کد خبر : 1516195 | 20 فروردين 1397 ساعت 11:20 | 22K بازدید | 1 دیدگاه

جهانبخش – زیش؛ جنگ برای بهترین‌شدن در هلند

پیش بازی ایران – مراکش در آردیویسه

در فاصله دو ماه تا آغاز جام جهانی و رویارویی تیم های ایران و مراکش در اولین روز از مرحله گروهی دو ستاره سرشناس این تیم ها در آردیویسه هلند جنگ دیدنی رقم زده اند.

به گزارش "ورزش سه"، از همان روز که تیم های ایران و مراکش در گروه B جام جهانی 2018 در کنار تیم های اسپانیا و پرتغال یکی از دشوارترین گروه های ممکن را تشکیل دادند رسانه های هلندی توجه خاصی به دو ستاره ایرانی و مراکشی شاغل در آردیویسه نشان دادند، دو بازیکنی که پیش بینی می شود ستاره دو تیم لقب بگیرند و نقشی تعیین کننده در ساختار تهاجمی داشته باشند.


علیرضا جهانبخش ستاره آلکمار و حکیم زیش ستاره آژاکس که با پیراهن های شماره 7 و 10 این دو تیم بالای جدول لیگ هلند یکی از بهترین فصل های خود را در حال سپری کردن هستند تا با آمادگی بالا راهی جام جهانی 2018 شوند، بازیکنانی که از حالا به عنوان کاندیداهای اصلی در بازار نقل و انتقالات تابستانی نیز نام شان به گوش می رسد آن هم با رقم های نجومی و وسوسه کننده.


در فاصله چهار هفته به اتمام این فصل از رقابت های آردیویسه این دو ستاره ایرانی و مراکشی در کنار حساسیت هایی که پیرامون اولین بازی آنها در جام جهانی رقم خورد جنگ پنهانی برای کسب عنوان بهترین بازیکن فصل هلند با هم دارند، جنگی که به جدول گلزنی و پاس گل های لیگ هلند نیز کشیده شده تا جهانبخش و زیش بیشتر از همیشه در تیررس رسانه ها قرار بگیرند.

 

1294597

 

1294596

 

1294593


رسانه های هلندی از جمله سایت معروف AD با بسته شدن پرونده هفته سی ام آردیویسه به بررسی جنگ پنهان این دو ستاره برای کسب عنوان بهترین بازیکن فصل پرداخت و نوشت:« با نگاهی به جدول پاس گل ها می توان پی برد که دو ستاره ایرانی و مراکشی شاغل در هلند از چه انگیزه ای برای ربودن گوی سبقت از هم برای رسیدن به عنوان بهترین پاسور و بازیکن فصل برخوردار هستند».


در ادامه این گزارش آمده است:« حکیم زیش با پیراهن شماره 10 این روزها به عنوان قلب متحرک آژاکس نقشی تعیین کننده و محوری در موفقیت های تیم ایفا کرده است درست مثل بازی این هفته از رقابت ها که سرخ و سفیدهای آمستردام با درخشش و پاس گل ملی پوش و پدیده مراکشی به بردی شیرین مقابل هیراکلس رسیدند تا زیش با همین عملکرد به صدر جدول پاسورهای برتر آردیویسه صعود کند. طرفداران مراکش حساب خاصی روی این بازیکن در جام جهانی باز کردند تا با درخشش او بتوانند بعد از 20 سال غیبت در این تورنمنت معتبر بار دیگر نام و آوازه ای جدید برای خود رقم بزنند».

 

1294594

 

1294595


سایت هلندی سپس به ستاره ایرانی AZ اشاره و ادامه داد:« ایرانی ها هم درست مثل مراکشی ها دل به بازیکنی بسته اند که این فصل یکی از بهترین های فوتبال هلند لقب گرفته است. علیرضا جهانبخش بدون شک ستاره اصلی آلکمار محسوب می شود چون با درخشش این بازیکن تکنیکی و بازیساز شاگردان ون دن بروم موفق شدند عنوان سومی خود در لیگ را تثبیت و مجوز حضور در بازی های اروپایی را کسب کنند. جهانبخش که حالا کاندیدای کسب عنوان برترین بازیکن فصل است رقابتی تنگاتنگ با ستاره مراکشی آژاکس دارد به خصوص در جدول پاسورهای این فصل که با اختلاف دو پاس گل در پی سبقت از زیش است».


در پایان هفته سی ام آردیویسه و نتایج رقم خورده حکیم زیش با 13 پاس گل در صدر جدول پاسورها قرار گرفته در حالی که جهانبخش با 11 پاس گل در پی رسیدن به رقیب مراکشی است. اما نکته اصلی این جاست که جهانبخش با به ثمررساندن 14 گل در کنار 11 پاس گل شرایط بسیار بهتری از حکیم زیش در راه کسب عنوان بهترین بازیکن فصل قرار دارد چون ستاره مراکشی آژاکسی در امر گلزنی مثل ستاره ایرانی ندرخشیده و تنها 8 گل به ثمر رسانده که همین امر در امتیازات کلی حسابی او را از جهانبخش عقب انداخته است.

دیدگاه‌ها