کد خبر : 1514861 | 14 فروردين 1397 ساعت 16:16 | 34.1K بازدید | 0 دیدگاه

بدون مهاجم و با 6 هافبک دونده

شفر چطور دست های لادروپ را بالا برد؟

سرمربی استقلال با سیستم درستی که برای بازی با الریان انتخاب کرد موفق شد برنامه های سرمربی نامدار حریف را خنثی کند.

به گزارش "ورزش سه"، بعد از این که غیبت تیام در بازی با الریان مسجل شد، خیلی ها فکر می کردند وینفرد شفر از علی قربانی در نوک خط حمله استفاده می کند اما سیستم جالب این مربی آلمانی باعث شد که حتی خود لادروپ هم در پایان بازی با استقلال اعتراف کرد که سورپرایز شده است: بیشترین چیزی که باعث تعجب من شد، عدم استفاده استقلال از مهاجم نوک و آغاز بازی با دو هافبک تهاجمی بود. در کل نوع بازی استقلال خیلی تفاوت نداشت. استقلال از نظر قدرت بدنی و کنترل توپ بسیار خوب است. آنها همه توپ های 50-50 را بردند و به همین دلیل بر مسابقه مسلط شدند.


شفر در اقدامی جالب به جای استفاده از مهاجم هدف ترجیح داد از 4 هافبک تهاجمی در ترکیب تیمش استفاده کند تا هم قدرت دوندگی را در زمین بالا ببرد و هم از بازیکنانی در ترکیب تیمش استفاده کند که به خوبی می توانند پرس را از جلوی زمین آغاز کنند .


در این سیستم وریا غفوری به جای دفاع راست به پست هافبک راست منتقل شد، شجاعیان از سمت راست خط هافبک به سمت چپ رفت، چپاروف همچنان هافبک پشت مهاجم باقی ماند و اسماعیلی از پست هافبک چپ به پست مهاجم هدف منتقل شد، مهاجمی که البته قبل از گلزنی وظیفه داشت مهاجمان پشت سر خود را صاحب موقعیت گل کند.


شاید این برای اولین بار در فوتبال ایران بود که یک تیم در ایران با سیستم بدون مهاجم بازی می کند و آبی ها با این سیستم از همان ابتدا توپ و میدان را در اختیار داشتند و اگر خوش شانس تر بودند، می توانستند الریان را با نتیجه بهتری شکست بدهند.

 

 


عکس: امیرحسین خیرخواه

 

دیدگاه‌ها