کد خبر : 1513848 | 09 فروردين 1397 ساعت 12:25 | 267.6K بازدید | 0 دیدگاه

قبل از فینال چه بر سر مریخی آمده بود؟

راز رونالدوی 98 ؛ همچنان نامکشوف

جام جهانی 1998، در کشور فرانسه و برزیل آماده و پرستاره آن‌روز‌ها که همگان، رای به قهرمانی این تیم با رونالدو لوییز نازاریو دلیما در جام‌جهانی می‌دادند اما دست سرنوشت، این رویای سلسائو و رونالدو را به باد داد.

راز رونالدوی 98 ؛ همچنان نامکشوف

به گزارش "ورزش سه"، باخت 3-0 مقابل فرانسه زیدان سبب شد تا فرانسه در جام جهانی 1998 و در خانه خود، به عنوان قهرمانی برسد. حالا و پس از مدت طولانی، رونالدو در مصاحبه با فورفورتو، جزییاتی را در این رابطه مطرح کرده‌است. 

 

 

1292241

 

 


بازی، بازی فینال است و رقابت در شهر پاریس. فرانسه میزبان در مقابل برزیل آماده و استثنائی ماریو‌زاگالو با یک مهاجم مریخی 21 ساله! جدالی جذاب در فینال. رونالدو با آماری فوق‌العاده پای به جام جهانی، گذاشته بود. این ستاره برزیلی در فصل منتهی به جام جهانی با اینترمیلان و در اولین فصل حضورش در این باشگاه، موفق به ثبت 34 گل شده بود و در راه رسیدن سلسائو به فینال این رقابت‌ها، موفق به ثبت 4 گل شده بود. او در بازی نیمه‌نهایی مقابل هلند، گل اول برزیل را به ثمر رساند؛ هر چند که بازی در نهایت با تساوی به اتمام رسید و برنده بازی در پنالتی مشخص شد. رونالدو در ضربات پنالتی، اولین ضربه پنالتی برزیل را به گل تبدیل کرد تا تیمش در نهایت، فینالیست شود.

 

 

1292245

 


رونالدو در مصاحبه با فورفورتو گفت:« بعد از ناهار، تصمیم گرفتم کمی استراحت کنم و آخرین چیزی که به یاد دارم این است که به تختخواب رفتم. بعد از خواب، دچار تشنج شدم. بازیکنان دور من جمع شده بودند و مدتی بعد، دکتر لیدیو تولدو از راه رسید. آن‌ها نمی‌خواستند به من بگویند که چه اتفاقی رخ داده است.

من از بقیه درخواست کردم که اگر می‌توانند از آنجا بروند و در جایی دیگر صحبت‌هایشان را ادامه بدهند؛ چرا که من احتیاج به خواب داشتم. پس از آن، لئوناردو به من پیشنهاد داد تا در حیاط هتل محل اقامتمان، قدم بزنیم و او بود که حقیقت را به من گفت؛ من قرار نبود در فینال بازی کنم!

 

 

1292242

 


اما در میان تمامی تست‌های پزشکی، هیچ نکته نامناسبی پیدا نشد؛ گویی که هیچ اتفاقی رخ نداده است! سپس ما به استادیوم رفتیم و زاگالو به من گفت که بازی نخواهم کرد. من نتایج تست‌های پزشکی را در دستان داشتم و چراغ سبز تولدو را هم گرفته بودم.

به زاگالو گفتم که من خوبم و هیچ احساسی از درد و مریضی را در خودم احساس نمی‌کنم. این نتایج تست‌های پزشکی‌است؛ من می‌خواهم بازی کنم. من هیچ گزینه دیگری برای انتخاب به او ندادم. او هیچ انتخابی نداشت و تصمیم من را پذیرفت. در نهایت بازی کردم و شاید عملکرد من، بر روی عملکرد کل تیم تاثیرگذار بود زیرا سرگیجه ام، عادی نبود.

 

 

1292244

 

 


رونالدو ادامه می‌دهد: در هر شرایطی، من تعهدی نسبت به کشورم داشتم و نمی‌خواستم از زیر بار این مسئولیت، شانه خالی کنم. من احساس کردم که باید حتما بازی کنم. متاسفانه، آن روز، روز خوب من نبود اما می‌خواستم کار خود را با قهرمانی به اتمام برسانم.
چهار سال بعد، رونالدو باز هم به فینال جام جهانی رسید. این بار در جام جهانی کره و ژاپن؛ اما این بار قصه برای رونالدو فنونمو و یارانش تفاوت داشت. برد 2-0 و شیرین سلسائو مقابل ژرمن‌ها در فینال، باعث پیروزی و قهرمانی سلسائو در جام جهانی شد. اما پس از فینال 1998، برخی افراد فرضیاتی را پیرامون رونالدو و عملکردش در فینال ارائه دادند که در ادامه، به 4 مورد از آن‌ها، می‌پردازیم.


تئوری‌های توطئه!

1- اسپانسر، عامل فیکس شدن رونالدو!
ادموندو، مهاجمی که قرار بود به جای رونالدو در ترکیب اصلی تیم ملی برزیل مقابل خروس‌ها به میدان برود؛ پس از مدتی اعلام کرد که اسپانسر رونالدو یعنی کمپانی معروف نایکی، نقش اصلی را در فیکس شدن رونالدو داشته است.
او گفته بود: کارمندان کمپانی نایکی، 24 ساعت روز را در کنار ما بودند؛ گویا که آن‌ها، کادرفنی تیم ما را تشکیل می‌دهند. این قدرت بزرگی است. این‌ها، تنها نکاتی است که می‌توانم به شما بگویم.

 

2- تست‌های پزشکی؛ درست یا نادرست؟!
بعضی از بازیکنان تیم‌ملی برزیل، اعلام کردند که هنگامی که دکتر تولدو به رونالدو رسید؛ شروع به گریستن کرد! البته شخص دکتر تولدو، منکر این اتفاق است و می‌گوید زمانی که به مریخی رسیده‌است؛ او هوشیار بوده است اما کف دور دهان او را گرفته بود‌ه است و ضربان قلبش، بسیار سریع بوده است. 
بسیاری از بازیکنان تیم، وقتی که رونالدو برای تست‌ پزشکی به بیمارستان رفته بود؛ منتظر خبر نرسیدن او به بازی بودند اما چنین اتفاقی نیفتاد و رونالدو توانست در فینال، به خاطر تست‌های پزشکی موفق، بازی کند.

 

 

1292243

 

 


3- استرس!
یکی از روزنامه‌های مطرح برزیل که در شهر سائوپائولو نیز به چاپ می‌رسد؛ عنوان کرده بود که رونالدو در طول جام‌جهانی استرس زیادی را تجربه کرده است و حتی در بعضی از مواقع، حالاتی از افسردگی نیز به او دست می‌دهد؛ اتفاقی که شاید منجر به آن عملکرد ضعیف مقابل خروس‌ها شده است!

 

4-توطئه فیفا!

شبکه تی‌وی‌ گلوبو، اسنادی را درباره فروخته‌شدن جام‌جهانی توسط برزیل به فیفا در سال 1998، مطرح کرده‌است. این شبکه، اعلام کرده است که سلسائو، فینال جام‌جهانی را به خاطر چنددلیل و پیشنهاد، به فیفا فروخته است. اول آنکه، فیفا به فدراسیون فوتبال برزیل قو‌ل‌ داده‌بود که در ازای قهرمانی فرانسه در جام جهانی، 23 میلیون یورو را به حساب این فدراسیون واریز کند. قهرمانی فرانسه سبب می‌شد تا مردم فرانسه، مشکلات کثیر اجتماعی خود را تاحدودی فراموش کنند. از سوی دیگر، گویا بلاتر قول میزبانی جام جهانی را به برزیل در دهه دوم قرن 21 داده بود که همین امر، موجبات شکست سلسائو را در مقابل خروس‌ها فراهم کرده بود. 
البته همانطور که در پیش گفتیم اینها فرضیاتی است که هر چند به نظر غلط می‌آید اما در رابطه با آن فینال، مطرح شده‌اند!

 

منبع: اسکواکا

ترجمه: محمد مهدی موسی‌پور

دیدگاه‌ها