کد خبر : 1514234 | 11 فروردين 1397 ساعت 10:28 | 91.9K بازدید | 0 دیدگاه

مدعیان روسیه 2018 چگونه آماده می شوند؟

هم گروه های ایران در فرم عالی و متوسط

هر 32 تیم حاضر در جام جهانی، تعدادی از دیدار‌های آماده‌سازی خود را در راه جام‌جهانی روسیه به انجام رسانده‌اند.

هم گروه های ایران در فرم عالی و متوسط

به گزارش "ورزش سه"، هت‌تریک‌ها، تحولات تاکتیکی، چینش‌ تیم‌ها و انتخاب‌ترکیب‌های موفق و ناموفق در بازی‌های دوستانه این تیم‌ها، به خوبی دیده شد و پیشبینی یک جام‌جهانی خوب و پرمدعی، از همین الآن توسط کارشناسان، انجام شده است. به همین بهانه، به نحوه آماده‌سازی تیم‌های مدعی برای قهرمانی جام‌جهانی می‌پردازیم.

 

 

1292552

 

 

1-آرژانتین:


قهرمان دو دوره جام‌جهانی، در برزیل و در جریان جام‌جهانی 2014 مقابل آلمان در فینال، زمین‌گیر شد و نتوانست به عنوان قهرمانی برسد و جام جهانی حاضر در روسیه، آخرین فرصت لیونل مسی برای بازی‌کردن در جام جهانی، در اوج دوران فوتبالی وی هست.  در حقیقت، خود لیونل‌مسی نیز یکبار اعلام کرده بود که او امکان دارد پس از پایان این تورنمنت، از بازی‌های ملی خداحافظی کند. آن‌ها در آخرین بازی دوستانه خودشان، 6-1 در مقابل اسپانیا، تحقیر شدند!

 

نتایج:


در حقیقت، آرژانتین به جام جهانی راه نیافت بلکه هت تریک مسی در ارتفاعات اکوادور بود که رای به صعود آرژانتین و پرواز به سمت روسیه داد. در ماه نوامبر، آن‌ها روسیه را شکست دادند و با یک نمایش نامناسب در مقابل نیجریه، 4 گل در یک بازی دوستانه دریافت کردند. آلبی‌سلسته در دو بازی آخر دوستانه خود و در غیاب لیونل‌مسی، فوق‌ستاره مصدوم خود با نتیجه 2-0 در مقابل ایتالیا به برتری رسید؛ اما این برد، قبل از ویران شدن در مادرید اتفاق افتاده بود!

 

آن‌ها اکنون در چه فرمی قرار دارند؟


در حقیقت، آلبی‌سلسته تمام بار خود را بر روی دوش مسی گذاشته است و به همین دلیل، سامپائولی در اقدامی عجیب از احتمال دعوت نشدن پائولو دیبالا و مائورو ایکاردی به تیم‌ملی خبر داد. سامپائولی اعلام کرده است که به نظر او، ایکاردی و به خصوص دیبالا، با سیستم وی، مطابقت ندارند! سامپائولی در کنفرانس، عینا سخنان زیر را مطرح کرده بود:
این تیم، تیم مسی خواهد بود. مسی یک بازیکن خارق‌العاده است. اگر مسی جام‌جهانی را به دست نیاورد، این یک اتفاق فوق‌العاده بد برای او خواهد بود. در نتیجه، او از استعدادش هیچ بهره‌ای نخواهد برد. ناموفق بودن در تیم ملی، مسی را آزار خواهد داد!

 

آنالیز کارشناسان:


جولین‌لورنتس:


من نسبت به سخنان سامپائولی، احساس خوبی ندارم. او گفته‌است که این تیم، تیم مسی خواهد بود. حقیقت این است که مسی هم جزئی از این تیم است.این آرژانتین است؛ آن‌ها در همه جای زمین ستاره‌های بزرگی دارند! درست است که مسی در میان آن‌ها، بهترین است اما چنین صحبت‌هایی، تنها فشار را بر روی تیم، افزایش می‌دهد.


جیمز هورن‌کسل:


آیا شما می‌توانید مسی و دیبالا را در کنار یکدیگر بازی دهید؟ دیبالا همان فضاهایی را که مسی در اختیار می‌گیرد، در اختیار خواهد گرفت و به همان شیوه لئو، بازی خواهد کرد. آیا آن‌ها در کنار هم موفق خواهند بود؟ قطعا مسی بازیکن بهتری است و به همین دلیل، به نظر می‌آید که دیبالا، راهی روسیه نخواهد شد. کاملا واضح است که مهاجمی که سامپائولی از او استفاده خواهد کرد؛ گونزالو ایگوایین خواهد بود. او فضاها را به خوبی پوشش می‌دهد. او در خدمت تیم است. او بسیار تلاش می‌کند و به همین دلیل، فرصت‌های خوبی برای گلزنی پیدا می‌کند؛ او بسیار خسته است و فرصت را از دست می‌دهد!

 

بازی‌های بعدی آرژانتین:


برخلاف بسیاری دیگر از تیم‌ها، آرژانتینی‌ها تنها یک بازی را تا جام‌جهانی انجام خواهند داد. آنها در این بازی در تاریخ 9 ژوئن به مصاف رژیم صهیونیستی خواهند رفت.

 

 

1292557

 


2-بلژیک:



بلژیک، هیچگاه موفق به قهرمانی در یک تورنمنت مهم نشده است. بهترین عملکرد بلژیک در جام جهانی 1986 رقم خورد که این تیم را به نیمه‌نهایی رساند. آن‌ها در حال حاضر، قوی‌ترین و مستعدترین تیمشان را در طول تاریخ در اختیار دارند و امید زیادی برای رسیدن به مراحل بالای جام جهانی دارند. ترکیب بلژیک متشکل از تعداد زیادی از ستاره‌های لیگ جزیره نیز هست.


نتایج:


بلژیک در مرحله مقدماتی، عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت. آن‌ها 9 بازی را با برد به اتمام رساندند و یک بار نیز به نتیجه تساوی بسنده کردند. آن‌ها با 9 امتیاز اختلاف نسبت به یونان، در صدر جدول رده‌بندی مرحله مقدماتی جام‌جهانی قرار گرفتند. پس از تساوی مقابل مکزیک، بلژیک مقابل دونماینده آسیایی، ژاپن و عربستان را شکست دادند.


آن‌ها اکنون در چه فرمی قرار دارند؟


سالی دیگر، مربی دیگر، قصه‌ای همانند گذشته. تیم ملی بلژیک با مربیگری مارک‌ویلموتس در جام جهانی 2014و یورو 2016، نتوانست از جمع 8 تیم به مرحله بالاتری صعود کند و به همین دلیل، تاکتیک‌های ویلموتس، تحت تاثیر انتقادات قرار گرفت. روبرتو مارتینز پیش از جام جهانی 2018، جایگزین ویلموتس شد و اکنون، بلژیک 16 بازی است که نباخته اما پس از تساوی 3-3 مقابل مکزیک، کوین دی‌بروین، بازیساز آماده و بلژیکی این تیم، اعلام کرد:


ما همچنان بر روی استعداد‌هایمان فشار زیادی وارد می‌کنیم. تا زمانی که سیستم تاکتیکی مناسبی نداشته باشیم مقابل کشور‌هایی مانند مکزیک به مشکل خواهیم خورد.


آنالیزکارشناسان:


جولین لورنتس:


وقتی شما بازیکنی با کیفیت دی‌بروین دارید و او از تاکتیک شما انتقاد می‌کند، باید نگران باشید. من طرفدار مارتینز نیستم. ویلموتس یک فاجعه به تمام معنا بود و به نظرم، مارتینز نیز نکته‌ای بهتر از او ندارد. همه مربیان، عقیده دارند که دو بازی دوستانه ماه مارس، بسیار مهم است زیرا این بازی‌ها، آخرین بازی‌های شما پیش از اعلام لیست نهایی تیمتان برای جام جهانی است. اما بلژیک در این برهه حساس چه کاری را انجام داد؟ آن‌ها روز جمعه و در حالی که اکثر تیم‌ها، بازی دوستانه را انجام دادند هیچ بازی را به نمایش نگذاشتند و در نهایت نیز در مقابل تیم‌ملی عربستان بازی کردند. آن‌ها استعداد و توانایی خوبی برای قهرمانی در جام جهانی دارند اما در مورد تاکتیکشان، مطمئن نیستم!


بازی‌های بعدی بلژیک:


تیم ملی بلژیک پیش از جام جهانی، سه بازی را در ماه ژوئن انجام خواهد داد که این بازی‌ها مقابل پرتغال، مصر و کاستاریکا خواهد بود.

 

 

1292556

 


3-برزیل:


پرافتخارترین تیم ادوار جام‌جهانی، در فرم خوبی قرار دارد. آن‌ها در آخرین بازی دوستانه خود مقابل ژرمن‌ها قرار گرفتند و با یک گل به پیروزی رسیدند تا شاید بتوانند کمی از آبروی از دست‌رفته خود مقابل آلمان را بازگردانند. شکست سنگین 7-1 برزیل در نیمه نهایی جام جهانی 2014 در خانه مقابل آلمان، هیچگاه از خاطر طرفدارانشان پاک نخواهد شد.

 

نتایج:


برزیل در مرحله مقدماتی جام‌جهانی، 17 بازی را بدون شکست سپری کرد تا با اختلاف 10 امتیازی، بالاتر از اروگوئه رده دومی راهی روسیه شود. سلسائو، اولین تیمی بود که پس از روسیه میزبان راهی جام جهانی شد. برزیل در ماه نوامبر، ژاپن را شکست داد و مقابل انگلستان به تساوی بدون گل رسید اما در ماه مارس، توانستند ژرمن‌ها و روس‌ها را در خانه‌های خودشان شکست دهند. یکی را در سنت‌پترزبورگ و دیگری را در برلین!

 

آن‌ها اکنون در چه فرمی قرار دارند؟!


سوال بزرگ در اردوی سلسائو، وجود یا عدم وجود نیمار، ستاره پاریسن‌ژرمن در ترکیب برزیل خواهد بود که اگر در نهایت، نیمار بتواند در روسیه بازی کند؛ می‌تواند شانس قهرمانی برزیل را بالاتر از پیش، نشان دهد. چهارمین گلزن برتر تاریخ برزیل، در 26 سالگی، دچار مصدومیت بدی شده است و در حال ریکاوری است اما به نظر نمی‌رسد او بتواند پاریسن‌ژرمن را تا فصل آینده همراهی کند. در ماه فوریه، تیته، سرمربی تیم ملی برزیل اسامی 15 بازیکن که جایگاهشان در لیست برزیل برای جام جهانی محفوظ است را معرفی کرد که در این بین نام نیمار نیز دیده می‌شد اما او اشاره داشت که بازیکنان مصدوم، راهی روسیه نخواهند شد.


برزیل، تقریبا در همه قسمت‌های زمین، از دفاع تا حمله، بازیکنان خوبی را در اختیار دارد. در دروازه، به احتمال زیاد این آلیسون خواهد بود که ادرسون را نیمکت نشین کند و از سوی دیگر، در نوک خط حمله، رقابت شدیدی میان فرمینو و ژسوس خواهد بود و آنها بر سر این جایگاه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

 

آنالیز کارشناسان:


جیمز هورن‌کسل:


من فکر می‌کنم که برزیل، هماهنگی بیشتری نسبت به آنچه که مردم فکر می‌کند دارد و در همه پست‌ها، توازن را رعایت کرده است.  برزیل در خط حمله فوق‌العاده است و ستاره‌هایی همچون نیمار، کوتینیو، فرمینو، ژسوس، کاستا و ویلیان را در اختیار دارد اما در خط هافبک و دفاع نیز تیمی قدرتمند است. فرناندینیو در خط هافبک برزیل، می‌تواند تیم را به خوبی کنترل کند و از سوی دیگر، فرد، ستاره شاختاردونتسک نیز بازیکن فوق‌العاده‌ای است.


رافائل هونیگشتاین:


برزیل، شباهت‌های بیشتری به یک تیم دارد تا آرژانتین! ما باید ببینیم که نیمار در چه زمان و موقعیتی بر خواهد گشت!


فرناندو دوراته:


برد 1-0 مقابل آلمان، بیشتر از نظر جنبه‌های روانی مهم بود تا جنبه‌های تکنیکی و تاکتیکی اما چند نکته از این بازی را به یاد نداریم. اول آنکه، ویلیان جای خود را در ترکیب ثابت برزیل یافته است و دیگر آنکه فصل فوق‌العاده روبرتو فرمینو در لیورپول، نتوانسته کمک زیادی برای فیکس شدن در تیم‌ملی و گرفتن جای گابریل ژسوس به او بکند.تیته نیز به دنبال این است تا کوتینیو را با بازی در سمت چپ خط حمله، منطقه اختصاصی نیمار، وفق دهد!

 

بازی‌های بعدی برزیل:


برزیل تا پیش از سفر به روسیه، دو بازی تدارکاتی در مقابل اتریش و کرواسی در ماه ژوئن، به ثبت خواهد رساند.

 

 

1292554

 


4- فرانسه:


فرانسه تاکنون، تنها یک بار موفق به قهرمانی در جام جهانی شده است که همین یکبار نیز در جریان جام جهانی 1998 با میزبانی خود کشور فرانسه رخ داده است. در حال حاضر، آن‌ها سه بازیکن از پنج بازیکن گران‌قیمت تاریخ فوتبال را به همراه تعداد زیادی استعداد بزرگ،  در اختیار دارند و به نظر می‌رسد که می‌توانند قهرمان جام جهانی شوند اما مشکلاتی درباره قراردادن این حجم از ستاره در ترکیب اصلی، وجود دارد.

نتایج:


فرانسه با 7 برد از 10 بازی و اختلاف 4 امتیازی نسبت به سوئد، موفق به صعود به عنوان صدرنشین به جام جهانی شد. خروس‌ها در ماه نوامبر،  دیدار مقابل ولز را با پیروزی پشت سر گذاشتند و با آلمان، مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی به تساوی رسیدند. در بازی‌های دوستانه ماه مارس، فرانسه در اولین بازی، برد 2-0 را با باخت 3-2 مقابل کلمبیا به اتمام رساند و در بازی مقابل روسیه، با نتیجه 3-1 به برتری رسید.

 

آن‌ها اکنون در چه فرمی قرار دارند؟


خروس‌ها بازیکنان بسیاری را در اختیار دارند اما آیا دیدیه دشان می‌تواند بهترین ترکیب را از دل این بازیکنان، بیرون بیاورد؟ پل پوگبا در بازی مقابل کلمبیا، نیمکت‌نشین بود اما وقتی به بازی آمد؛ موفق به زدن یک گل نیز شد. خروس‌ها اما در پست مدافع مرکزی و برای انتخاب ترکیب اصلی به مشکل خورده‌اند. ساموئل اومتیتی، رافائل واران و لورن کوشیلنی؛ کدام یک باید  بازیکن فیکس فرانسه باشند؟!
دیگر مشکل آن‌ها برای انتخاب ترکیب اصلی به خط آتششان باز می‌گردد جایی که اولیویه ژیرو، آنتونیو گریزمان، کیلیان امباپه، کینگزلی کومان، آنتونی مارسیال، عثمان دمبله و الکساندرلاکازت، رقابت سختی برای رسیدن به ترکیب اصلی کشورشان در جام جهانی دارند.

 

آنالیز کارشناسان:


جولین لورنتس:


هوگو لوریس پس از بازی گفته بود که تیم ملی فرانسه از نظر توانایی از تیم ملی کلمبیا به مراتب بهتر است اما خروس‌ها، نتوانستند یک نمایش تیمی را ارائه دهند؛ درست بر خلاف کاری که یاران خامس رودریگز به نمایش گذاشتند. لوریس بسیار عصبانی بود و برای اینکه چنین دروازه بان خونسردی را آنچنان عصبانی کنید، باید خیلی بر او فشار وارد کرده باشید. کلمبیا آرایش تاکتیکی خود را در بین دو نیمه تغییرداد اما دشام، هیچ واکنشی نسبت به آن نشان نداد تا  از تیم فروریخته و شکست‌خورده فرانسوی، رونمایی شود.
من فکر نمی‌کنم که سیستم فعلی فرانسه یعنی سیستم 2-4-4، سیستم خوبی برای قهرمانی در جام جهانی باشد. آن‌ها در مقابل کلمبیا هم به مشکل خوردند پس قطعا در مقابل تیم‌های بزرگ‌تری همانند برزیل، اسپانیا و آلمان، دچار مشکلات زیادی خواهند شد.

 

بازی‌های بعدی فرانسه:


فرانسه در اواخر ماه می و اوایل ماه ژوئن، سه بازی را مقابل سه تیمی که به جام جهانی راه نیافته‌اند؛ انجام خواهد داد. این سه تیم، ایتالیا، جمهوری ایرلند و ایالات متحده آمریکا هستند.

 

 

1292555

 


5- آلمان:


‌قهرمان دوره قبل جام جهانی که تنها یک جام با رکورد سلسائو فاصله دارد، در این دوره نیز یکی از شانس‌های قهرمانی است. آلمان، همواره یک تیم مدعی بوده است و جام جهانی 2018 نیز از این قاعده، مستثنی نیست.

 

نتایج:


آلمان، هر 10 بازی خود را در مرحله مقدماتی جام جهانی با پیروزی پشت سر گذاشت تا مقتدرانه به مرحله بعدی رقابت‌ها صعود کند. ژرمن‌ها تا پیش از باخت مقابل برزیل در 22 بازی، شکست‌ناپذیر بودند. آن‌ها مقابل انگلستان، فرانسه و اسپانیا به تساوی رسیده‌ بودند اما شکست مقابل برزیل، به این رکورد پایان داد.

 

آن‌ها اکنون در چه فرمی قرار دارند؟


یکی از بزرگترین سوالات درباره ترکیب ژرمن‌ها در جام جهانی به نویر بر می‌گردد. آیا او می‌تواند پیش از جام جهانی به فرم سابق خود بازگردد؟ انتخاب اول دروازه آلمان‌ها از سپتامبر تاکنون، هیچ بازی را انجام نداده است و از سوی دیگر، فرم فوق‌العاده مارک آندره ترشتگن، شاید و تنها شاید، سبب نیمکت‌نشین شدن نویر شود.
از سوی دیگر، تیمو ورنر، ماشین گلزنی جدید ژرمن‌ها که 7 گل را در 12 بازی با پیراهن تیم‌ملی آلمان به ثمر رسانده است، می‌تواند کمک خوبی به ژرمن‌ها بکند و آن‌ها را از آسیب‌هایی که به خاطر نبود یک مهاجم نوک گلزن در یورو 2016 دیده بودند؛ دور نگه دارد. ماریو گوتزه، بازیکنی که گل قهرمانی آلمان را در دوره قبل به ثمر رساند، احتمالا به خاطر فرم بد خود به جام جهانی نرود و مارکو رویس نیز در لیست اخیر آلمان، حضور نداشت.

 

آنالیز کارشناسان:


رافائل هونیگشتاین:
سوال بزرگ درباره خط هافبک ژرمن‌هاست. آیا خدیرا می‌تواند دو نقش متفاوت را در دو تیم متفاوت به نمایش بگذارد. به نظر من، ایلکای گندوغان همچنان شانس این را دارد تا جلوتر از مهندس تیم ملی آلمان یعنی تونی‌کروس به بازی بپردازد و از سوی دیگر، امره جان را نیز از رسیدن به ترکیب اصلی محروم کند. 


اگر مانوئل‌نویر تا پایان ماه آپریل به تمرینات و مسابقات بازگردد و در دو بازی تدارکاتی، همان مانوئل‌نویری باشد که می‌شناسیم؛ می‌تواند بلیط روسیه را برای خود رزرو کند اما اگر موفق به انجام چنین کاری نشود، شاید او را به عنوان ذخیره ترشتگن ببینیم! از سوی دیگر، تیمو ورنر، بزرگترین برنده دیدار مقابل اسپانیا بود . او در مقابل لاروخا، گلی را به ثمر نرساند اما خط دفاعی ماتادور‌ها را به شدت آزار داد تا خود را به پرواز روسیه، نزدیک‌تر کند.

 

بازی‌های بعدی آلمان:


آلمان در مقابل اتریش و عربستان سعودی در ماه ژوئن و پیش از دیدار‌های جام جهانی به میدان خواهد رفت.

 

 

1292553

 


6-پرتغال:


پرتغال تاکنون دوبار به نیمه نهایی جام جهانی صعود کرده است؛ یک بار در سال 1966 و دیگری در سال 2006. آن‌ها در سال 2014 موفق به صعود از گروه خود نیز نشدند اما آن‌ها با عنوان قهرمان اروپا به این جام جهانی پای می‌گذارند و مهمترین نکته نیز این است که آن‌ها، رونالدو را دارند.

 

نتایج:


پرتغال با پیروزی 2-0 مقابل سوییس در دیدار پایانی به جام جهانی رسید. در ماه نوامبر، آن‌ها مقابل عربستان سعودی پیروز شدند و در مقابل آمریکا، متوقف. رونالدو در بازی مقابل مصر در همین ماه، در دقایق پایانی دو گل را برای پرتغال به ثمر رساند اما نمایش ضعیف سلسائو اروپا مقابل هلند و باخت تحقیرآمیز 3-0، کمی احساس خطر را در دل مردان فرناندو سانتوس، ایجاد کرد.

 

آن‌ها اکنون در چه فرمی قرار دارند؟


همچون گذشته، کریستیانو رونالدو، تک‌ستاره و تنها امید سلسائو اروپاست. فوق‌ستاره رئال‌مادرید با دو گلی که وارد دروازه مصر کرد؛ حالا به عنوان سومین گلزن برتر ملی در تاریخ فوتبال مطرح شده است و از سوی دیگر، او پس از یورو 2016 در 16 بازی  با لباس پرتغال، 20 بار دروازه حریفان را باز کرده است. اما مصدومیت و خارج شدن از فرم خوب سابق، کار فرناندو سانتوس را برای انتخاب لیست نهایی سخت کرده است. بازیکنانی مانند رناتوسانچز و آندره گومز، در گذشته برای پرتغال بسیارموثر بوده‌اند اما آیا اکنون نیز می‌توانند همان کار را تکرار کنند؟

 

آنالیز کارشناسان:


جیمز هورن‌کسل:


بیایید به یاد بیاوریم که چگونه پرتغال راهی فینال شد یورو 2016 شد و در آنجا به قهرمانی رسید. آن تیم فقط رونالدو نبود. آن‌ها گلزنی را تقسیم کرده بودند! آن‌ها استعداد‌های خوبی را به فوتبال جهان معرفی کردند. آندره‌سیلوا، مهاجم بلندقامت آث‌میلان، در مرحله مقدماتی جام‌جهانی، عملکرد خوبی داشت. از نظر مهاجمان و هافبک‌ها، این تیم تفاوت‌های جزئی با تیم قهرمان یورو 2016 دارد.

بازی‌های بعدی پرتغال:


پرتغال در ماه می و ژوئن، دو بازی تدارکاتی مقابل حریفان تیم ملی انگلستان در جام جهانی یعنی تونس و بلژیک به ثبت می‌رساند و یک بازی را نیز در مقابل الجزایر، به نمایش خواهد گذاشت.

 

 

1292558

 


7-اسپانیا:


قهرمان جام جهانی 2010، پس از حذف عجیب و تحقیرآمیز در جام جهانی 2014، اکنون با قدرتی بسیار بیشتر از گذشته به جام جهانی بازگشته است. لاروخا، با درهم‌کوبیدن و خرد کردن آلبی‌سلسته توانستند تا آرژانتین را در مادرید با 6 گل تنبیه کنند. لاروخا در 16 بازی گذشته زیر نظر لوپتگی، هیچ شکستی را متحمل نشده است.

نتایج:


ماتادور‌ها در 10 بازی مرحله مقدماتی، 9 پیروزی و یک تساوی را کسب کردند تا به عنوان تیم صدرنشین گروه به مرحله بعد صعود کنند. پیروزی مقابل کاستاریکا و  تساوی مقابل روسیه در ماه نوامبر و تساوی مقابل مدافع عنوان قهرمانی و له‌کردن آرژانتین، نتایج دیدار‌های دوستانه لاروخا در ماه‌های نوامبر و مارس بوده است.

آن‌ها اکنون در چه فرمی قرار دارند؟


اسپانیا در مرحله مقدماتی و بازی‌های دوستانه، عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشته بود. آندرس‌اینیستا همچنان فوق‌العاده بازی می‌کند، ایسکو نیازی به تعریف ندارد و جرارد پیکه و سرخیو راموس، هنرنمایی می‌کنند و در پشت سر این بازیکنان، بهترین دروازبان جهان در حال حاضر یعنی داوید ده‌خه‌آ، حضور دارد.
سوال اصلی این است که چه کسی در خط آتش به میدان خواهد رفت؟  آلوارو موراتا به خاطر فرم بد خود در چلسی در لیست اخیر اسپانیا قرار نگرفت و این در حالیست که رودریگو، مهاجم والنسیا و دیگو کاستا، مهاجم اتلتیکومادرید در بازی‌های دوستانه مقابل آلمان و اسپانیا، از فرصت‌های خود، نهایت استفاده را برده‌اند.

آنالیزکارشناسان:


جیمز هورن‌کسل:


پست مهاجم، پست چالش برانگیزی برای لوپتگی است. او سابقا مربی تیم زیر 21 ساله‌های اسپانیا بوده است و همین چندی پیش بود که با کمک آلواریتو، توانست به قهرمانی یورو زیر 21 سال برسد اما مشکل اینجاست که بازیکنی که سال‌ها به او اعتماد داشت؛ اکنون در چلسی، در بدترین فرم خود قرار دارد!


رافائل هونیگشتاین:


من فکر می‌کنم که این سوال، تا این لحظه سوال حل‌ناپذیری بوده است. مهاجم اصلی اسپانیا در جام جهانی کیست؟ دیگو کاستا بسیار با رودریگو متفاوت است. او یک تمام‌کننده فوق‌العاده است و روی ضربات سر موفق است اما کند است. از سوی دیگر، رودریگو یک مهاجم باهوش و سرعتی است اما در کرنر‌ها و ضربات ایستگاهی، موفق نیست و شما، در بسیاری از مواقع باید از کرنر‌ها و ضربات ایستگاهی، سود ببرید. موراتا، اگر در بهترین فرم خود باشد از هر دوی این بازیکنان بهتر است اما او در بهترین فرم خود نیست!

 

بازی‌های بعدی اسپانیا:


لاروخا در مقابل تونس و سوییس، قبل از جام جهانی به میدان خواهد رفت.

 

منبع: BBC SPORT

مترجم: محمد مهدی موسی‌پور

دیدگاه‌ها