یکی از رقبای تیم ملی ایران هستند و به همین بهانه، نگاهی داریم به ترکیب اصلی این تیم:

 

دروازه بان: داوید دخیا

 

1291575

 

اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، دخیا مطمئنا دروازه بان اصلی اسپانیا در جام جهانی خواهد بود. او به ویژه در دو فصل اخیر آنقدر کم نقص و درخشان بوده که په په رینا و کِپا بدون هیچ اعتراضی نیمکت نشین او در جام جهانی خواهند بود. او در همین دیدار مقابل آلمان هم نمایش بسیار خوبی داشت و اگرچه می توانست روی شوت تماشایی توماس مولر که منجر به گل تساوی آلمان شد، عکس العمل بهتری داشته باشد اما در مجموع شب خوبی را سپری کرد.

 

خط دفاعی: دنی کارواخال، سرخیو راموس، جرارد پیکه، یوردی آلبا

 

1291576

 

ترکیب چهار نفره خط دفاعی اسپانیا مقابل آلمان، به احتمال زیاد در جام جهانی هم در ترکیب اصلی لا روخا خواهند بود. کارواخال در سمت راست و یوردی آلبا در سمت چپ، مدت هاست که بدون رقیب به نظر می رسند و راموس و پیکه هم علی رغم اختلاف هایی که در خارج زمین دارند، در داخل زمین، مطمئن ترین زوج برای قلب خط دفاعی اسپانیا هستند. در دیدار دیشب، پیکه در دقایق ابتدایی نیمه دوم جای خود را به ناچو داد اما بعید است که خولن لوپتگی به استفاده از بازیکن دیگری به غیر از پیکه در کنار راموس در جام جهانی فکر کند و این تعویض چیزی بیشتر از یک آزمون برای یک بازیکن جانشین بوده باشد.

 

خط میانی: تیاگو آلکانتارا، کوکه، آندرس اینیستا

 

 

1291568

 

در غیاب سرخیو بوسکتس مصدوم، لوپتگی از تیاگو آلکانتارا، کوکه و آندرس اینیستا در خط میانی استفاده کرد؛ سه بازیکن با ویژگی های هجومی که کمی خط دفاعی اسپانیا را در معرض حمله های بیشتر قرار داده بود. این در حالی است که بوسکتس با حضور مطمئن تر در جلوی خط دفاعی، پوشش بهتری برای آنها ایجاد می کند. برای مثال روی صحنه گل توماس مولر، هیچ یک از هافبک های اسپانیا مزاحمتی برای ستاره آلمانی ایجاد نکردند و او به راحتی  دروازه را باز کرد.

این در حالی است که در طراحی حملات و بازی تهاجمی، هماهنگی هافبک های اسپانیا قابل توجه بود و حتی گل این تیم هم روی پاس عمقی دیدنی اینیستا به ثمر رسید.

در نیمه دوم دیدار دیشب، اینیستا جای خود را به سائول داد و به جای تیاگو آلکانتارا هم در دقایق پایانی، رودری، هافبک ویارئال به بازی رفت؛ گزینه هایی که بعید است در جام جهانی به طور ثابت بازی کنند. احتمالا با رسیدن آمادگی دوباره بوسکتس، ترکیب او، اینیستا و کوکه، در جام جهانی در خط میانی اسپانیا بازی خواهند کرد.

 

خط حمله: داوید سیلوا، ایسکو، رودریگو

 

1291572

 

آنطور که مشخص است، بیشتر تردیدهای لوپتگی پیش از جام جهانی مربوط به خط حمله تیمش است؛ به طوری که در نیمه دوم دیدار دیشب، هر سه عنصر تهاجمی اش را تغییر داد؛ ضمن اینکه بازیکنی مانند آلوارو موراتا هم در این اردو غایب است.

رودریگو، مهاجم والنسیا، با بازی های خوبی که در این فصل و به ویژه هفته های اخیر داشت، توانست اعتماد لوپتگی را کسب کند و با گلی که وارد دروازه آلمان کرد، نشان داد که می تواند به عنوان مهاجم نوک اصلی لا روخا مطرح باشد. هرچند او رقبای مطرحی مانند دیگو کاستا و موراتا دارد که به راحتی میدان را خالی نخواهند کرد.

داوید سیلوا هم در این فصل عملکرد بسیار خوبی در ترکیب منچسترسیتی داشته و حضورش در ترکیب اصلی اسپانیا تا اندازه زیادی قطعی به نظر می رسد. او در دیدار دیشب در دقایق پایانی جای خود را به لوکاس واسکز داد. بازیکن موثری که مانند بازی های باشگاهی، بیشتر یک ذخیره طلایی به نظر می رسد.

اما جای ایسکو به اندازه سیلوا در ترکیب اسپانیا قطعی نیست. او رقیب سرسختی مانند سائول دارد که هر بار در ترکیب اسپانیا قرار گرفته، نمایش های خوبی داشته است.

دیدگاه‌ها