کد خبر : 1514777 | 14 فروردين 1397 ساعت 10:49 | 259.2K بازدید | 0 دیدگاه

هجوم الهلالی ها به داور چینی دیدار با العین؛

داور ضدعربستان؛ داغ ترین هشتگ آسیا!

داور دیدار شب گذشته تیم های العین امارات و الهلال عربستان به شدت مورد انتقاد عربستانی ها قرار گرفته است.

داور ضدعربستان؛ داغ ترین هشتگ آسیا!

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته در چارچوب رقابت های هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، تیم های العین امارات و الهلال عربستان در دیداری حساس به مصاف هم رفتند. این دو تیم که نتایج درخوری در بازی های قبلی شان کسب نکرده بودند، دیشب هردو نیاز مبرم به برد داشتند و از این حیث اهمیت تقابلشان بیش از پیش شده بود.

 

در بازی دیشب ابتدا محمد البریک با یک ضربه ایستگاهی در همان اوایل بازی الهلال را در خانه حریف پیش انداخت تا امید آبی ها برای بازگشت به تورنمنت زنده شود؛ اما در ادامه بازی و در همان نیمه نخست، اتفاقاتی افتاد که کار را برای الهلال بسیار سخت کرد.

 

پس از دریافت گل زودهنگام، بازیکنان العین حملات پردامنه خود را بر روی دروازه حریف آغاز کردند و خط دفاع الهلال را تحت فشار زیاد گذاشتند. تداوم نفوذهای العینی ها و پرس شدید آنها، منجر به صاحب توپ شدن عمر عبدالرحمان در محوطه جریمه الهلال شد. عبدالرحمان در دقیقه 25 بازی توسط مدافع الهلال سرنگون شد و داور چینی مسابقه نقطه پنالتی را نشان داد. این پنالتی پس از اعتراض فراوان مربیان و بازیکنان الهلال سرانجام توسط خود عبدالرحمان زده شد که با مهار زیبای علی الحبسی مواجه شد.

 

این اتفاق، یعنی اعلام ضربه پنالتی به سود العین بار دیگر در دقیقه 39 به دلیل خطای علی البلیهی بر روی عمر عبدالرحمان رخ داد. این بار هم اعتراضات الهلالی ها بی فایده بود و بالاخره مارکوس برگ توانست قفل دروازه آبی های ریاض را باز کند.

 

 

1293131

 

اما این پایان کار نبود و نیمه نخست بازی حساس دیشب با یک صحنه عجیب پایان یافت؛ اعلام سومین پنالتی به سود اماراتی ها و این بار خطای فهد الرشیدی بر روی رایان الجابری. سومین پنالتی که حسابی خوان براون را روی نیمکت الهلال کلافه کرده بود، با ضربه دقیق مارکوس برگ سوئدی تبدیل به گل شد تا نسخه الهلال در همان نیمه اول پیچیده شود.

 

بازی در نیمه دوم هم کاملا در اختیار العین بود و سوت پایان ما نینگ ضمن اعلام نتیجه 2-1، به معنای حذف قهرمان عربستان از لیگ قهرمانان در مرحله گروهی بود؛ اتفاقی که پس از 12 سال برای نخستین بار رخ می داد.

 

پس از پایان بازی و تثبیت فاجعه ای که برای الهلالی ها رقم خورد، هواداران این تیم به انتقاد شدید از عملکرد داور مسابقه پرداختند و اعلام 3 پنالتی به سود حریف را عامل این باخت قلمداد کردند. آنها در فضای مجازی با به راه انداختن یک هشتگ، ما نینگ را داور ضدعربستانی خواندند. یکی از بازی هایی که هواداران عربستانی از ما نینگ به خاطر دارند، دیدار پرسپولیس و النصر عربستان است که در آن بازی این داور یک پنالتی برای پرسپولیس اعلام کرد و با گل شدن همان پنالتی، شکست تیم عربستانی محقق شد. به همین دلیل فوتبال دوستان عربستانی معتقدند این داور کلا میانه خوبی با تیم های کشور آنها ندارد و سوت های او همیشه به ضرر عربستان بوده است. البته قطعا پنالتی های اشتباهی که در دیدار یک ماه پیش العین و استقلال برای تیم اماراتی اعلام شده بود هم تاثیر بسیار زیادی روی سعودی ها داشته تا اشتباهات داوری را دلیل یک پیروزی خانگی برای العین بدانند.

 

1293143

 

1293196

دیدگاه‌ها