کد خبر : 1513215 | 04 فروردين 1397 ساعت 17:10 | 27.3K بازدید | 0 دیدگاه

کارنامه موفق تیم ملی در پرس تیمی؛

برنامه دفاعی کی‌روش برای حضور در جام جهانی

سرمربی تیم ملی همچنان سعی دارد ساختار مناسبی را به روند حرکت بازیکنان ملی پوش القاء کند.

برنامه دفاعی کی‌روش برای حضور در جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته تیم ملی ایران در شرایطی برابر تونس صف آرایی کرد که چشمی و خانزاده دو مدافع میانی تیم بودند و محمدی و رضائیان هم در سمت چپ و راست آنها قرار داشتند. اما برنامه دفاعی کی روش فقط به این بازیکنان منحصر نمی شود و سایر بازیکنان نیز باید در کارهای تدافعی شرکت داشته باشند.


شب گذشته در فاز دفاعی کی روش از سیستم 1-4-1-4 استفاده می کرد و در طول بازی شاهد نظم خوبی از ملی پوشان بودیم؛ به صورتی که آنها در دقایقی که توپ را در اختیار نداشتن، در خطوط دفاعی تعریف شده با حفظ فاصله کم و انجام پرس و پوشش های مناسب سعی در بازپس گیری توپ داشتند.


جالب این بود که در برخی دقایق شاگردان کی روش به پرس بازیکنان تونس روی می آورند ولی نظم میان خطوط و فاصله آنها به خوبی حفظ می شد. شرح وظایف بازیکنان در هنگام پرس کاملا مشخص بود و شیفت های بسیار مناسبی انجام می شد؛ ضمن اینکه پوشش ها نیز به درستی انجام می شد.


البته در خط دفاعی به دلیل تغییراتی که کی روش انجام داده بود و عدم هماهنگی بازیکنان شاهد ناهماهنگی هایی بودیم و انجام پرس و پوشش ها به خوبی صورت نگرفت که نمونه بارز آن را می توان در گل تونس مشاهده کرد که مدافعین تیم ملی در انجام پوشش خوب کار نکردند و مهاجم تونس موفق شد با جا گذاشتن مدافعین و استفاده از عدم تمرکز آنها تک گل بازی را به ثمر برساند.

دیدگاه‌ها